Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Trabzon'un Mahalli Oyunu Kolbastı (Hoptek)

Daraltma
X
  •  
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

  • çok güzel ve anlamlı bir yazı. bazılarına da kapak olacak cinsten.

    Arama motoru (Google) “Serseri Oyunu(!) diye tanımlamıştı hatırlarsanız...
    Türk futboluna yeni serseriler(!) yetiştirmek için Milli Takımda görev yapan Hami de iyi onar bu oyunu...
    Seni gidi serseri...(!)
    Ve genel medyada haber konusu olmuştu....
    İlk ve en şiddetli tepki Faroz’dan gelmişti...
    Yani Trabzon’dan...
    Bugün sahiplenmek isteyenler, o gün yoktu ortada ne hikmetse!
    2010 - 2011 Şampiyonu Trabzonspor'dur
    Gerçek budur. ☆

    Yorum


    • Adam yazmışta yazmış helal olsun.

      Koymuş lafı denilir aslında ama burada yazamam bunu.
      Yaşamak Direnmektir!

      Yorum


      • Yorum


        • Arama motoru (Google) “Serseri Oyunu(!) diye tanımlamıştı hatırlarsanız...
          Türk futboluna yeni serseriler(!) yetiştirmek için Milli Takımda görev yapan Hami de iyi onar bu oyunu...
          Seni gidi serseri...(!)
          Ve genel medyada haber konusu olmuştu....
          İlk ve en şiddetli tepki Faroz’dan gelmişti...
          Yani Trabzon’dan...
          Bugün sahiplenmek isteyenler, o gün yoktu ortada ne hikmetse!


          Gerçekten güzel cevap
          TRABZONSPOR 1967

          Yorum


          • LAZ UŞAKLARININ SON TRENDİ


            Horon'a ciddi ciddi bir rakip çıktı: KOLBASTI ya da HOPTEK!..

            Karadeniz'de halkoyunları denince akla ilk horon geliyor(du). Kemençe, davul-zurna ya da tulumun sesi duyulmaya görsün, hemen orada bir halka çevrilir, eller tutuşur ve 'Laz uşakları' horona dururdu. Son zamanlarda ise 'horon'a ciddi ciddi bir rakip çıktı: 'Kolbastı' ya da 'hoptek'.
            LAZ UŞAKLARININ SON TRENDİ
            Düğünlerde, derneklerde kolbastı oynanıyor artık, hatta Trabzonsporlu futbolcular, golden sonra sevinçlerini 'kolbastı' oynayarak gösteriyor.
            Karadeniz yöresinde halk oyunları denince akla ilk horon gelir. Kemençe, davul-zurna ya da tulumun sesi duyulmayagörsün, hemen orada bir halka çevrilir, eller tutuşur ve Karadeniz uşakları horona durur. Karadeniz'in folklorik zenginliği bu kadar mı derseniz; elbette hayır. Son yıllarda ülke ve dünya gündemine oturmaya başlayan bir başka geleneksel oyunu daha var: En bildik adıyla 'kolbastı' ya da 'hoptek'.

            TRABZONLU OYUNCULAR ÜNÜNE ÜN KATTI
            Trabzon ve Giresun başta olmak üzere çevre illerde yıllardır düğünlerde ve eğlencelerde oynanan kolbastı, 2007 yılında yapılan 1. Karadeniz Oyunları'ndan sonra meşhur olmaya başladı. Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Beden Eğitimi Bölümü Başkanı Yard. Doç. Dr. Engin Erşen tarafından oluşturulan Karadeniz Uşakları Kolbastı Ekibi'nin açılışta yaptığı gösteri, kolbastıyı bir anda ülke gündemine getirdi. Trabzonsporlu futbolcuların özellikle bu sezon maç sonralarında saha içerisinde yaptıkları kolbastılı kutlamalar da oyunun ününe ün kattı. İnternete düşen kolbastı görüntüleri tıklama rekorları kırmaya başladı.



