Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Papara Park | Kapasite: 41.461

Daraltma
Bu sabit bir konudur.
X
X
 
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

  • İlk olarak magicyattara tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
    Farklı şeylerden bahsediyoruz.
    Jeopolitik önemi olan bir Trabzon var elimizde.

    Yükleme Boşaltma kapasitesi çok geniş olan bir Limana sahip olsak,
    Akdeniz'e,GAP'a,İran'a,Gürcistan üstünden Orta Asya'ya,İstanbul'a demiryollarıyla bağlanabilsek ve Trabzon Limanını bölgenin en işlek Limanı haline getirebilsek,inanıyorum ki bu şehrin kaderi değişecektir.
    Ticari hayat canlanacağından hem nüfus hem de sosyal hayat gelişecektir.

    Akyazı projesi gibi projeler için firmalar kendileri geleceklerdir.
    Abi bende Trabzon'un eski jeopolitik önemini yitirdiğini söylüyorum . Bahsettiğiniz ulaşım yatırımları Trabzon'un şu anki durumu itibarıyla devletin gündemine gelmesi olanaksız .

    Doğu Karadeniz bölge olarak belirli bir üretim ve tüketim seviyesine ulaşamaz ise bahsettiğiniz bağlantıların bir geçerliliği olmayacaktır . Zaten Al-port bahsettiğiniz kapasitelere çok uzak bir liman . Kapasitesi yılda 1200 gemiyi geçmiyordur . Limanın bağlı bulunduğu şirkette cesaretli adımlar atabilen bir kuruluş değil . Zaten şu süreçte ihtiyaçta yok . Şunuda açıkça söyleyelim yakın mesafelerde navlunlarında karlılığı çok çok düştü . Liman masrafları bir kaç yıldır makul seviyelere geirledi fakat başta mazotun vergisi olmak üzere devlet her konuda işletmeciye "geçirme" geleneğini sürdürüyor .

    Trabzon enerji nakliyatı ve depolanması açısından doğu karadeniz bölgesi ve doğu ve orta anadolunun kuzeyi için bir " Ceyhan " modeli olabilirdi ancak o trende kaçtı .

    Trabzonun komşu bölge merkezlerine ve ülkelere demiryolu ağı bağlantısı için navlunlarının karlılığıda yüksek olmalı . Bu yüksek miktarda ve değerde mal ile mümkün . Trabzonda ve civar kentlerinde sanayi diye bir şey yok . Halkın büyük bölümü fakir ve tüketim asgari düzeyde .

    En yüksek kapasite ziraatte . Fakat ürün çeşitliliği yok . Verim düşük . Çiftçi kazancı ise tüketimi arttıracak düzeyde değil . Toprağından metre kare başına kazandığı utanılacak düzeyde .

    Açık deniz balıkçılığı ve balıkçılık sanayisi denen bir şey yok . Karadeniz açık suları 30'un üzerine yenebilen deniz canlısı ve ilaç sanayisinde kullanılabilen türün evi . Ancak bu hazineyi çoğunluğu Sinopta olan ancak 30 kahraman balıkçı gemisinden ( kahraman diyorum , çünkü bir çoğu hayatlarında en az 1 kez Rus sahil güvenliği tarafından taranmıştır ) fazla kullanan yoktur .

    Trol imalatında ise Ege denizi sanayisi Karadenizi 25 senede 3'e 4'e katlamıştır . O takasıyla övündüğümüz çamburnundaki tersaneler acaba yılda kaç gemi çıkarıyor . İmalat kalitesi ve teknolojisi Dünyanın neresinde ?

    Şimdilerde Of'ta çok büyük bir tershane yapılmakta . Umarız doğu karadenizde uluslararası tershane hayali gerçeğe dönüşür . Bu aynı zamanda Trabzondaki ağır sanayinin ilk büyük adımı olacak . En büyük handikapı dilovasındaki dev proje ile aynı zamana denk gelmesi . Gemi imalatı sektörünün içinde çalışan 10'un üzerinde alt kol var . Sektörel özellik ise bu alt kolların ve yan sanayinin bir kaç istisnai alan dışında Tershane içine ve çevresine konuşlanması. Bu çok kaba bir hesap ile liman içindeki ve çevresindeki işletmelerde ortalama 20 bin istihdam demek . Bunun yaklaşık %10'u nitelikli çalışanlardan meydana gelecek .

