Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Papara Park | Kapasite: 41.461

Daraltma
Bu sabit bir konudur.
X
X
 
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

  • Bende onu söylüyorum .

    22-23 kilometrelik tek bir hatta şehrin iki büyük semti , havayolu , resmi binalar üniversite , stadyum , çarşı , otogar liman aklınıza ne geliyorsa birbirine bağlayabiliyorsunuz . Ülkenin belki hiç bir büyük şehrinde böyle bir imkan yok . Şehrin yatay eksende gelişmiş olmasının avantaj yaratacağı yegane konu toplu taşımacılık .

    Kayseri dedim , kayserinin toplam gerekli tranvay hattı uzunluğu 50 kilomerenin üzerinde . Aynı işi yarısından az bir maliyetle Trabzonda çözüyorsunuz .

    Asıl sorunu yaratan dolmuşlar . Öyle ya da böyle kent içinde sahil bandında dolmuş çalışmamalı .

    Aksoy 61 : Maliyet hesaplarına bakarsanız göreceksiniz , asfalt yol yapım maliyeti demiryolu yapım maliyetinden daha yüksek .
    En son Serdar A tarafından düzenlendi; 12.01.2011, 16:04.

    Yorum


    • nou mestella'nın son hali bu görüntüsü bile çok heybetli....


      bitmiş halide böyle olacak

      Eski kullanıcı adı: olikos61
      Memleketler içerisinde bir güzel memleketir Türkiye yedi bölge yedi iklim ama
      Trabzon'da futbol oynamak zor zanaat imkansız değil ama zor.....

      Yorum


      • İlk olarak farabi tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
        Bende onu söylüyorum .

        22-23 kilometrelik tek bir hatta şehrin iki büyük semti , havayolu , resmi binalar üniversite , stadyum , çarşı , otogar liman aklınıza ne geliyorsa birbirine bağlayabiliyorsunuz . Ülkenin belki hiç bir büyük şehrinde böyle bir imkan yok . Şehrin yatay eksende gelişmiş olmasının avantaj yaratacağı yegane konu toplu taşımacılık .

        Kayseri dedim , kayserinin toplam gerekli tranvay hattı uzunluğu 50 kilomerenin üzerinde . Aynı işi yarısından az bir maliyetle Trabzonda çözüyorsunuz .

        Asıl sorunu yaratan dolmuşlar . Öyle ya da böyle kent içinde sahil bandında dolmuş çalışmamalı .

        Aksoy 61 : Maliyet hesaplarına bakarsanız göreceksiniz , asfalt yol yapım maliyeti demiryolu yapım maliyetinden daha yüksek .

        Hocam bir kerelik asfalt döküyorsunuz bu yüksek olabilir.
        Ama raylı sistem gibi sürekli çok yüksek bakım onarım masrafı çıkarmıyor.

        Bu sistemin raylı sisteme göre artısı bu zaten masrafların nerdeyse olmaması.
        Asfaltı döküyorsun, araç için en dandik otobüsden pahalı otobüslere kadar geniş bir yelpaze var
        istediği alıp hatta koyuyorsun bu kadar.
        Ama tranwayda rayı döşemesi bir kere inanılmaz zor bazen inşaatına denk geliyorum çok teferruhatlı.
        İkincisi araçları çok pahalı üçüncüsü ve en önemlisi bakım maliyeti çok fazla.Sen de istanbuldasın kesin görmüşsündür
        ben her hafta farklı farklı yerlerde ya raylarda ya da elektirik hatlarında bakım veya onarım görüyorum.

        Metrobüs de ise dökeceğin asfalt ne zaman bozulacak allah bilir.Asfalt tipleri de değişti zaten.
        Eskisi çok ses çıkaran ve çabuk bozulan asfallardan dökülmüyor.
        Bu da işletme maliyetleri yıllık

        Metrobüs €5.000/km tranway €150.000/km
        En son AKSOY_61 tarafından düzenlendi; 12.01.2011, 16:24.
        T.R.A.B.Z.O.N.S.P.O.R

        Yorum


        • İlk olarak farabi tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
          Söğütlü Pelitli tranvay projesi var , Canalioğlu döneminde hayata geçmesine ramak kalmıştı araya seçim girdi rafa kalktı .

          Akyazıya nasıl yürüyeceğim diye kara kara düşünen taraftarlar bu konuyu gündeme taşıyabilir .