            Bir ekiple başlayan kolbastı rüzgarı bu kadar hızlı esince yeni yeni ekipler kurulmaya başladı, hatta komşu iller arasında tartışmaları bile çıktı. Kolbastının, Karadeniz insanının karakteristik özelliğini en iyi yansıtan horunun önüne geçmesi zor gözükse de, bugünlerde hemen her yerde revaçta olduğunu söylemek mübâlağa olmaz.

            Engin Erşen, amaçlarının bu kültürel mirası korumak, yaşatmak ve geliştirmek olduğunu söylüyor. Erşen, 'kolbastı, hoptek ve Faroz kesmesi' adıyla bilinen oyunun geçmişinin 18. yüzyıl sonlarına, Osmanlı Harbiyesi'ne bağlı kolağalarına kadar dayandığını ifade ediyor. Erşen, "Kolbastı kuşların kanat çırpması, balığın sıçraması, denizin dalgalanması, balıkçıların ağ çekmesi, deniz atlarının dansı gibi figürleri içerir." diyor.

            Erşen, 1930'lu yıllarda Trabzon Farozluların Ankara çiftetelli oyununun adımlama tekniklerini, kolbastı teknikleriyle harmanlamasıyla oyunu folklorize ettiğini anlatıyor.

            HORON MU KOLBASTI MI
            Trabzon'da başlayan kolbastı fırtınasının dalga dalga tüm Türkiye'yi sardığına işaret eden Erşen, şu ana kadar yüzün üzerinde gösteri yaptıklarını, yurtiçi ve yurtdışından birçok davet aldıklarını söylüyor.

            Trabzon'un son yıllarda bazı olumsuz olaylarla gündeme geldiğine dikkat çeken Erşen, kolbastı oyununun kentin olumsuz imajının düzeltilmesine ve kültürel zenginliğinin tanıtımına da önemli katkılar sağlayacağını ifade ediyor. Erşen, Trabzonsporlu futbolcuların bu sezon maç sonlarında kolbastılı kutlama yapmalarını da oyunun tanıtımında önemli bir rol oynadığına işaret ediyor. Trabzonspor'un kolbastı ritmiyle ligde daha da hızlanmasını temenni eden Erşen, özellikle Song ve Yattara'yı başarılı bulduğunu belirtti.

            Erşen, kolbastının horondan sonra Trabzon'un ikinci milli oyunu olduğunu ifade ediyor. Hatta arzu etmeseler de kolbastının horonun tahtını sallamaya başladığını öne sürüyor. İmece Halk Oyunları Derneği Başkanı Hüseyin Tahmaz ise kolbastının horonun yerine geçmesinin mümkün olmadığını söylüyor. Tahmaz, kolbastının geçmişinin yaklaşık 150 yıl, horunun ise daha eski olduğunu kaydediyor. İki oyunu rakip gibi görmenin yanlış olacağına vurgu yapan Tahmaz, "Müzikal ve ayak yapısı itibarıyla horon belli bir sınıra hakim olarak kalabilir ama kolbastı bütün Türkiye'ye hatta dünyaya açılabilir. Önemli olan bunu doğru ve düzgün ritimlerle geliştirmek." diyor.

            Son yıllarda ülke gündemine oturan kolbastı, komşu iller Trabzon ile Giresun'un ise arasını açtı. Erşen, kolbastının orijininin Trabzon olduğunu savunurken, Giresun Turizm ve Tanıtma Derneği Başkanı Asaf Zeki Kitapçı ise buna itiraz ediyor. Erşen, Türk Patent Enstitüsü'nden 'Kolbastı, Hoptek ve Faroz Kesmesi' adı atında oyunun patentini aldıklarına dikkat çekiyor. Önemli olanın müzik değil, oyun olduğunu anlatan Erşen, "Trabzon ve Giresun iki komşu şehir. Bizim havamıza onlar, onların havasına da biz oynarız." diyor. Trabzon'da yeni bir derleme yapıldığına işaret eden Kitapçı, "Ancak çalınan müzikler Giresun müziği. Bizim itirazımız şudur; Giresun kolbastısı Giresun müziği ile Trabzon kolbastısı da Trabzon müziği ile oynansın." diyor.

