İlk olarak TS-FAN tarafından gönderildi
Gönderiyi görüntüle
Duyuru
Daraltma
Henüz duyuru yok.
Papara Park | Kapasite: 41.461
Daraltma
Bu sabit bir konudur.
X
X
-
u will need justice at the end..
-
Geçmiş sayfalarda bir kısım forum kullanıcısı hükumetin ve ona bağlı lobilerinin aldatmacasına inanmış ; Trabzon kentinin 2016 şampiyona adaylığı için uygun bir kent olmadığını Sivas'ın , Kayseri'nin , Kocaelinin , Konya'nın eskişehir'in hatta Antep'in konaklama ulaşım ve kent imkanları açısından Trabzon'dan daha uygun olduğunu belirtmişti .Bu açıdan da Trabzon'un dahil edilmememesinin doğal olduğunu savunmuştu . Biz onlara dilimiz döndüğünce cevap verdik , ortadaki durumun tamamen bir aldatmaca olduğunu açıkça belirttik .
Şimdi bu konunun bir daha açılmamak üzere kapanması için Kültür Bakanlığından derlenmiş bazı rakamları aktarmaya başlayarak iddialara cevap vermeye başlayalım .
BELGELİ KONAKLAMA TESİSLERİNİN ODA VE YATAK SAYISI- 2007
1. Antalya 425 bin
2. Mugla 182 bin
3. Istanbul 113 bin
4. Izmir 60 bin
5. Balikesir 37 bin
6. Ankara 30 bin
7. Nevsehir 21 bin
8. Mersin 17 bin
9. Bursa 15 bin
10. Denizli 12 bin
11. Trabzon 10 bin
-----18. Rize 4,3 bin
12. Adana 7 bin
12. Antep 7 bin
14. Konya 6,5 bin
15. Erzurum 6 bin
16. Kayseri 4,5 bin
16. Kocaeli 4,5 bin
18. Diyarbakir 4,3 bin
18. Sakarya 4,3 bin
21. Samsun 4 bin
21. Artvin 4 bin
23. Sivas 3 bin
24. Van 3 bin
25. Eskisehir 2,5 bin
25. Sanliurfa 2,5 bin
Yeni açılan 300(tam emin değilim , daha fazla olabilir) yataklı Novotel gibi , Of'ta yapılmakta olan yaklaşık 150 yataklı 5 yıldızlı oteller başta olmak üzere yukarıdaki rakamlara dahil olmayan pek çok yeni otel yatırımı daha var .
Buradan çıkan sonuç Trabzon'un yeterli olduğu değil , ilk 4 şehir dışında tüm kentlerin yatırıma muhtaç olduğudur .
Trabzon kentininin ekonomik yapısına ilişkin bulabildiğim en güncel rakamlar eski vali Hüseyin Yavuzdemir dönemine ait , hatırlatacak olursam ;
%19 ticaret
%18 tarım
%13 sanayi
Trabzon kenti turizm potansiyeline karşın yatırımların azlığından dolayı şehir ekonomisinde turizm gelirleri önemli bir yer tutamamaktadır . Fakat bu durum diğer taraftan yeni yapılacak yatırımların karlılığını da arttıran bir faktördür ve doğal teşvik olarak görülebilir . Devlette istihdam sayısına bağlı olarak bu yatırımları teşvik etmektedir . En son yapılan Novotel ( Novotel dünyanın en büyük ve prestijli oteller zincirlerindendir ) bile bu hazine desteğinden faydalanmıştır .
Sıra No: 237
Belge No: 83516
Tarih: 06/04/2006
Yeri: TRABZON - Yomra
Müracaat Sahibi: ACCOTEL YAPIM YATIRIM VE İŞLETİM A.Ş.