    Arsin Organize sanayinin her geçen yıl dahada beklentilerin altında kaldığını düşünürsek Oftaki sanayi atılımının şehir adına hayati öneme sahip olduğunu söyleyebiliriz . Yakın planda da Trabzon sınırları içinde bu ölçekte başka bir sanayi hamlesi gelmesi ancak bu projenin başarısına bağlı . Zira küresel kriz bir çok projeyide askıya almış durumda .

    Bazı konular pamuk ipliğine bağlı olsada her şeyin saat gibi planı ve olumlu geliştiğini varsayarak bile Trabzon'un bahsettiğiniz düzeye gelmesi 20 yıl alır .

    Yorum


    • İlk olarak Emirhan Makul tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
      Avni Aker genişletilsin kat atılsın etrafındaki binalar yıkılıp bir şekilde insanlara istihdam sağlansın yollar üst geçitler ulaşım araçları yapılsın Avni Aker ruhu bozulmasın.
      Dedeğin yeni bir stad yapımının 2 katı tutarvede o zahmete katlanmazlar
      TRABZONSPOR

      Yorum


      • kayseri- sivas- bursa- antalya- izmir- konya- rize- malatya- gibi tarfatar sayisi trabzonsporun 10 da 1 i olmayan ,futbollan pek ilgilenmeyen sehirlere ,sehrin ve o takimlarin yöneticileri stad kazandirabiliyorlar .
        bizim sehri ve takimimizi yöneten bakan-baskan-milletvekillerimiz trabzonspordan baska hic birseyi olmayan bu milletebir stad yaptirmayi beceremiyorlarsa o koltuklari yalandan yere isgal edip bu milleti kandirip canlarimizi sikmasinlar .
        zaten su inanilmaz taraftar potansiyeline ragmen 25 yildan beri bu takimi sampiyon yapamayarak bizi cileden cikardilar ,simdide hekesin yapabildigi stadi sudan ucuz nedenlerden dolayi yapamiyoruz demek bu millete ihanettir .
        ihsanbayran

        Yorum


        • İlk olarak farabi tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
          Abi bende Trabzon'un eski jeopolitik önemini yitirdiğini söylüyorum . Bahsettiğiniz ulaşım yatırımları Trabzon'un şu anki durumu itibarıyla devletin gündemine gelmesi olanaksız .

          Doğu Karadeniz bölge olarak belirli bir üretim ve tüketim seviyesine ulaşamaz ise bahsettiğiniz bağlantıların bir geçerliliği olmayacaktır . Zaten Al-port bahsettiğiniz kapasitelere çok uzak bir liman . Kapasitesi yılda 1200 gemiyi geçmiyordur . Limanın bağlı bulunduğu şirkette cesaretli adımlar atabilen bir kuruluş değil . Zaten şu süreçte ihtiyaçta yok . Şunuda açıkça söyleyelim yakın mesafelerde navlunlarında karlılığı çok çok düştü . Liman masrafları bir kaç yıldır makul seviyelere geirledi fakat başta mazotun vergisi olmak üzere devlet her konuda işletmeciye "geçirme" geleneğini sürdürüyor .

          Trabzon enerji nakliyatı ve depolanması açısından doğu karadeniz bölgesi ve doğu ve orta anadolunun kuzeyi için bir " Ceyhan " modeli olabilirdi ancak o trende kaçtı .

          Trabzonun komşu bölge merkezlerine ve ülkelere demiryolu ağı bağlantısı için navlunlarının karlılığıda yüksek olmalı . Bu yüksek miktarda ve değerde mal ile mümkün . Trabzonda ve civar kentlerinde sanayi diye bir şey yok . Halkın büyük bölümü fakir ve tüketim asgari düzeyde .

          En yüksek kapasite ziraatte . Fakat ürün çeşitliliği yok . Verim düşük . Çiftçi kazancı ise tüketimi arttıracak düzeyde değil . Toprağından metre kare başına kazandığı utanılacak düzeyde .

          Açık deniz balıkçılığı ve balıkçılık sanayisi denen bir şey yok . Karadeniz açık suları 30'un üzerine yenebilen deniz canlısı ve ilaç sanayisinde kullanılabilen türün evi . Ancak bu hazineyi çoğunluğu Sinopta olan ancak 30 kahraman balıkçı gemisinden ( kahraman diyorum , çünkü bir çoğu hayatlarında en az 1 kez Rus sahil güvenliği tarafından taranmıştır ) fazla kullanan yoktur .