            KOLBASTI
            Rivayete göre, eskiden geceleri bazı mekanlarda toplanan insanlar çeşitli eğlenceler düzenlerlerdi. Dönemin kolluk kuvvetleri kolağaları da buralara baskınlar yapardı. Orada bulunanlar baskın sırasında 'Biz burada eğleniyorduk.' diyerek bir oyun oynamaya başlardı. Kolhavası diye de bilinen bu oyunun Karadeniz yöresinde türediği belirtiliyor. Daha çok Trabzon Faroz ile Giresun'un Bulancak, Espiye ve Görele ilçelerinde oynanan oyun, bölgede zamanla düğünlerin ve eğlencelerin vazgeçilmezi haline geldi. Günümüzde hoptek ya da kolbastı diye bilinen oyun, hızlı ve hareketli figürleri ile dikkat çekiyor. Oyunda ağ atma ve çekme, olta atma, balık çekme, tokatlama, kalp masajı yapma, kürek çekme gibi figürler yer alıyor.


            HORON
            Karadeniz'de Samsun ili sınırlarından Gürcistan sınırına kadar olan bölgede kız, erkek veya karma olarak düğün, asker uğurlama, nişan ve yayla şenlikleri gibi toplu eğlencelerde kaval, davul-zurna, kemençe, akordiyon veya tulum eşliğinde oynanan geleneksel dans çeşitlerinin adı. Bölge dışında Osmanlı-Rus savaşları sonucunda Adapazarı, İzmit, Bolu civarına yerleştirilen Karadenizli muhacirler, 1923 mübadelesinde bölgeden Yunanistan'a gönderilen Hıristiyan Rumlar arasında da yaygın bir oyun. Gürcistan'ın Acara yöresinde de oynanıyor. (Zaman / Cumartesi)




            Video;

            Trabzonspor, Ona Hayat Verenlerin Hayatıdır.

            Yorum


            • Kolbastı dansı Türkiye’yi fethetti

              22 Şubat 2009Hakan GENCE.hurriyet2008-detailbox-newslink { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:13px; font-weight:bold; text-decoration:none; color:#000000;}.hurriyet2008-detailbox-newslink:hover { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:13px; font-weight:bold; text-decoration:underline; color:#990000;}Artık ne tango, ne salsa, ne sirtaki, varsa yoksa kolbastı. Bedük’ün klibinden Saba Tümer’in programına, Trabzonspor’un maçlarından Yemekteyiz programına kadar her yerde Trabzon’un bu tuhaf sokak dansı var. İstanbul ve Ankara’da kursları açıldı. Kriz stresini atmak için oynayan da var, kolbastıyla kilo veren de. Dans kralı Tolgahan, bu dansı yurtdışında tanıtmak için antrenör yetiştiriyor, Ankaralı türkücü Kürşat bir kolbastı single’ı çıkarıyor. Macarlar bile Youtube’dan deli gibi kolbastı indiriyor.