Adresi: Emirhan Cad.Barbaros Plaza 145/C Kat:12 (34350) Dikilitaş Beşiktaş/İSTANBUL
Yatırımın Nevi: KOMPLE YENİ YATIRIM
Toplam Yatırım (YTL): 12,573,378
Sabit Yatırım (YTL): 12,573,378
Döviz Kullanımı (Bin $): 180
İstihdam (Kişi): 100
Tanınan Teşvikler: G.M.=% 100, KDV İstisnası
Tam Kapasitede Üreteceği Mal ve Hizmetler: 200 ODA (4 Bed.Eng.Oda), 400 YATAKLI Dört Yıldızlı Otel, 500 KİŞİLİK 1Sınıf Lokanta, 220 KİŞİLİK Çok Amaçlı Salon, 50 KİŞİLİK Toplantı Salonu (2 Adet), Bar (2 Adet), Çalışma Ofisi, Türk Hamamı
kaynak http://www.treasury.gov.tr/mevzuat/nisan_2006.pdf
Peki il idarelerine kültür-turizm amaçlı altyapı uygulamaları ve yeniden düzenlemeleri vs. için yapılan devlet desteğinin yurt genelinde ulaştığı miktar ne kadardır? Euro 2016 alındığında en az 6 il bu yatırımlara ihtiyaç duyacak .
Ocak 2006 ( Yani 2005 yılında dağıtılan ) rakamlarına göre ; Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye'nin kültür ve turizm potansiyelini artırmak ve güçlendirmek amacıyla tüm illere toplam 197 milyon YTL'yi aşan ödenek gönderdi.
Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan aldığı bilgiye göre, ödeneklerin öncelikle "kültür-turizm amaçlı altyapı uygulamaları"nda kullanılması istendi.
...
İllerin kültür-turizm yatırımları için bakanlığın, bütçesinden toplam 270 milyon YTL ayırdığını kaydeden yetkililer, şu ana kadar bu miktarın 197 milyon 96 bin 557 YTL 93 YKR'sinin, illere turizm potansiyellerini artırmak ve güçlendirmek amacıyla gönderildiğini ifade ettiler.
Ödenek gönderilen illerden en şanslıları, yaklaşık 20 milyon YTL ile Antalya ve Aydın olurken, bu illeri yaklaşık 7 milyon YTL ile Erzurum, 5 milyon YTL (5 trilyon lira) ile Muğla ve 4 milyon YTL ile de Kilis izledi.
En az ödenek gönderilen il, yaklaşık 57 bin YTL ile Ardahan oldu. Bu ili 110 bin YTL ile Yalova, 133 bin YTL ile Bartın izledi.
Kültür ve Turizm Bakanlığının "Turizm Stratejisi 2023" politikası ışığında bu teşviklerin ve ödeneklerin yıllar geçtikçe kademeli olarak arttırıldığı sonucunu çıkarabiliriz . Küresel krizin etisi altında bile , örneğin 2009 rakamları 2005 rakamlarının altında olmayacaktır .
...
Trabzon havalimanı yeterli midir ?
M.A.Y. tesislerinin yerine yapılacak ikinci pist ile dış hatlar terminalininde yeniden düzenleneceğini varsayarsak günlük maksimum charter kapasitesi kabaca iki katına çıkacağı sonucunu elde ederiz . Avrupa şampiyonası için rakamlar elimde yok fakat yine çok büyük organizasyon olan olan Uefa finali kriterlerini ( 2009 yılına kadarki şampiyonlar ligi finali standartları ) yerine getirebilecek sayılara ulaştığını söyleyebiliriz . Bu da yanılmıyorsam 500 charter a denk geliyor . Yine bu başlık altında Uefa ve CL finalleri için aranan kriterlerle ilgili bir mesajım mevcut .
Şehirlerarası karayolu ulaşım ağımız yeterli midir ?
Karayolu ulaşımında Hopa'dan İstanbul'a ve Gerede üzerinden Ankara'ya olan duble yollar şuan "transit olarak" Türkiyenin en büyük ve en yeni durumdaki otobanı . Kara ulaşımında Euro2016 projesinde aday gösterilebilecek onlarca şehirden daha iyi durumda . Akyazı projesi gerçekleşirse , Türkiyenin en modern otobüs terminallerinden biride bu otobanın üzerindeki yerini alacak .
Peki , deniz taşımacılığı Trabzon'un avantajı olabilir mi ?