          Trol imalatında ise Ege denizi sanayisi Karadenizi 25 senede 3'e 4'e katlamıştır . O takasıyla övündüğümüz çamburnundaki tersaneler acaba yılda kaç gemi çıkarıyor . İmalat kalitesi ve teknolojisi Dünyanın neresinde ?

          Şimdilerde Of'ta çok büyük bir tershane yapılmakta . Umarız doğu karadenizde uluslararası tershane hayali gerçeğe dönüşür . Bu aynı zamanda Trabzondaki ağır sanayinin ilk büyük adımı olacak . En büyük handikapı dilovasındaki dev proje ile aynı zamana denk gelmesi . Gemi imalatı sektörünün içinde çalışan 10'un üzerinde alt kol var . Sektörel özellik ise bu alt kolların ve yan sanayinin bir kaç istisnai alan dışında Tershane içine ve çevresine konuşlanması. Bu çok kaba bir hesap ile liman içindeki ve çevresindeki işletmelerde ortalama 20 bin istihdam demek . Bunun yaklaşık %10'u nitelikli çalışanlardan meydana gelecek .

          Arsin Organize sanayinin her geçen yıl dahada beklentilerin altında kaldığını düşünürsek Oftaki sanayi atılımının şehir adına hayati öneme sahip olduğunu söyleyebiliriz . Yakın planda da Trabzon sınırları içinde bu ölçekte başka bir sanayi hamlesi gelmesi ancak bu projenin başarısına bağlı . Zira küresel kriz bir çok projeyide askıya almış durumda .

          Bazı konular pamuk ipliğine bağlı olsada her şeyin saat gibi planı ve olumlu geliştiğini varsayarak bile Trabzon'un bahsettiğiniz düzeye gelmesi 20 yıl alır .
          Bu söylediğiniz yatırımları Türkiye'nin başka bir bölgesine yapsak (örneğin:iç anadolu) o bölgenin Trabzon gibi kalkınma şansı veya Dünya kenti olma şansı olabilir mi?
          Mesela Kayseri bir Dünya kenti olabildi mi onca yatırıma rağmen;olamadı,olamaz da.

          Jeopolitik önem yitirilecek bir vasıf değildir.Dünya var oldukça insanlar gelip geçmek için bu yolu kullanacaklardır.
          1989 yılında SSCB'nin yıkılmasıyla,dışa açılmasıyla binlerce rus vatandaşı tanıyacakları bu Yeni Dünya'ya adımlarını Trabzon Limanından attılar.Ürettikleri veya ellerinde olan malları getirip sattılar,burda var olan mallardan satın aldılar ve yüzyıllardır var olan ama malum sebeplerden sekteye uğramış Ticari Hayatı yeniden başlatmış oldular.
          Bu ticaret öyle büyüdü ki koskoca Türkiye'nin çarkını çevirmeye başladı küçük denilen bu şehir.
          O zaman;Bursa,Denizli,Antep vs.. gibi iller birer Tekstil merkezine dönüştüler.
          Tabii o dönemde bu işten en karlı çıkan illerden biri Trabzon oldu .Orada üretildi burada satıldı.

          Söylemek istediğim;Trabzon'un böyle bir yüzü her zaman var.Bu gün o bahsettiğim yatırımlar yapılmadığından gerileyen bir Trabzon var.Rakipleri bu işleri çoktan halletmişler.
          Oysa Trabzon;arkasında yer alan İran,Ermenistan,GAP Bölgesi ve önünde yer alan Rusya,Ukrayna ve Tuna nehri üstünden tüm Avrupa ülkeleri arasında ki en önemli köprüdür.
          Herkese Merhaba

          Yorum


          • Bu ikinci başlık ilk başlık 2005 mayıs ayında açılmış elde var sıfır.
            Hayat bir gündür o da bugündür.