              Trabzon’un öyle bir dansı var ki, düğünde-dernekte oynanacağı zaman, önce gidilip dünürlere durum izah ediliyor: “Biz şimdi yöresel bir dansımızı yapacağız, sarhoş olduk ya da delirdik sanmayın, oyunun kendisi böyle...”
              Gerçekten de elektriğe tutulmuş rapçiler gibi dans eden kolbastıcıları görüp de gözleri fal taşı gibi açılmayan yok. Bilinçsizmiş gibi yapılan yarı teatral hareketler insanda bir sarhoş, kalkmış rap yapıyor hissi uyandırıyor. Belki de dansı bir anda bu kadar popüler yapan da bu. Trabzonlu gazeteci Şermin Terzi durumdan memnun: “Dünürlere girizgah yapmaktan kurtulduk, çünkü o kadar popüler oldu ki herkes kolbastıyı biliyor.”
              İlk kez 1930’larda Trabzon’un arka mahallelerinde ortaya çıkan kolbastı, bir nevi Karadeniz-rap. Uzun süre hor görüldükten sonra altın çağını yaşıyor. Bu dansa çoğu zaman ipsiz sapsız takımının oyunu gözüyle bakılır, kenar mahallelere yakıştırılırdı. Ama şimdi ünü bırakın Karadeniz’i, Budapeşte kapılarına dayandı. Trabzonsporlu oyuncuların gol sonrası yaptıkları kolbastıyı gören Macarlar bile “dünyanın en komik gol sevinci” dedikleri dansı, Youtube’dan indiriyor. Özellikle de, Brezilyalı futbolcu Yattara kolbastının şöhretinin Macaristan’a kadar ulaşmasını sağladı.
              Aslında her şey, 1. Karadeniz Oyunları’nda Trabzonlu üniversite öğrencilerinin yaptığı gösterinin Youtube sitesine düşmesiyle başladı. Kimileri hayranlıkla, kimileri de “deli mi yahu bunlar” diyerek görüntüleri arkadaşlarına gönderdi. Binlerce kez tıklanan dans şovunu Trabzonsporlu futbolcular ve ardından Alanyasporlu oyuncular da sahiplenince kolbastıyı tanıtmak için kolbasti.org isimli bir internet sitesi açıldı. Ardından televizyon programları geldi. Ve nihayet Trabzon, Ankara, İstanbul gibi illerde kolbastı kursları. Üstelik bunlara sadece Trabzonlular gitmiyor.
              Dahası var: Dans kralı Tolgahan, antrenörler yetiştirip kolbastıyı yurtdışına açmayı planlıyor: “Kolbastıyı Türkiye Dans Federasyonu bünyesine alacağız. Dansın kuralları olacak. Müziğini ritimlerini değiştirmeden yenileyeceğiz.”

              GURBETÇİ GENÇLER RAP VE BREAK DANS KATTI

              Karadeniz Gençlik Merkezi’nden Okan Yılmaz, dansın kökeninin 1930’lu yıllarda Trabzon’un Faroz Mahallesi’ndeki balıkçı barınaklarına dayandığını söylüyor: “Rivayete göre Faroz’lu balıkçılar avdan döndükten sonra bir araya gelip eğlenirmiş. Ama kolluk kuvvetleri sık sık bu eğlencelere baskın düzenlermiş. Dansın adı da zaten kolluk kuvvetlerinin baskınından geliyor.”
              Melodinin ortaya çıkışıyla ilgili farklı teoriler var. Kimileri kolbastı müziğinin ses ve saz sanatçısı İsmail Yazıcıoğlu’nun 1974’te piyasaya sürülen 45’lik taş plağıyla ortaya çıktığını söylüyor. Kimine göreyse ilk kolbastı kaydı Trabzon havalarını ustalıkla söyleyen Göreleli Piçoğlu Osman Gökçe’nin 1943’de yaptığı kayıt. Nejat Buhara tarafından derlenip müzik kayıtlarına Trabzon ezgisi olarak geçmiş. Fakat herkesin hemfikir olduğu bir nokta var: O da kolbastıyı meşhur eden ismin geçen yıl kaybettiğimiz Erkan Ocaklı olması. Günümüzde kolbastı, Trabzon’da dereboyu kavaklar, Giresun’da metelik olarak adlandırılan müziklerin tümüyle ve 9/8’lik kol oyunu havalarıyla oynanabiliyor.
              Dansa son halini ise ikinci kuşak gurbetçiler verdi. Zaten oyunun bu kadar popüler olmasında rap figürlerinin etkisi yadsınamaz. Kolbastı kursları veren Horon Evi’nin eğitmeni Aclan Genç, özellikle Almanya’ya göç eden gençlerin yeni bir tarz yaratmak için kolbastıyı rap ve break dansla birleştirdiğini söylüyor: “Gençler arasında bu yeni bir açılım olarak algılandı. Şimdilerde Karadenizlilerin bazıları horonu köylülük kabul edip kolbastıya ilgi gösteriyorlar.”