Akyazı projesi içinde yer alabilecek bir feribot ve cruise limanı ile deniz taşımacılığı avantajlarıda kullanılabilir . Ufak bir örnek ; İDO'nun filosundaki 10 hızlı feribottan her biri 600 yolcu ve 120 araç kapasiteli . Yalova Yenikapı ( yaklaşık 55km ) arası yolculuk süresi resmi olarak 75 dakika . 25.000 üzerinde yatak ihtiyacını "gereğinden fazla yatırım yapmadan" karşılamak için çevre illere hızlı ulaşım çözümleri önem kazanacak . Bu bağlamda denizotobüsleride önemli bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor . Çevre illerimizde yerleşen şampiyona turistleri ; Deniz otobüsü seyehati sırasında dizüstü bilgisayarından nete girerek , sıcak içeceğini yudumlayarak ve Karadeniz kıyılarını seyrederek 2 saatlik yolculuğun ardından tam olarak stadın önünden inecek ve tribündeki yerini alacak () . Konaklama tesislerinin tüm doğu karadeniz kıyılarına dağıtılması hem şampiyona sonrası kullanılmayacak ihtiyaç fazlası yatırımı engeller hemde tüm bölgede bir turizm girdisi yaratır . Karadeniz'de bunu yapmanın imkanı yok demeyin , Samsun bu konuda çalışmalara çoktan başlamış durumda . Dünyada da sayısız açık deniz örnekleri var . http://www.haber7.com/haber/20080815...-seferleri.php
En ucuz taşımacılık yöntemi olan Demiryolu yatırımı planlanabilir mi ? Planlanırsa tahmini maliyetleri ne kadardır ?
Ankara Ticaret Odası(ato) araştırmasından kes/yapıştır yaparsak : ( http://www.atonet.org.tr/yeni/index.php?p=206&l=1 )
DPT'nin hesaplamalarına göre, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli 1 km.lik demiryolunun maliyeti düz arazide 1.4, engebeli arazide 3, çok engebeli arazide ise 4.2 milyon dolar. Buna karşın 1 km.lik otoyolun maliyeti düz arazide 6, engebeli arazide 12 milyon doları buluyor. Buradan çıkan sonuç: Karayolu demiryoluna göre 4 kat pahalı.
Avantajlar bununla da bitmiyor. karayolunun ömrü en fazla 13 yıl (bakım giderleri)ile sınırlıyken, Demiryolunun ömrü 30 yılı buluyor.
Taşımacılık maliyetleri de yatırım maliyetlerinden aşağı kalmıyor. Karayolu taşımacılığı, demiryolundan 7 kat pahalıya geliyor.
Yakıt açısından da demiryolu, karayoluna göre 6 kat ucuzdur.
Neden demiryolu politikamız bu kadar kısır kaldı ve Karadeniz mahrum bırakıldı , bunda turizm şirketlerinin payı nedir gibi konulara sonra gireriz . Şimdilik , çok geç kalmadığımız ve son 20 yılda 30 katrilyon otoyol yatırımı yapan ve yapmaya devam eden bir devlet için Samsun ve Erzurum'u Trabzon üzerinden demiryolu ile bağlamak , Çankırı-Amasya demiyolunu tamamlamak sanıldığı gibi büyük yük getirmeyecektir sonucuna çıkalım .
Akyazı projesi gerçekleşirse stadyum ve etrafındaki yapılar , hatta otobüs terminali şehir dışında kalacak . Trabzon , şampiyona ayaklarından biri olursa , Akyazı-şehir merkezi-havalimanı ulaşımını ticari taksiler ve minibüslerle sağlayabilmek olanaksızlaşacak . Peki , Euro 2016 organizasyonundan sonra atıl hale gelmeyecek ve şehrin sürekli ihtiyaçları arasında olan taşımacılık yatırımı ne olabilir ?
Hafif raylı taşımacılık . Yine geçmiş sayfalarda üzerinde durulan konulardan biri . Özetlersek ; Trabzon kentinin ulaşım planlaması açısından en büyük avantajı , yatay şekilde gelişmesi . Yani tozlu raflardan bir türlü çıkarılamayan Söğütlü-Pelitli tranvay projesi tek bir hat üzerinde ilin en büyük ilçesi Akçaabat-Akyazı bölgesi-Avni Aker arazisi-şehir merkezi-liman-otogar-üniversite-havalimanını bağlantısı vaad ediyor . Bunu Türkiye'de 2-3 il dışında gerçekleştirebilmeniz kesinlikle olanaksız .