            Yorum


            • İlk olarak ihsanbayram tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
              kayseri- sivas- bursa- antalya- izmir- konya- rize- malatya- gibi tarfatar sayisi trabzonsporun 10 da 1 i olmayan ,futbollan pek ilgilenmeyen sehirlere ,sehrin ve o takimlarin yöneticileri stad kazandirabiliyorlar .
              bizim sehri ve takimimizi yöneten bakan-baskan-milletvekillerimiz trabzonspordan baska hic birseyi olmayan bu milletebir stad yaptirmayi beceremiyorlarsa o koltuklari yalandan yere isgal edip bu milleti kandirip canlarimizi sikmasinlar .
              zaten su inanilmaz taraftar potansiyeline ragmen 25 yildan beri bu takimi sampiyon yapamayarak bizi cileden cikardilar ,simdide hekesin yapabildigi stadi sudan ucuz nedenlerden dolayi yapamiyoruz demek bu millete ihanettir .
              bu yazi öbür abilerimin yazilarini 5e katlar
              HELAL SANAAAAA
              BRAVOOOOOOOOO

              magicyattara, "samsuna baglayip...." diyerek burda samsunu över
              farabi ege denizi sanayisi 25 senede bizi katladi der
              peki samsunun bizden ileri nesi var bun sorayim ??? yuruyerek 10dk da gidebilecegin dandik bir "tepe"'ye teleferigin yapilmasimi ???
              Trabzonu fazla küçülttünüz burda, yakismasi bence
              peki ege denizi ile karadeniz arasindaki farki bilmiyomu kimse, yani demek istedigim su, ege denizinde bir sorun olsun kiyamet kopar ama bizim deniz çöplük olsun kimsenin umrunda degil, gidin bakin samsun veya Trabzon denizini her geçen yil, bakarsiniz ki her geçen sene daha da kirleniyor hemde fazla kirleniyor, ege diyosunuz ama orda bi sornu oldumu hopppp hemen sorun çozmek için ellerinden geleni yapiolar

              bize gelince, ne stadi ne denizi ne Trabzonspor'u ne sampiyonlugu ???
              TÜRKIYE'de en sevilmeyen halk BIZIZ, bu bir gerçek, meclistede boyle heryerdede boyle, onun için takimLARimizin su andaki hallerine sevinelim vede ikinci yari da bizi hakemlerle parçalamamalari için DUA edelim.

              biraz sinirlendim, kusura bakmayin
              En son Sefer A. tarafından düzenlendi; 05.01.2009, 18:11.
              Trabzon futbolunun kralı, Ahmet Suat Özyazıcı

              Yorum


              • İlk olarak Travelair tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
                Öyle düşünülemez Erzurum'a kış olimpiyatları için tesis yapılacak mesela, Antalya için oteller, turizm konusunda eminim destek olunmuştur, veya ne bileyim sınır bölgelerinde sınır ticareti için imtiyazlar sağlanmıştır, gelişmesi için serbest ticaret bölgeleri kurulmuştur çeşitli illere vs Her ilin kendine has özellikleri var ona göre hizmet götürülüyor. Güneydoğu ve Doğu bölgelerimiz fakir elektriği suyu çoğunlukla kaçak kullanıyorlar vergi desen Marmara bölgesinin yüzde biri toplanmıyor onlar hizmetten mahrum kalıyor mu? Devlet oraya harcama yapmıyor mu? GAP yapmıyor mu? Refah paketleri açıklanmıyor mu? Trabzon için ise imtiyaz Trabzonspor ve futbol. Elbette devlet zarara girmesin ama destek olması gerek diğerlerine destek olunduğu kadar... Konya, Sivas, Kayseri, Kocaeli... Bunlar acaba neden yükseliş dönemine girdiler? Arazinin altın değerinde olduğu Trabzon'da stad arazisi para etmiyor da buralarda mı ediyor? Bu konuya bir an önce çözüm bulunması lazım. Gerekirse Trabzon'un zenginleri devreye girmeli. Hani o Trabzon'u ve Trabzonspor'u çok sevenler
                Akyazi projesi pahali. Yani yeni stad kara'da olsa bu sistem bizde'de olur ve hemen baslanir.
                Sivas, Kocaeli vs gibi sehirlerde eski stad arazisi yeni stadin maliyetine göre daha yüksek.
                Bizde ise akyazi projesi eski stadin arazinin degerine göre daha pahali.
                Onun icin hic bir özel sirket yaklasmiyor.

                Devlet simdiye kadar hep bu sistemlen yapti ve yapacak diger sehirlerde.
                Eger sadece Trazbon'da ayri sistem, yani kar yapmadan kendisi yaparsa, diger sehirler problem yaratir bana göre.
                Onun icin'de bana göre devlet buna yaklasmiyor.