          Emsal proje olan 20 kilometrelik Kayseray 1. etap günde 250.000 yolcu taşıma kapasitesine sahip ve 2 yılda bitirildi .

          Başkanın raylı sisteme bakış açısı olumsuz.Haklı gerekçeleri de var.Maliyeti çok yüksek raylı sistemin,belediye bütçesiyle yapılması mümkün değil.

          Benim de raylı sisteme karşı kuşkularım var.

          Tramvayın yavaş gitmesi ve yolların dar olması raylı sistemi burda olumsuz kılıyor.En mantıklı metro,metro da Türkiye şartlarında Trabzona gelmesi mümkün değil.
          Trabzon büyükerşenini arıyor.

          Yorum


          • Iceberg gibi bu ne yahu.Kaç katlı o stat öyle.Ama yinede eski Mestella'nın yerini tutmaz.
            En son Hekimoğlu tarafından düzenlendi; 12.01.2011, 16:41.
            Hayat bir gündür o da bugündür.

            Yorum


            • İlk olarak AKSOY_61 tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
              Hocam bir kerelik asfalt döküyorsunuz bu yüksek olabilir.
              Ama raylı sistem gibi sürekli çok yüksek bakım onarım masrafı çıkarmıyor.

              Bu sistemin raylı sisteme göre artısı bu zaten masrafların nerdeyse olmaması.
              Asfaltı döküyorsun, araç için en dandik otobüsden pahalı otobüslere kadar geniş bir yelpaze var
              istediği alıp hatta koyuyorsun bu kadar.
              Ama tranwayda rayı döşemesi bir kere inanılmaz zor bazen inşaatına denk geliyorum çok teferruhatlı.
              İkincisi araçları çok pahalı üçüncüsü ve en önemlisi bakım maliyeti çok fazla.Sen de istanbuldasın kesin görmüşsündür
              ben her hafta ya raylarda ya da elektirik hatlarında bakım veya onarım görüyorum.

              Bu da işletme maliyetleri yıllık

              Metrobüs €5.000/km tranway €150.000/km
              Asfalt duble yolları her yıl ciddi bir onarım bütçesine ihtiyaç duyuyor . Bir defaya mahsus yolu tamamlayıp yüzüne bakmazsanız , 10 yılda yolun ömrünü tamamlarsınız .

              Hükumetimiz on binlerce klometrenin üzerinde yaptığı asfalt duble yollarlar övünüyor , ancak başta ulaştırma bakanımız olmak üzere herkes bu harcanın paradan daha azına 80 ile demiryolu taşınabileceğini gayet iyi biliyor .
              ...

              Şehir plancıları kentin gündelik ihtiyacına göre planlama yapmazlar , bu bir .

              Kamu hizmetlerinin karlılığı ilk planda tutulmaz . Üstüne basarak söylüyorum Kayseri deki örneği iyi inceleyin , bu iki .

              Tranvaylar pahalı , neredeyse üçte biri kadar yolcu taşıyan metrobüsler ucuz mu sanıyorsunuz ? İstanbul belediye önemli bir müşteri olmasına karşın araçları yanılmıyorsam 500.000 euro civarı bedellerle satın aldı .

              Ben Tranvay konusunda diretmiyorum , 1-2 yıl evvel bu konu kimsenin gündeminde değilken forumda tüm toplu taşıma opsiyonlarını maliyetleri ve emsalleriyle yazmış birisiyim . Söylediğim çok açık , Söğütlü ve Pelitli birbirine bağlanmalı . Kentin yayılma şekli böyle bir fırsat veriyor ve Türkiyenin başka hiç bir kentinde bu kadar kısa mesafede bu kadar çok merkezi birbirine bağlayamazsınız .

              Burada asfalt yol yapım ve bakım maliyetlerinin neden altını çiziyorum ? Türkiye on yıllarca bu yalanlarla uyutulup tek bir metre yeni demiryolu inşası yapılmadı . Türkiyenin demiryolu omurgası tam 100 yıl evvel oluşturulmuş ağ .

              Demiryolu yapılmadığı gibi hiç demiryolu kent içi ulaşım çözümüne de iyi niyetle bakılmadı . Asli görevi hizmet olan belediyeler hiç birini rantabl bulmadı , sanırsın ticarethane .

