Malesef bu tür büyük şantiyelerde çalışanlardan birileri ölebiliyor. Hatta ölüm olmadan biten proje yok gibi. Bu durumu kabullenmek çok zor. Birilerinin öleceğini bilerek projeleri sürdürmek. Ülke genelinde önlemler arttırılmalı bu tür yerlerde ama her şey para ve ihale usulü olunca sonuç böyle oluyor.
Bu işin fıtratında var demeye getirmişsiniz biraz.
İnşaat mühendisi olarak söyliyim evet bu işin fıtratında var, yüzde yüz önleyemezsiniz iş kazasını ama vinçten düşen demirin altında kalmak gibi bir olay yok bu işin fıtratında.
O vinçin bağlı olduğu halatlar, mapalar, sapanların sertifikası olur, kontrolü olur, bakımı olur ve belli aralıklarla değiştirilir. Sapanları bağlayan işçilerin eğitimi/sertifikası olur ve sadece bu işi yaparlar. Vinçin yük taşıması sırasında ve yük taşıma rotasında insan dolaşmaz o bölge şeritlerle kapatılır. Bir sürü önlem ve eğitim şantiyelerde yapılır.
Eğer bunları yapmazsanız bunun adı iş kazası değil tedbirsizlikten adam öldürmek olur.
Şantiye şefi, iş güvenliği sorumluları ve proje müdürü arkadaş okur mu bunları bilmem ama medeni ülkelerde adamın meslek hayatını bitiriler. Bizde bu işin fıtratında var denilir geçilir.
Bu proje fotoğraflarına birkaç defa işin kalitesi kötü, ucuz işçilik ve ucuz müteahhitlik hayra alamet değil yazmıştım birkaç defa eleştirilmiştim. Buyrun işte insan hayatı.
Ölen kardeşimize Allah'tan rahmet diliyorum, mekanı cennet olsun inşallah.
[QUOTE=bz hr yr trbzn;1919664094]Arkadaşlar şu üst katların çıkışlarindaki merdiven boşluklar insallah yukardaki projede gözüktüğü gibi olmaz. Projeye göre çıkışın hem sağında hem solunda merdiven boşluğu var ve ikisinin arasında küçük bir türübün kalıyor. Bence bu durum bütünlüğü bozar ve tipsiz de bir görüntü oluşturur. Merdivenler bence çıkışın ortasindan ve kenarından olmalı. Örnek konya stadı merdiven boşluklari.
Hayatını kaybeden işçimize Allah'tan rahmet ailesine sabırlar diliyorum. Avni akerin maraton çatısı yapılırken bir genç çatıdan düşüp vefat etmişti ve biz o sezon belimizi doğrultamamıştık.
Bu işin fıtratında var demeye getirmişsiniz biraz.
İnşaat mühendisi olarak söyliyim evet bu işin fıtratında var, yüzde yüz önleyemezsiniz iş kazasını ama vinçten düşen demirin altında kalmak gibi bir olay yok bu işin fıtratında.
O vinçin bağlı olduğu halatlar, mapalar, sapanların sertifikası olur, kontrolü olur, bakımı olur ve belli aralıklarla değiştirilir. Sapanları bağlayan işçilerin eğitimi/sertifikası olur ve sadece bu işi yaparlar. Vinçin yük taşıması sırasında ve yük taşıma rotasında insan dolaşmaz o bölge şeritlerle kapatılır. Bir sürü önlem ve eğitim şantiyelerde yapılır.
Eğer bunları yapmazsanız bunun adı iş kazası değil tedbirsizlikten adam öldürmek olur.
Şantiye şefi, iş güvenliği sorumluları ve proje müdürü arkadaş okur mu bunları bilmem ama medeni ülkelerde adamın meslek hayatını bitiriler. Bizde bu işin fıtratında var denilir geçilir.
Bu proje fotoğraflarına birkaç defa işin kalitesi kötü, ucuz işçilik ve ucuz müteahhitlik hayra alamet değil yazmıştım birkaç defa eleştirilmiştim. Buyrun işte insan hayatı.
Ölen kardeşimize Allah'tan rahmet diliyorum, mekanı cennet olsun inşallah.
Evet bu işin fıtratında ver demeye getirdim lafı ancak bunu Türkiye için diyorum. "Türkiyede bize bir şey olmaz" mantığı çok yaygın ve sonuçlarıda dediğiniz gibi olabiliyor.
En son Cem tarafından düzenlendi; 18.07.2014, 21:58.
Yorum