                Ayni problem Bursa'da var. Eski stadin arazisi galiba sit alani ve böylece yeni yapi orada mümkün degil. Böylece'de özel sirket yatirimini yapamaz. Sonunda Bursa'ya FB gibi yeni stad yerine sadece 4 tribün yapilcak.
                Besiktasda'da galiba ayni problem var. Arazi hem SIT alani hemde bogaza yakin.
                Özel sirket oraya esas müze veya kültür binasi haric birsey yapamaz.


                İlk olarak hekimoğlu tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
                Bu ikinci başlık ilk başlık 2005 mayıs ayında açılmış elde var sıfır.
                Stad yapmak kolay degil.
                Galatasaray ilk projesini 1998'de tanitti.
                Liverpool 2000-2008 arasi 6 proje yapti, ama hala birsey yok.

                Almanya'da 2006 DÜnya Sampiyonasi olmasaydi, Bayern hala Olimpiyat stadinda oynardi.


                Trabzon'da, kara'da yer lazim bize. Akyazi / deniz pahali.
                En son Stad tarafından düzenlendi; 05.01.2009, 18:39.

                Yorum


                • En güzelini başkanımız söyledi zaten. Her ilin özel konumu var. İmtiyazlı alanları var. Kocaeli'ne fabrika yaparak kalkındırırsın, Antalya'ya otel, Trabzon'a stad... Onu anlatmaya çalışıyorum.
                  Türkiye'nin zencileri Trabzon'dan çıkar----------------------------------BUGÜN
                  Trabzonspor şükretmedikçe şampiyon olamaz---------------------------TRABZONSPOR
                  Tüketirsen azalır, üretirsen çoğalır--------------------------------------İÇİN
                  Arslanın sırtlanı çok olur-----------------------------------------------NE YAPTIN?

                  Yorum


                  • İlk olarak ckul tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
                    Karadeniz insanı hiç "fazlasını" istemediği için, her zaman önce devlet dediği için bu ülkede bir yerlerde 100 tane fabrika temeli atılırken, insanlara istihadam sağlanırken gurbetlere gitmek zorunda kalmıştır. O yüzden devlet artık buraları hatırlamalı. Türkiye'nin çimentosu karadeniz insanıdır pohpohlamasına ihtiyacımız yok. Yatırıma, yatırıma ve yatırıma ihtiyacımız var.
                    arkadaşım o biyerlere 100 tane fabrikayı devlet mi kurdu? devlet elinde olanı da satıyor sen fabrika temeli atmaktan bahsediyosun. devlete kızacak başka konular var ama niye biyerlere fabrika yapılıyor da Trabzon'a yapılmıyor diye devlete değil kendi insanına kız.

                    Yorum


                    • Yaa daha Tayyip Trabzon'a gelip sallamaya baslamadımı ! Yeni stad, yeni istihdam alanları vs vs vs die !
                      TRABZON için 3G = Gıymalı, Guymak, Gaygana


                      BMN - SAMSUN

                      Yorum


                      • İlk olarak seferasan tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
                        magicyattara, "samsuna baglayip...." diyerek burda samsunu över
                        Canım,burda Samsun'a bağlanmak derken;Samsuna' kadar gelip orda kalmış bir demiryolu var ondan bahsettim.
                        Yoksa Trabzon'u Samsun'a bağlama niyetimiz yok.
                        Herkese Merhaba

                        Yorum


                        • Akyazı projesi Bayındırlık Bakanının boynunun borcudur. Bütçeden geçmedi, ihale yapılamadı, kıldı tüydü anlamam ben. Bu proje en kısa sürede hayata geçirilemezse başta hükümet olmak üzere Faruk Özak ve diğer milletvekillerimiz (!) benim gözümde Trabzon ili için başarısız sayılırlar.
                          Trabzon aşkımız çukurda biriken yağmur suyu değil ki güneşte kurusun; deniz misali buharlaşıp yağmur misali akar Ağasar vadisinden tekrar aşağı, olur kocaman kara bir deniz...

                          Yorum


                          • [quote=Stad;1836685]Akyazi projesi pahali. Yani yeni stad kara'da olsa bu sistem bizde'de olur ve hemen baslanir.
                            Sivas, Kocaeli vs gibi sehirlerde eski stad arazisi yeni stadin maliyetine göre daha yüksek.
                            Bizde ise akyazi projesi eski stadin arazinin degerine göre daha pahali.
                            Onun icin hic bir özel sirket yaklasmiyor.

