Şu takımın nezaman adam gibi formaları olacak.Renkler bir türlü oturtulamıyor. Hele bir ara bordo mavi yerine lacivert bordo kullanıyorlardı.Renkler orjinaline yaklaştı sayılır ama genede mavi tam olarak mavi değil.Kappanın vücuda yapışan formaları bence çok güzeldi.Nike güzel forma yapmıyor.
bazı abilerimiz saçmalamak için sanırım foruma üye oldular. yav abi kendi kendini yalanlıyosun. hem renkelrimiz tutturulmadı diyosun.mavinin tonlarından dert yanıyosun. hemde kappanın vucuda yapışmız forması güzeldi diyosun. hatırlarsan ordaki renkler lacivert di nerdeyse. ve şu andaki renkler gerçek renklerimizdir. sizin bildiğiniz mavinin tonunuda bi göstersiniz bize.
dün bakırköy ts clup taydım hiç bir modelin L bedeni kalmamış haftaya gelecek dediler bide yeni yazı fontları geldi ben ordayken forma yazdırcam yeni fontlar varmı dedım once yok dedı sonra adam klüpten geldiğini yeni fontları getirdiğini söyledi ellerinde 7000 - 8000 tl civarında eski font kalmış onları bitirmeden yeni fontlara geçmeyecekmiş gözüme takılan tek şey çubuklu formanın yakası ve kollarında kullanılan lastik kısımlarının rezilliği beyaz formanın yakasını çubukluda kullanabilseydiler harika olacaktı bence şortlara söyleyecek hiçbişey yok hepsi süper bide benim gibi antreman ürünlerini bekleyen arkadaşlara müjdeler olsun ramazan arifesinde antrenman ürünleri bakırköy tsclup ta satışa sunulacak
En son R.KAKISIM tarafından düzenlendi; 05.08.2010, 14:38.
TRABZONSPOR BİZİM HAFTA SONU EĞLENCEMİZ DEĞİL HAYAT FELSEFEMİZDİR AĞALAR...MATEMATİK ASLA YALAN SÖYLEMEZ 61>34
Celtic Glaskow'un Avrupa'da hic bir basarisi olmamasina ragmen NIKE'dan her sene
özel muamele görüyor, bunun nedeni ne olabilir ?
Marka olmak için başarı tek şart değil. Kurumsal olmak ve bir geleneği sürdürebilmek benim gözümde bile yeterli bir sebep. İşin ekonomik güç boyutuna da bakmak lazım.
Umarım Trabzonsporumuz da kendi olacağı özgün kurumsal tavırlar geliştirebilir. Zira markalar savaşında yeni markalar eskileri kolayca geri itebiliyor. Avrupanın marka kulüpleri sadece başarıları ile değil kurumsal tavırları ve geleneklerini istikrarla sürdürdükleri için marka oluyorlar.
Marka olmak için başarı tek şart değil. Kurumsal olmak ve bir geleneği sürdürebilmek benim gözümde bile yeterli bir sebep. İşin ekonomik güç boyutuna da bakmak lazım.
Umarım Trabzonsporumuz da kendi olacağı özgün kurumsal tavırlar geliştirebilir. Zira markalar savaşında yeni markalar eskileri kolayca geri itebiliyor. Avrupanın marka kulüpleri sadece başarıları ile değil kurumsal tavırları ve geleneklerini istikrarla sürdürdükleri için marka oluyorlar.
Darısı bizim başımıza.
abi kurumsal derken tam olarak açıklar mısın
ben anlamıyorum mesela-beynim de bir sorun olabilir-
ama bu kurumsallaşma konusunu daha fazla konuşmalıyız
kim kurumsallaşacak,nasıl olacak bu iş?
bizim kulüp kurumsal değil mi şimdi?
tüzüğü var şeysi var kurumsallaşmak için yeterli değil mi bunlar?
şimdi eski bir kaleme yeni bir deftere ihtiyacım var.çalışma zamanı.