              Yürüyen teneke Otokarlar ara yolların , otokarları yürüten beylerin disbiritörlüğünü yaptığı uzun araçları ise ana yolların şahinleri oldu . Bu araçların sebep olduğu her yıl yüzlerce ölüm , gürültü kirliliği ve karmaşa , asfalta bağımlılık cabası .

              Her neyse , devam edersem bu mesaja siyasi içerik gerekçesi ile silinecek . Sözün özü modern bir ulaşım talebi , Trabzon halkının en tabi hakkıdır . Lütfen sizde bu meslenin önünde durmak yerine arkasında durun .
              En son Serdar A tarafından düzenlendi; 12.01.2011, 16:56.

              Yorum


              • Stadın üstü kapalımı olacak acaba..
                SAATLERİN ULAŞAMADIĞI
                ...'61.DAKİKA'DAYIM...

                Yorum


                • Sonuçta 2 haftada 1 gün gidecek topluluklar oraya. Hadi kupa maçlarıda olsun diyelim.
                  Ayda 2 maksimum 3 gün için tramvay yada metrobüse gerek yok.

                  Stad yapılsında hele kayıkla da gidilir.
                  Özkan SÜMER

                  Yorum


                  • İlk olarak Hekimoğlu tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
                    Iceberg gibi bu ne yahu.Kaç katlı o stat öyle.Ama yinede eski Mestella'nın yerini tutmaz.
                    Şaka maka Topal orada oynuyor Helal olsun.
                    "Büyüklük haksızca kazanılanı hak görmek değil, haksızlıklara rağmen kazanabilmektir."

                    Özkan Sümer

                    Yorum


                    • en iyisi deniz yolu ama,ilçelerimizde doğru dürüst liman yokki..rizeden samsuna kadar tüm sahil boyu İstanbuldaki şehir hatları vapurları gibi vapurlar sefer yapsa..o durumda zaten trafik diye bir şey kalmaz..trafği şimdi bırakında şu stadyum işini bir an önce tamamlayalım..yoksa 40 yıl süren İdmanocağı,İdmanyurdu tartışmaları yeniden başlarda bir türlü stad yapamayız.

                      Yorum


                      • İlk olarak Adem Erdoğan tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
                        Sonuçta 2 haftada 1 gün gidecek topluluklar oraya. Hadi kupa maçlarıda olsun diyelim.
                        Ayda 2 maksimum 3 gün için tramvay yada metrobüse gerek yok.

                        Stad yapılsında hele kayıkla da gidilir.

                        yada TAKA ARENA yapıp maç günü limana yanaştırırız.. bazende Rizeye yollarız onlarda istifade etsin
                        üç cücüklerin yalancı sevdaları bir yana, çıkarsız sevenlerinin sana bağlanmaları ayrı bir yana...

                        Yorum


                        • pardon yanlis yer..
                          En son Gümüshane tarafından düzenlendi; 12.01.2011, 21:38.
                          Onur Recep Kivrak

                          Yorum


                          • Trabzon'un ulaşım sorunu yok tabii.

                            Sadece Akyazı'ya nasıl gideruk oni düşünüyorduk zaten ya.

                            Ne gerek bize hafif raylı, toplu taşıma.

                            Dolmuşçu krallarımıza kimse kıymasın!

                            Bir plaka olmuş 1 trilyon! Sanarsın fabrikatördürler...
                            Bir Gün Mutlaka Aslına Döneceksin. Dönmek Zorundasın. Bu Senin Genlerinde var...

                            Yorum


                            • Yahu ben 15 yasimda, olayli Fener macinda, basim yarik halde Staddan, Besirlideki Kilere yürüdüm.

                              Akyazi uzak deniliyor hala

                              Yahu bizim Milletimiz güzel Sütlac icin Ziganaya, güzel Köfte icin Akcaabata, güzel Balik icin Dagin basina gidiyor, Akyaziya hayli hayli gider
                              Trabzonspor
                              FC Barcelona MSV Duisburg
                              Ganimetleri paylasanda Hirsiszdir!

                              Yorum


                              • ALin size Trafik sorunu
                                Trabzonspor
                                FC Barcelona MSV Duisburg
                                Ganimetleri paylasanda Hirsiszdir!

                                Yorum

                                En Aktif Kullanıcılar

                                Daraltma

                                En aktif kullanıcı yok.
                                Yükleniyor...
                                X