              Krizi böyle yeniyoruz

              SELAMİ SARI (46) Herry Mağazaları’nın sahibi


              Trabzonluyum. Hobi olsun diye başladım. Kolbastıda rap figürleri olmasını seviyorum. Doğa sporları yapan, iş adamlarından oluşan Gezgincan isimli sekiz kişilik bir grubumuz var. Onlarla kolbastıya bir jingle yapıp gecelerimizde oynamak istiyoruz. Beş haftadır kurslara katılıyorum. Kilo veriyorum. Ayrıca kriz dönemindeki stresi de bu şekilde yeniyorum.

              Karadenizli olmanız gerekmez

              OSMAN TÜRK (25) Toptancı


              Aslen Arnavutum. Karadeniz oyunlarının çok eğlenceli ve hareketli olmasını seviyorum. Balkan danslarına benziyor. İlk gördüğümde bunlar n’apıyor, dedim. İşin tekniğini öğrenince eğlenceli ve kolay. Bence bu dansı yapmak için Karadenizli olmaya gerek yok. Ayrıca bu danstaki hareketleri başka danslarda da kullanabilirsiniz.

              Bir ayda iki kilo verdim

              DUYGU BAHÇEKAPILI (20) Öğrenci

              Trabzonluyum ve iki aydır kolbastı dersleri alıyorum. Eski bir oyun olmasına rağmen televizyonlarda bu dansı görmek beni çekti. Bir kadın olarak rahatlıkla oynayabiliyorum. Fakat kement atmak gibi bazı figürler erkeklere daha uygun. Çok hareketli bir dans olduğu için kilo vermeyi hızlandırıyor. Bir ayda iki kilo verdim.

              New York’un arka sokak dansları gibi

              ELEKTRONİK MÜZİK STARI BEDÜK


              Kolbastı oynanan son klibimi Bayrampaşa Yeni Gönül Düğün Salonu’nunda çektik. Kolbastı bence New York’un arka sokaklarında ortaya çıkıp bütün dünyayı kasıp kavuran diğer danslara benziyor. Bir şehir dansı ve yerel bir hareket, görsel olarak da çok enteresan. Müziğimle kolbastı dansını birleştirerek hem müziğin hem dansın evrenselliğini ortaya koydum.

              Dört şarkılık single hazırladım

              ANKARALI TÜRKÜCÜ KÜRŞAT


              Doğma büyüme Ankaralıyım. Bu türküyü konservatuar yıllarımda ezberlemiş, bir Karadeniz düğününde söylemiştim. Fakat oyunun bu kadar keyifli ve enerji dolu olduğunu sahnede oynayan Trabzonluları görünce anladım. Dört şarkılık single hazırladım. Kullandığım sözler anonim. Bence kolbastı uzun zaman düğünlerin ve özel gecelerin vazgeçilmezi olmaya devam edecek.
              sadist trabzonsporun mazoşist yaptığı taraftarı

              Yorum


              • Fotodaki benim kurs anında çekilmiş bir fotoğrafım
                sadist trabzonsporun mazoşist yaptığı taraftarı

                Yorum


                • birde trabzonlu olcaz . ama kolbastıyı bilmiyoruz ya

                  Yorum


                  • iyi hoş güzel de böyle giresun ile trabzonun arasını açması kötü oldu
                    bir de her yerde oynuyorlar oda güzel duyurduk nitekim. türklerin milli dansı olma yolunda ilerlemekte. sahiplenmeleri güzel ama hiçbir zaman karadenizlilere has bişey olduğunu unutmamalılar benceee
                    ''Konu Trabzonspor olunca,orada oynayan futbolcuların,kendini özel hissetmesi ve insanlara bişeyler vermek zorunda olduklarını bilmeleri gerekir.Bu duygu saf bir duygu olabilir;Ama ben böyle düşünüyorum.'' Kazım KOYUNCU.
                    ---ist. kültür üniversitesi---İKU TS---

                    Yorum


                    • ŞAŞIRTAN AÇIKLAMA

                      Giresun'dan kolbastı açıklaması

                      Giresun Valiliği tarafından, son dönemlerde Giresun ile Trabzon arasında tartışma konusu olan Kolbastı oyunu müziği hakkında açıklama yapıldı.
                      Giresun Valiliği tarafından, son dönemlerde Giresun ile Trabzon arasında tartışma konusu olan Kolbastı oyunu müziği hakkında araştırma yapıldığı, müziğin Giresun türkülerine ait olduğunun belirlendiği bildirildi.