Kurumsal Kimlik derken ben kendi işimle alakalı görsel kurumsal kimlikten söz ediyorum. Diğer kriterleri Uefa ve TFF belirlemiş zaten, onları doğru uygular kendi gerçek ve geleneklerinize göre hareket ederseniz belli bir başarıya ulaşırsınız zaten.
Benim ve pek çok taraftarın derdi estetik anlayışımız ile ilgili. Ben kurumsal kimlik derken bunu kastediyorum ve pazarlama estetiği ile marka değerimizi yükseltip ürün satışımızı artırabileceğimizden bahsediyorum.
Kurumsal kimliğimiz olursa ve doğru uygulanırsa kendi lisanslı ürününde kendi logosunu yanlış uygulama saçmalığı sona erer mesela. Arma nerede nasıl kullanılacak belli standartlar altına alınmış olur.
Bugün gazeteleri, internet sitelerine şöyle bir göz gezdirin birbirinden farklı en az 5 farklı Trabzonspor logosu bulabilirsiniz.
Seçilecek forma modellerin, ürünlerin tasarım anlayışları hep bu estetik süzgeçten geçebilse keşke.
KURUMSAL KİMLİK
Kurumsal kimlik nedir?
Kurumsal kimlik, bir kurumun, şirket içi/şirket dışında duruşunu ve davranışlarını temsil etme biçimlerinin tümüne verilen addır.
Günümüzde birçok kuruluş, artık toplam kalite anlayışını benimsemiş ve kurumsal bir stratejiyle kurumsallığını sunma çabası ve gayreti içine girmiştir.
Kurumsal kimlik bileşenleri nelerdir?
Kurumsal kimlik çalışması kapsamında düşünülmesi gereken materyaller 2 bölümde incelenmelidir;
1- Kurum içi
2- Kurum dışı
Kurum içi;
* Amblem / Logotayp kullanım standartları
* Antetli kağıt tasarımı
* Devam kağıdı tasarımı
* Zarf tasarımı
* Kartvizit tasarımı
* Dosya tasarımı
* Bloknot tasarımı
* Haberleşme formları
* Kurum içi yönlendirmeleri
* Muhasebe dokümantasyonlarının tasarımı (Fatura, İrsaliye, Makbuz vb...)
* Şirket giyim ve davranış kuralları
* Dijital materyallerin tasarımı
* Kurumsal kimlik kullanım standartları kılavuzu
Kurum dışı;
* Araç / filo tasarımları
* Bina cephesi ve iç tasarımı
* Tanıtım materyalleri (Katalog, broşür, insert, kit vb...)
* Gazete, dergi ve/veya diğer tanıtım materyalleri
* Kurumsal web projesi
Kurumsal kimliği oluştururken izlenmesi gereken süreçler nelerdir?
Kurumsal kimlik oluşturma sureci de 5’e ayırabiliriz;
1- Tasarım süreci öncesi yapılacakların tespiti ve onaylanması
2- Tasarım süreci zamanlaması
3- Tasarımların sunumu
4- Sunum sonrası düzeltiler
5- Onaylanan tasarımların baskı ve uygulama süreci zamanlaması
'Kurumsal Kimlik', firmalarda bir sistem bütünlüğü... Her firmanın imajı, tamamen bu sistemin ne kadar iyi oluşturulduğu ve nasıl yansıtıldığı ile ilgili... Ve asıl önemli olan, bu yansımadaki algılanan özgünlük, yani onu diğerlerinden farklı kılan şeyler...
Son yıllarda çok duyduğumuz bir kavram var; Kurumsal Kimlik...
Nedir bu Kurumsal Kimlik?
Kurumsal Kimlik, bir firma / ürün / hizmetin (yani, bir Markanın) ismi, logosu, antetli kağıdı, taşıt araçlarının dizaynından, firma binasının genel görünümüne, iç dekorasyonuna, işçilerin kıyafetinden, elemanların davranış biçimlerine, firmanın yönetim şeklinden, işletme sis-temine, çalıştırdığı yöneticilerin kalite- sinden, üretimine, hizmet ve servis anlayışına, Reklam ve Halkla Ülişkiler çalışmalarında kullandıkları her türlü görüntü, stil ve mesajlara kadar uzanan, stratejileri belirlenmiş, planlı, birbiri ile koordineli, uyum içinde çalışan bir güç birliği, sistem bütünlüğüdür.