Söğütlü-Pelitli tranvay projesinin maliyeti ne kadar olabilir?
Bu proje hakkında net ve sağlıklı rakamlara ulaşamasamda , emsal olarak gösterebileceğimiz ve neredeyse aynı uzunlukta olan , hizmete girmiş bir tranvay hattı var .
Kayseray : Hattın ortalama uzunluğu 18 km ve altyapı çift hatlı ( gidiş-geliş) . 31 duraktan oluşuyor . Başlıngıçta 22 olan araç sayısı kademeli olarak 52'ye çıkarılacak , araçların bulabileceği en yüksek hız 75km/s . Günlük yolcu taşıma kapasitesi 120.000 . Kayseri bu projeyi 2 yıl gibi kısa bir sürede tamamladı . Trabzon şehir özellikleriyle bütün önemli merkezleri yaklaşık 20 km bir ağda birleştirebilirken Kayseri bunu sağlayabilmek için 2. kısım 3.kısım 4.kısım planlamaları yaptı . Yani Trabzon'a oranla en az 4 kat maliyet anlamını taşıyor . Bir de , ilgili forumlardan takip edenler bilir , Kayseray Söğütlü-Pelitli projesine oranla çok daha fazla trafik ve yol düzenlemesi gerektrmiş ve maliyeti arttırmış bir projedir .
17,5 km'lik birinci kısım toplam maliyeti yaklaşık 200 milyon ytl olarak gerçekleşti ki bu rakam bile CHp il başkanı Enver Özdemir'in bir çok yolsuzluk iddiasına maruz kalmıştı .
Bu çapta bir proje Trabzon belediyesinin imkanlarını aşma ihtimalide vardır . Üstelik ödenek aksamaları yapım sürecinide uzatacağından , 2 yıl diye başlayan proje çok daha uzun zaman dilimlerinde tamamlanamayabilir . Tranvayın bir alternatifi var mı ? Metrobüs . Çok daha ucuz , çok daha az trafik yol düzenlemesine ihtiyaç duyan , çok daha az bakım onarım maliyeti olan ve uygulama süresi çok daha kısa bir yöntem . Tranvay ve metro maliyetleri her geçen gün daha da azalsada bir çok dünya kentinde metrobüs tercih edliyor olması toplu taşımacılığın geleceği ile ilgilide ipuçları veriyor .
İstanbul'dan bir uygulama örneği ile bitirelim ; Avcılar Zincirlikuyu metrobüs hattı yaklaşık 29km ve 25 istasyondan oluşuyor . İ.B.B'ye toplam maliyeti 17 milyon dolar . Metrobüs araçlarının fiyatları da 500.000 euro ile 1,2 milyon euro arasında değişmekte . ( İstanbul'da çalışanların çok büyük kısmı metrobüs değil )
---------------------------------------
Dilim döndüğünce , kafamdakileri toparlayabildiğim ölçüde bazı iddialara cevap vermeye çalıştım . Hala , "Trabzon euro2016 adaylık başvuru dosyasının içinde olmayı haketmiyor" düşüncesini savunan arkadaşlar gerekçelerini açıkça belirtirse , bizde araştırmamızı genişletmeye çalışalım .En son Serdar A tarafından düzenlendi; 17.02.2009, 21:20.
Yorum
-
Farabi emegine, eline saglik. Bir tez ancak bu kadar guzel bir sekilde ve kanitlarla curutulebilirdi. En kisa zamanda bu metnin sayin baskanin eline ulasmasi lazim. Cunku bunu hem Akyazi'daki stadin yapilmasi icin kullanabilir hem de neden Trabzon'un aday kentler arasinda yer almasi gerektigini aciklayabiliriz.
Only Ts, bakanin bunu soyleme nedeni sakin gelecek sezon Avrupa Kupalarinda oynama durumumuz olmasin. SL maclari oynayabilmemiz icin mutlaka otoparka ihtiyacimiz var, bu ihtiyaci bu sekilde gidermeyi uygun bulmuslar. Stadin ustunun kapatilmasi ise stad yenilirken gundeme alinan ve bu sezon sonunda yapilacagi soylenen bir proje.