                      Valilik Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamada, Giresun Valiliği olarak konunun incelenmesi için Araştırmacı Hayrettin Günay'ın görevlendirildiğini ve kendisinin de bir rapor hazırladığı belirtildi. Açıklamada, Günay tarafından hazırlanan raporda, Kolbastı müziğinin Giresun'un Dereboyu Kavaklar ve Sokakbaşı Meyhane türküleri ile oluştuğunun ifade edildiği kaydedildi.


                      Açıklamada, rapor içerisinde, "Giresun'un Dereboyu Kavaklar, Sokakbaşı Meyhane türkülerinin müziğiyle son yıllarda Trabzon'da oluşturulan, Trabzon Kolbastısı adıyla yaygınlaştırılan oyunun müziği Giresun'un, Trabzon'da söylenen, çalınan, oynanan biçimiyle de Erkan Ocaklı'nın başlattığı, yaygınlaştırdığı özgün beste değil Giresun Müziğinin söz değişikliğiyle yazıldığı biçimidir" denildiği vurgulanarak," Bilimsel çalışmalarda ve güvenilir kaynaklarda 'Trabzon Kolbastısı' terimleri geçmemektedir. Müzik, Halkbilim konusunda ülkemizin önde gelen araştırmacılarından Mahmut Ragıp Gazimihal'in, Türk Halk Oyunları Kataloğu'nda Kolbastı Havalarına yer verilir. Karşılamaları da açıklar ve örnekler verirken Giresun, Bulancak, Görele anılır. Tiyatro tarihçisi, bilim adamı Metin And'ın Türklerde oyun kavramının tarihsel, toplumsal, psikolojik, yerel etkinliklerle anlatıldığı anıt yapıtında bölgelerin tüm oyunları sıralanırken Giresun için 'Kol Oyunu' örneği verilir başka örneklerin yanında. Trabzon için verilenlerse horon çeşitleridir. Aynı zamanda TRT Yayını Türk Halk Müziği Repertuarında da Trabzon Kolbastısı bulunmamakta, ama müziği 'Sokakbaşı Meyhane' kaynak kişisi Giresun Yöresinden Cemil Uzel, derleyen Ümit Tokcan ve noktalayan Yücel Yaşmakçı olarak yer almaktadır" denildi.


                      Açıklamada, raporda, Kolbastı'nın, Giresun'un ezgisi, türküsü olduğu ve kültür etkileşimi neticesinde de il dışına gittiği ve oralarda benimsendiğinin çok açık şekilde görüldüğü belirtilerek, şunlar kaydedildi:
                      "Türkiye'de bilimsel çalışmaların çoğu Cumhuriyet döneminde başlamıştır. İlk derleme çalışmasının 1926 da yapıldığı derlemelerde bulunmayan Kolbastı Havaları 1929, 1937, 1943 yıllarındaki derleme çalışmalarında saptanmıştır. Halkbilimci, yayıncı İ. Günday Kahyaoğlu'nun yönlendirmesiyle ve desteğiyle Süleyman ŞenelL'in Trabzon Bölgesi Halk Musikisine Giriş adıyla yayınladığı önemli yapıtta, Trabzon'un olmayan ama Trabzon'a ulaşan türkülerin, ezgilerin tümünün Trabzon'da yazıldığı belirtilmektedir. Örneğin; Terme Horon Havası, Tamzaranın Üzümü de alındığı gibi Trabzon'daki kaynak kişilerden kolbastı da alınmış. Süleyman Şenel'de bu türkülerin tamamının Trabzon Türküleri ezgisi olamayacağını vurgulamış. Bunların çoğu sonradan yapılan derleme çalışmalarında düzeltilmiştir. Kolbastı adıyla ilgili açıklamalar Halkbilimci Mahmut Ragıp Gazimihal'in Makalesinde de yer almaktadır. 1900'lü yıllarda yöremizde çapkınlar, bıçkınlar kimi delikanlılar uygun barınaklarda, evlerde, dere kıyılarında çalgılı eğlenceli oyunlar tertip ederlermiş. Eğlence yerleşim birimleri yakınındaysa kolluk güçlerinin baskınına karşı gözcü dikerlermiş. Gözcü baskını 'kol geliyor' tümcesiyle bildirirmiş, yeme içme, çalgı, oynama, oynatma tümden durmaz, önlem olarak ses azaltılır devinimler yavaşlarmış. Kolbastı'nın adı da bu eğlence biçiminden gelmektedir.