Bir firma / markanın imajı da tamamen bu sistemin ne kadar iyi oluşturulduğu ile ilgilidir. Yani iyi, olumlu, güçlü bir firma / marka imajı, mutlaka iyi oluşturulmuş bir Kurumsal Kimlik ile oluşmaktadır. Kurumsal Kimlik, aynı zamanda bir firmanın ekonomik gücünün, performansının ve etkinliğinin artmasına da yardımcı olan bir güçtür de... Ve bu güç firmanın mevcut gücüne büyük bir güç katmakta, onu hedef kitlelerine tanıtmakta, uzun dönemde stratejik olarak planlanmış amaçlarına da ulaştırmaktadır...
Kimlik kavramı...
Kurumsal Kimlik, bir firmanın hatırlanabilir karakteristik özelliklerinin ve onu diğerlerinden ayıran yeteneklerinin tasarlanması, yansıtılması, firmanın somut kişiliğinin ortaya koyulmasıdır da... Bu anlamda, 'Kimlik' kavramı, firmanın farklılığını ve hatırlanabilirliğini de kapsamaktadır. Bu şekilde, firmanın işletme şekli ve anlayışı, tutumu, içindeki estetiği ve bunların resmi ifadesi olarak ortaya koyulmakta, iç ve dış hedef kitleler arasında net olarak algılanabilir hale getirilmektedir.
Kurumsal Kimliğin motivasyon etkisi
Baktığımızda, güçlü ve ikna edici bir kimliğe sahip olan firmalar, çok farklı hedef kitlelere ulaşabilmekte ve çalışanlar arasında motivasyonu da arttırmaktadır. Yani Kurumsal Kimliğin, firma içinde oldukça önemli bir etkisi vardır. ‚ünkü, güçlü bir Kurumsal Kimlik, firma çalışanları içinde kuvvetli bir 'biz' duygusu da yaratmakta, bu duygu çalışanları firmaları ile özdeşleştirmekte, onların firmaya olan bağlılıklarını arttırmakta, davranışlarını olumlu yönde etkilemekte, bu da doğal olarak müşteriler ve iş yapılan çevreler üzerinde olumlu bir etki yaratmaktadır. Üşte bu, firma içindeki 'Koşulsuz Personel Mutluluğu'nun temel taşlarını oluşturmaktadır.
Müşteriler
Biliriz, bir firmanın ya da markanın hedeflediği kitleler içinde en önemlisi, müşterileridir. çünkü onlar firmanın varlığıdır. Bu strateji üzerine oluşturulmuş, ifade edilmiş bir Kurumsal Kimlik, müşterilerin güvenini kazanır, ilişkilerin sürekli olarak korunmasını, böylece firmanın geleceğinin güvence altına alınmasını da sağlar. Sonuç olarak Kurumsal Kimliği, bir çeşit 'yapıştırıcı' olarak tanımlayabiliriz. Yani 'Kurumsal Kimlik' bir taraftan, firmanın hedeflenen çevrelerce işletmesiyle ve kendisini sunum biçimiyle güçlü bir şekilde tanınmasını sağlarken, diğer taraftan, yapılan iş ile ilgili olarak hem kurum içinde, hem de kurum dışındaki hedef kitleler arasında önemli bir bağ da oluşturmaktadır.
Sembolleştirme
Bir firmanın ismi, amblemi, satış ya da hizmet noktalarında, taşıt araçlarında, (Görsel Kimlik) ve tüm tanıtım çalışmalarında kullanılan biçim renk, şekil, dizayn ve stil bütünlüğü, kimliğin diğer dokuları (Üşletme Kimliği) ile bütünleştirilmelidir. Bu algılanan görüntü / görünüm, yapılan işi en iyi şekilde temsil edebildiği oranda başarılı olmaktadır. Bunlar bazen somut olabilmekte (logonun rengi, teslimat süreleri, belirlenmiş ödeme günleri gibi) bazen de soyut olabilmektedir (önemli nedenlerle kuruluşun yaptığı bağışlar, bazı sosyal olaylara karşı firmanın sorumluluğu, vs. gibi...).