Benim bir sorum var Trabzon'da olmadigim icin bilmiyorum. Yeni kale arkalari yapildiktan sonra stadin eski kale arkasi tribunleri yikildi mi yoksa hala duruyor mu? Eger yikilmadiysa muhtemelen Avrupa kupalari icin onlarin da yikilmasi talep edilecektir.Istanbul'un eziklerine bir Istanbullu olarak "TRABZONSPORLUYUM" demenin gururunu her zaman yasadim, yasiyorum ve sonsuza dek yasayacagim...
You'll Never Walk Alone...
https://twitter.com/UgurBerkin
Yorum
-
farabi çok güzel açıklamışsın birçok konuyu tebrikler, şehirimize "adam gibi" yatırım yapmayıp sonra "ağzımıza bal çalmak" gibi bir misyonu hemen her seçim dönemi öncesinde gösteren tüm siyasi zihniyetleri şehrimize hizmet etmeye davet ettiğimi ben de burdan birçok Trabzonlu gibi beyan ediyorum.Siyasetin "bizden olduğu sürece" yer aldığı, karşıda olduğu zaman "siyasete bulaştığı" büyük kulüp/taraftar camiası Trabzonspor
Yorum
-
İlk olarak only ts tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüleakyazı yapılacaksa neden avnı akerın ustu kapatılsınki ? benmi yanlis anladim ayrica akyazi falan yapilmayacak bizi kandirmasinlar ne zaman yapacaklar kaldi 1 2 yil cocukmu kandiriyorlar yoksa oy mu pesindeler ?? icraat bekliyoruz icraat bos konusmayi herkes yapar !!!!!!Serhat KIRKAYAK kardeşimin dediği gibi "Bordoyla Mavi kefenim olsun,Trabzonum bu sene şampiyon olsun"
Yorum
-
İlk olarak hknsngr tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüleArkadaşlar kendi zihnimde yapmış olduğum beyin fırtınası neticesinde şöyle bir sunum hazırladım.
Sunumu, Microsoft Power Point Viewer programı ile görüntüleyebilirsiniz:
http://rapidshare.com/files/197967365/TrabzonAkyaz__305_Projesi.pps.html
İndirmeden bakmak isteyenler için:
http://www.swfupload.com/view/117151.htm
Ne dersiniz Trabzonspor'a ulaştırmalı mıyım?
Kayseri de araziyi sattı lakin Atatürk Stadyumu yeni stat bitince yıkıldı. Anlaşmaları o şekilde ayarlayacaklar. Yavuz Selim de Akyazı arazisine taşınabilir.
Çok güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık. Faruk Özak'ın stadyum ile ilgili ufak bir toplantısına katılma fırsatı bulmuştum. O toplantıda da buna benzer konular gündeme gelmişti. Yanlış hatırlamıyorsam proje'de Sadri Şener'in kardeşi TAV Holding'in CEO'su Sani Şener'de çok yardımcı olmuş. Çok farklı alternatifler de gündeme gelmişti. Sonuç olarak yine de bu dosyanın kulübe gönderilmesi faydalı olabilir.
Yorum
-
İlk olarak Erdinç Barutçu tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüleStadımızın üstünün kapatılıp poligonun yıkılıp otopark yapılmasının tek nedeni UEFA kriterleri.UEFA kriterlerine göre üstü kapalı ve otoparkı olan bir stadımızın olması gerekiyor.Aksi taktirde ne şamp. ligi nede başka bir uluslarası karşılaşmayı stadımızda oynayamayız.Sebebi bu.Hayat bir gündür o da bugündür.
Yorum
-
Farabi emeğine sağlık kardeşim güzel çalışma olmuş.