                      Sonuç olarak Kolbastı'nın Giresun'un ezgisi, türküsü olduğu ve kültür etkileşimi neticesinde de İlimiz dışına gittiği ve oralarda benimsendiği de çok açık şekilde görülmektedir."


                      Giresun Valiliği tarafından "Giresun Türküleri ve Oyun Havaları" isimli Giresun'a ait türküler, ezgiler ve oyun havalarını içeren bir kitabın hazırlandığı vurgulanan açıklamada, kitabın kısa zamanda piyasaya çıkarılacağı ifade edildi.

                      **********************************************

                      Serseri oyunu yakıştırması yapıldığında sesi çıkmayanlar oyun popüler olunca bir numaralı sahiplenici oldu.Vay Vay Vay!!!
                      Traktörlerle Türküler Geçsin Alt Başımdan Mezarlığın,
                      Seher Aydınlığında Taze İnsan Yanık Benzin Kokusu

                      Yorum


                      • Giresun sallıyoda sallıyo.Hemşerimiz dedik kültürümüzü çalmya çalışıyorlar ayıptır yahu.

                        Kolbastının gerçek sözleri var bir kere

                        arafiili farozli
                        mahallenin mastısi... diye devam eder.

                        Sinan Yılmaz'ın Dere boyu kavaklarıdan önce çıktı bu şarkı.

                        Giresunlular ilk başka müziği bizim diyorlardı şimdi bizim kolbastımızın hikayesinide kendilerine çekip çalmaya çalışıyorlar.

                        Faroz Mahalle'si de Giresunun'un dimi arkadaşlar.Arafil,boztepe buralar hepsi Giresun'da.

                        Trabzon ekmeyi diye bişeyde yok Giresun ekmeği var.

                        Trabzon burmasıda yok Giresun burması var.

                        Trabzonspor'un renkleri yeşil beyaz

                        Bıraksınlar bu ayakları yaa.
                        En son Mehdi tarafından düzenlendi; 26.02.2009, 09:13.
                        Kahrolsun endüstiryel futbol.
                        YAŞASIN HOLİNANİZM!

                        Yorum


                        • Kendi çapımda yapmış olduğum baskılar sonuç verdi ve Vikipedi'deki Çingene ve Giresuncu saldırılara son verdirip. Kolbastıya yakışan şekilde makalenin hazırlatılmasında ön ayak oldum.

                          buyrun içeri...

                          t @Selim_Turan

                          Yorum


                          • İlk olarak Misina tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
                            ŞAŞIRTAN AÇIKLAMA

                            Giresun'dan kolbastı açıklaması

                            Giresun Valiliği tarafından, son dönemlerde Giresun ile Trabzon arasında tartışma konusu olan Kolbastı oyunu müziği hakkında açıklama yapıldı.
                            Giresun Valiliği tarafından, son dönemlerde Giresun ile Trabzon arasında tartışma konusu olan Kolbastı oyunu müziği hakkında araştırma yapıldığı, müziğin Giresun türkülerine ait olduğunun belirlendiği bildirildi.
                            Keşke araştıracak daha önemli bir şeyler bulsalardı.