Bir yanlışın düzeltilmesi;
Daha önceleri, firma / markanın görsel kimliği, Kurumsal Kimlik olarak tabir edilir (tanımlanır), iş piyasası tarafından da böyle algılanırdı. Oysa Görsel Kimlik bir firma / markanın renk, stil ve biçimlerden (amblem / logo, basılı evraklar ( taşıt araçlarının dizaynı, bayraklar, firma dekoru vs.) oluşan bir 'elbise'sidir. Ve nasıl ki bir insanın bile kimliğinden bahsederken onun sadece giyim-kuşamı ile tanımlayamazsak, bir firma / marka için de aynı şeyler geçerlidir. Yani 'Kurumsal Kimlik' deyince, bir firma / markanın Görsel Kimliği, Üşletme Kimliği ve Davranış Kimliği ayrı ayrı ele alınmakta, bunların bütünü, birbirleriyle uyumu ile Kurumsal Kimlik karışımı oluşturulmaktadır.
Görsel Kimlik
Bir kuruluşun, 'Görsel 'Stil'i (Görsel Kimliği) onun pazardaki yerini oldukça etkilemekte, kuruluşun amaçları bu tasarımlar, tutum / davranışlarla, kısaca tüm iletişim tarzı ile görünür hale getirilmektedir. Kuruluşun kimliğinde, kendisini göstermek için kullandığı isimler, logolar, şekiller, renkler ve dizaynlar, bayraklar, aynen toplumsal/sosyal hayatımızdaki bayramlar ve diğer değişik toplumsal semboller gibi, aynı amaca hizmet ederek, insanlar üzerinde bir 'aitlik hissi' oluşturmaktadır. Ve bunlar, kollektif duyguları harekete geçirmekte, onları görünür, hissedilir bir hale getirmekte, ayrıca bunlar var olan kalite standartlarının garantisi olarak da müşterilerin ve diğer hedef kitlelerin o markaya olan bağımlılıklarına katkıda bulunmaktadır.
Görkemlilik
Görünen semboller ve bunların uyum içinde, bir kolleksiyonun parçalarıymış gibi gösterilmesi, sunulması, insanlar üzerinde bir 'görkemlilik' duygusu da yaratmaktadır. Örneğin, tarihte yaşanmış bazı önemli olayların şehirlerde muhteşem heykellere dönüştürülerek anıtlaştırılması, gelecek kuşaklara aktarılması, camiler ve kiliselerdeki ihtişam, ait oldukları dinleri yüceltmesi açısından çok önemlidir. Sizce neden, bu muhteşem dini yapıların, hatta devlet dairelerinin tavanları, kapıları yüksektir, binaların heybeti insanlar üzerinde bir 'güçsüzlük', 'küçüklük' hissi uyandırmaktadır? Üşte bu strateji, iş dünyasında da aynen uygulanmaktadır. Büyük firmaların yönetim merkezlerinin dev gökdelenlerde, şık ve etkileyici binalarda ve mekanlarda yer almasının sebebi başka ne olabilir ki? Bir firmanın en iyi şekilde birliğini, farkedilirliğini, kuruluşun tanınmasını destekleyen, Görsel Kimliği ile bütünleşmiş olan yapı stilidir. Yani, iyi tasarlanmış binalar ve mekanlar, gelişmeyi ve kalıcı kimliği teşvik ederler ve bunların gücü, çalışanların birlik ve beraberliğini kamçılar, firmaların itibarını yükseltir.
Sonuç
Bütün bunlardan da anlaşılıyor ki; bir kuruluş öncelikle kendini iyi tanımalı, davranışlarını, iletişim şeklini belirlemeli, sembollerini bulmak için gerçek durumunu iyi bilmeli, iyi anlamalıdır. çünkü 'kişilik' aynı zamanda kuruluşun kendini algılayışını (felsefesini) ortaya koyma biçimidir de; yani onu diğerlerinden ayıran en önemli özelliğidir.
Yorum