Faruk Özak'ın konuşmasına bende şahit oldum. Stadımızın üstünün kapatılması için "Avrupa Kupaları" vurgusu yaptı. Büyük ihtiamallede tamamı kapanacak. Uefa kriterleri ne menem birşeydir değildir belli değil, doğru düzgün net birşey yok ortada. Avrupanın kasaba takımları portatif tribunlerde maç oynuyor bir sıkıntı olmuyor. Şöyle mi diyorlar acaba ? şehre bakıyorlar nüfusa bakıyorlar bir de popülariteye ondan sonra da " ıı ıh burası size olmaz yakışmaz daha gözel bir şey yapın" mı diyorlar ? anlamadım ki.Trabzonspor √Hüseyin Avni Aker|Hayri Gür|Halit Ziya Kurbetçi|Şamil Ekinci|Dozer Cemil|Şenol Güneş|İki Renk ve Asalet √BordoMavi.Net √
Yorum
-
@farabi
Trabzon'un konaklama ve ulaşım imkanları olarak Avrupa Şampiyonası için ismi geçen bir çok ilden çok önde olduğunu yazmıştım.
Kayseri'yi iyi bildiğimden dolayı,konaklama imkanlarının bilhassa şehir içinde çok düşük olduğunu da biliyorum.Yatak sayısının çoğu Erciyes kayak tesislerinde.Buraya insanları çıkartamazsınız.
Konya gibi milyonluk bir şehirde bile konaklama imkanlarının bize göre düşük olması şaşırtıcı.
Eğer Avrupa Şampiyonası için bu iller tercih edilirse,buralara yeni oteller yapılacak büyük olasılıkla.
Şampiyona sonrası boş kalacak ölü yatırımlar.
Oysa Trabzon arz-talep ilişkisi sonucunda kurulmuş otellere sahip.Dağ ve Yaylalarda mevcut yatak sayımız ise komik durumda yani bu kapasitenin hepsi şehir içinde sayılır.
Trabzon dediğim gibi bir geçiş noktası ve bölgenin merkezi.Devlet yatırımlarından nasibini alamasa da jeopolitik konumuyla her zaman gözde bir yerdir.Herkese Merhaba
Yorum
-
İlk olarak hekimoğlu tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüleSayın Faruk Özak'ın sözleri de sadece laf laf laf.İcraat sıfır biz bıktık bunları dinlemekten bozuk plak gibi tekrar etmeyin artık.Mehmet Atalay aklıma geliyor.
Bence biraz daha dikkatli olmak lazım.
Nacizane...
Yorum
-
İlk olarak Erdinç Barutçu tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüleStadımızın üstünün kapatılıp poligonun yıkılıp otopark yapılmasının tek nedeni UEFA kriterleri.UEFA kriterlerine göre üstü kapalı ve otoparkı olan bir stadımızın olması gerekiyor.Aksi taktirde ne şamp. ligi nede başka bir uluslarası karşılaşmayı stadımızda oynayamayız.Sebebi bu.u will need justice at the end..
Yorum
-
İlk olarak EmrahYalçınalp tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüleÇok yakışıksız olmuş. Sayın bakanın makamındaki koltukla Trabzonspor'un stadyum projesinin olduğu pafta arasındaki mesafe 1,5 m. Üzerinde çalışılan projeler, fizibilite çalışmaları falan da var elbette. Herşey bir yana, sayın bakan Trabzonsporluluğun son noktsıdır. Bugün Sadri Şener bu kulübün başındaysa, 17 bin kombine satılmışsa, piyango biletlerinin %80'i Trabzon dışında satılmışsa, buraya yazılamayacak daha birçok şey yapılabilmişse bunda sayın bakanın büyük emeği vardır. Bazı şeyleri kanıtlamaya çalışmak için billboardlara çıkması gerekmediği için sanırım, hak etmediği şeylerle karşılaşıyor. Onun adına üzülüyorum. Çünkü ağzından "benim için Trabzonspor ailemden de önemlidir" lafını duymuşluğum var. Benim için mesela, ailemle kıyaslamam bile... Çok severim Trabzonspor'u ama, kıyaslamam.
Bence biraz daha dikkatli olmak lazım.
Nacizane...
sana katılıyorum kimse faruk özak kadar trabzonsporlu olamaz ben ne zaamn maç görüntüleri izlesem bakanımız orada ne zaman trabzonsporla ilgili bir konu olsa bakanımız orada futbolculuk,yöneticilik,başkanlık, birisine böyle ifade etmek olmaz
Sayın bakanım Seni Tebrik ediyorumZirve bizim işimizdir...
Yorum
En Aktif Kullanıcılar
Daraltma
En aktif kullanıcı yok.
Yorum