                            Devlet simdiye kadar hep bu sistemlen yapti ve yapacak diger sehirlerde.
                            Eger sadece Trazbon'da ayri sistem, yani kar yapmadan kendisi yaparsa, diger sehirler problem yaratir bana göre.
                            Onun icin'de bana göre devlet buna yaklasmiyor.

                            Ayni problem Bursa'da var. Eski stadin arazisi galiba sit alani ve böylece yeni yapi orada mümkün degil. Böylece'de özel sirket yatirimini yapamaz. Sonunda Bursa'ya FB gibi yeni stad yerine sadece 4 tribün yapilcak.
                            Besiktasda'da galiba ayni problem var. Arazi hem SIT alani hemde bogaza yakin.
                            Özel sirket oraya esas müze veya kültür binasi haric birsey yapamaz.



                            Trabzon'a ayrıcalık yapılıyor, o zaman biz de isteriz diyecek takımlar ciddiye alınmamalı. Türkiye'nin her şehrinde Fener, BJK ve GS gittiği tüm stadları doldurabilir, hem de bizzat o şehrin insanıyla. Türkiye'de bu takımların stad doldurmayı bırakın kale arkasının 10 da 1 ini dolduramayacakları tek şehirdir Trabzon. Kazandığı 6 şampiyonluk, 7 Türkiye kupası ve diğer kupaları hiç hesaba katmıoyorum. Tüm dünyada 5 milyon civarında taraftarı olan bu takım diğer Anadolu takımlarıyla bir tutulmamalı. Diğer takımların Trabzon'un stad konusunda bazı imtiyazları olmasını mantıklı karşılamaları gerekir. Trabzonspor bunu hakediyor. Bunu anlayamıyorlarsa kendileri bilir. Devlet stat yapımında bize destek olmak mecburiyetinde.
                            Trabzon aşkımız çukurda biriken yağmur suyu değil ki güneşte kurusun; deniz misali buharlaşıp yağmur misali akar Ağasar vadisinden tekrar aşağı, olur kocaman kara bir deniz...

                            Yorum


                            • Yerel seçimde hükümetin adayı açıklandığı gün adayın ağzından şu cümlelerin çıkacağına eminim biz akyazıyı yapacağız.Tamamen siyasi bir malzeme olarak kullanılacak.Seçimden önce temel atılsın o zaman samimisiniz diyeyim ama değil.
                              Hayat bir gündür o da bugündür.

                              Yorum


                              • avniaker stadı kısmen büyütüldü onun için yeni bir stad yapımını geciktiriyorlar,stad yeni haliyle bir müddet daha kullanılsın eğer tapkilerin dozajı artarsa trabzonspora yakışır daha güzel bir stad yapacakalr böyle düşünüyorlar.ne yazıkki karadeniz in siyasileri karadenizin sorunlarına el atmıyorlar,karadeniz bugüne kadar hep 2.plana atıldı,karadeniz bu ülkenin çimentosudur dediler gözümüzü boyadılar devletten hiçbişey istemedik,hep içimize attık buda kartadenizinsanının aza kanaat getirmesinden ,devletim kazansın zarar görmesin anlayışından kaynaklanıyor.ben rizeliyim rize de çay dışında gelir yok çay yılın 3 ayı sürüyor çay fabrikaları 4 ay sürüyor daha sonrasında milelt çalışmak için gurbet yolalrına düşüyor,trtabzon içinde aynı sıkıntılar geçerli,karadenize güneydoğuya yapılan yatırımların 3 de 1 i yapılsa karadeniz insanı çalışkanlığıyla bölgeyi kalkındırır TÜRKİYE nin parlak yüzü olur.
                                nedense sözümüzü geçiremiyoruz nekadar büyük adam çıkarsakda hep diğer bölgelere yatırım gidiyor karadenize yok,nedne karadenizde rizede,trabzonda,samsunda güzel stadlar yok bi arkadaş rize stad yaptıyır trabzon yaptıramıyor demiş rizeye yaıaln stad 15 bin kişilik rezillikdir bu ,trabzonspora yapılacak stad 40 binden aşağı olmamalı,devlet galatasaraya dağın başında TOKİ ile stad yaptıyır bütün giderleri karşılıyor trabzonsporada,rizesporada yatırım yapsın ,belli giderleri karşılasın bakın neler yapıyoruz
                                ne mutlu türküm diyene

                                Yorum

                                En Aktif Kullanıcılar

                                Daraltma

                                En aktif kullanıcı yok.
                                Yükleniyor...
                                X