                            Yorum


                            • Arkadaşlar bırakın bu giresun mu trabzon mu tartışmasını ne gerek var ya.Bu tartışmadan çıkmanın çok kolay bir yolu var

                              KOLBASTI BİR KARADENİZ OYUNUDUR

                              Bu kadar basit bu oyun trabzonun ama müziği giresunun diyorlar olabilir doğrudur da bu oyunun trabzona ait olduğu gerçeğini değiştirmez . İkisi arasında çok fark var. Gereksiz polemik yapmayalım burada. Millet trabzonla giresun serseri oyunu için birbirine girdi deyip haber yapıyorlar bu hiç hoş bir şey değil.
                              Burada tartışılması gereken kolbastının özünden tamamen kopmaya başlaması o eskiden olan ikili atışmalardan figürlerden uzaklaşarak hip-hop rap tarzına doğru tehlikeli bir kayış içinde olmuş olması tartışılabilir. Burada malesef KTÜ öncülük ediyor. Kliblerde zenci kızların yaptığı hareketleri kolbastıya taşıdılar seyir olarak güzel olsada kolbastı oyununda böyle bir şeyin olduğuna inanmıyorum.
                              sadist trabzonsporun mazoşist yaptığı taraftarı

                              Yorum


                              • İlk olarak Mustafa Uzuner 61 tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
                                Arkadaşlar bırakın bu giresun mu trabzon mu tartışmasını ne gerek var ya.Bu tartışmadan çıkmanın çok kolay bir yolu var

                                KOLBASTI BİR KARADENİZ OYUNUDUR

                                Bu kadar basit bu oyun trabzonun ama müziği giresunun diyorlar olabilir doğrudur da bu oyunun trabzona ait olduğu gerçeğini değiştirmez . İkisi arasında çok fark var. Gereksiz polemik yapmayalım burada. Millet trabzonla giresun serseri oyunu için birbirine girdi deyip haber yapıyorlar bu hiç hoş bir şey değil.
                                Burada tartışılması gereken kolbastının özünden tamamen kopmaya başlaması o eskiden olan ikili atışmalardan figürlerden uzaklaşarak hip-hop rap tarzına doğru tehlikeli bir kayış içinde olmuş olması tartışılabilir. Burada malesef KTÜ öncülük ediyor. Kliblerde zenci kızların yaptığı hareketleri kolbastıya taşıdılar seyir olarak güzel olsada kolbastı oyununda böyle bir şeyin olduğuna inanmıyorum.

                                Bundan 2 yıl önceydi kolbastıya serseri oyunu yakıştırması yapıldığında Sadece Trabzondan tepki sesleri yükselmişti.

                                Bugün sahiplenenler o zaman yoktu ortalıkta.Karadeniz oyunuysa neden sadece Trabzon tepki gösterdi ? Karadeniz Trabzondan ibaret mi?

                                Giresun Dere boyu kavaklar ezgisi üzerinden kolbastıyı sahipleniyor.Oysa Kolbastı ezgisiyle dere boyu kavaklar birbirinden farklı

                                Erkan Ocaklının kolbastısıyla Sinan Yılmazın yaptığı ve ezgi olarak yer yer dere boyu kavakları andıran ezgi farklı.

                                Kolbastıyı sahiplenenler oyunun sadece figürlerini değil adınıda yozlaştırdı?

                                Kolbastı Team nedir yaa? İngiliz oyunumu bu?

                                Ben Kolbastı oynamasını bilmem pek meraklısıda değilim.Fakat Bu oyuna ulusal medyada adeta sövülürken sesi çıkmayanların oyun popüler olup ilgi çekmeye başlayınca Kolbastının gerçek sahiplerini ve savunucularını görmezden gelip oyunun kendilerine ait olduğunu iddia etmeleri kanıma dokunuyor.
                                Traktörlerle Türküler Geçsin Alt Başımdan Mezarlığın,
                                Seher Aydınlığında Taze İnsan Yanık Benzin Kokusu

                                Yorum

                                Üzgünüz, bu sayfayı görüntüleme yetkiniz yok
                                Yükleniyor...
                                X