İlk olarak peker61 tarafından gönderildi
Gönderiyi görüntüle
Duyuru
Daraltma
Henüz duyuru yok.
İstanbul'a 3. Köprü Garipçe-Poyrazköy Arasına Yapılıyor
Daraltma
X
-
Herkese Merhaba
- Alıntı
-
İlk olarak peker61 tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüleİstanbuldaki binaları yıkıp yol yapsan yine yetmez ama buda bence olumlu gelişmedir yapılmalı kamyon ve otobüsler diğer köprülerden çıkarılmalıdır ....İstanbulda yaşamayıp ahkam kesenler her sabah akşam o köprü trafiğinde çile çeksinler bakalım kaç gün dayanacaklar..
Bence Tarabya-Arnavutköy/Kanlıca kodamanlarının tepkilerinden, çıkaracakları gürültüden çekindikleri için, yol güzergahını değiştirdiler.
Garipçe ve Poyrazköy-Anadolu Kavağı sakinleri hep Trabzon ve Rize'lidir.Bu güzergah neden Marmara deniziden değilde İstanbul'un oksijen deposunun olduğu alanlardan geçiyor?
Oysa zamanında Yüksek Ahmet Vefik Alp'in bir projesi vardı ve bu adama herkes deli diyordu.Hiç Marmara'nın ortasından otoban geçer mi? diye.Adamın şanssızlığı hiç bir zaman ne Belediye başkanı, ne de Milletvekili olamadı.Belki Vekil olsa bir bakanlıkla bu projeleri gerçekleştiriebilirdi.İşte Ahmet Vefik Alp'in çılgın projesi...
Atatürk Hava Limanı, Sabiha Gökçen Hava Limanı, Olimpiyatköy, Formula-1 ve Adalar'ı birbirine bağlaması nedeniyle 'Beşibiryerde' olarak adını koyduğu Yüzergeçiş Projesi, denizin 25 metre üstünden gidiyor, Boğaz açığında yükseliyor veya sualtı tüneli oluyor. Projede raylı mekikle iki hava limanı arası 20 dakika. Dünya Boğaz Geçişleri Örgütü bu projeyi 2001 yılında başyapıt seçti, bilim kitaplarına girdi, yabancı basında yer aldı. Bu 3 büyük proje İstanbul ulaşımını çözer, birikim alınır, akıcılık sağlanır, köprüler yedeklenir, yenileri ertelenir. Tamamının maliyeti yaklaşık 8 milyar dolar. Süresi de 3 yıl. İstanbul'un dinamikleri bunları, ‘yap-işlet-devret' sistemi kendiliğinden yapar.''TARAFTAR TARAF OLANDIR...TARAFTAR ALMAZ VERİR!...
- Alıntı
Yorum
-
A.Vefik Alp'in bu konuda bazı açıklamaları:
1- Projenin olabilirliğini test etmek amacıyla Norveç'te suni bir ortam oluşurulup , yüzer tünelin çelik yapı ile inşaa edildiğini , çeşitli lodoslama ve çarpma simülasyonlarının yapıldığını ve bu testlerden başarıyla çıkarak projenin olabilirliğinin onaylandığını ve tasarı ödülü aldığını belirtti.
2- Yüzer tüp tünel Murat'ın da belirttiği gibi deniz tabanının 25-30 m üstünde deniz yüzeyininde bir o kadar altında olduğundan gemi geçişleri hiç bir problem olmuyor.Denizaltı da tünelin altından geçebilir.
3- Bayınırlık Bakanının bu projeye başta imkansız dediğini ancak ÇİN'e yapılan bir ziyarette Hunzao'da ( yanlış yazım olabilir ) bu tarz bir geçişin toplam 36 km olarak yapıldığını ( bizimki 30 km ) ve hala kullanıldığını gördükten sonra demekki oluyormuş diyerek projenin mantığını artık desteklediğini belirtti.
4- 3.Köprü için yapılacak kamulaştırmalara harcanacak parayla ben bu projeyi yaparım diyor.3 milyar dolar maliyet çiziyor.
5- İstanbul'u bütün olarak düşündüğünü ve öyle planladığını belirterek RAYLI SİSTEM ÜÇGENİ olarak planlama yaptığını , bu üçgenin 2/3'ünün zaten inşaa halinde olduğunu , haritada görüldüğü gibi Kadıköy-Levent Tüp Geçit ayağının planlanması gerektiğini söyledi.
6- İstanbul'daki ulaşm sistemine bağlı olarak , en büyük aklsaklığın çevre yollarının bir uçtan diğer uca devam ettiğinden İNSANLARIN DÖNÜŞ YAPAMADIĞINI bu yüzden yığılmalar olduğunu belirtti.
TARAFTAR TARAF OLANDIR...TARAFTAR ALMAZ VERİR!...
- Alıntı
Yorum
-
- Koca ülkeyi bi yere sığdırır tüm yatırımları oraya yaparsanız olacağı budur...
- Yazıklar olsun....Trabzonspor demek inancın zaferi demektir ''Ben Trabzonspor'un kaptanıyım, başka bir kaptanın arkasından, başka bir takımın formasıyla sahaya çıkmam'' Dozer CEMİL Hopa & Beşikdüzü & ŞahmelikTrabzonspor √ Trabzonspor √ Trabzonspor !.................................................. ..................................................TERTEMİZ82
- Alıntı
Yorum
-
İlk olarak Süleyman Eruyar tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüleÖmrüm boyunca ağzımdan çıkan kelimelere dikkat etmediğim,
Kendimi kaybettiğim, Tek yer Köprü trafiği..
Doğru yer yanlış yer tartışmasına girmiyorum,
ama o Trafikten beni kurtaracaksa
yapandan Allah razı olsun..
- Hatta yolda bi tek sen olursun...Trabzonspor demek inancın zaferi demektir ''Ben Trabzonspor'un kaptanıyım, başka bir kaptanın arkasından, başka bir takımın formasıyla sahaya çıkmam'' Dozer CEMİL Hopa & Beşikdüzü & ŞahmelikTrabzonspor √ Trabzonspor √ Trabzonspor !.................................................. ..................................................TERTEMİZ82
- Alıntı
Yorum
-
Doğa açısndan tüp geçitin veya köprünün hiçbir farkı yok bana göre.
Farkı birisinin su altından geçip karaya bağlanması diğerinin de suyun üstünden karaya bağlanması.
Doğaya zarar verecek olan köprü değil bunun bağlanacağı geniş yollardır, çevresinde olacak betonlaşmadır.
İstanbulun tünelle bi tarafından girip diğer tarafından çıkılmayacağına göre tünelde de kıyıdan topu topu 400...500
sonra yol devam edecek.Yani bi fark yok.
Ha 400 metreye 30 metre bir alandaki kesilececek ağaçlar istanbulu bitirecekse o zaman doğru yapılmasın.
Varsa 30 milyar doların 15..20 sene de bekleyecek zamanın istanbulun altını 50 bi tarafdan 50 bi taraftan 100 km oyarsın
İşte bunun doğaya zararı olmaz.
Böyle bişey de olmayacağına göre bu köprü öyle veya böyle yapılacak.En son AKSOY_61 tarafından düzenlendi; 30.04.2010, 18:29.T.R.A.B.Z.O.N.S.P.O.R
- Alıntı
Yorum
-
İlk olarak Badaloğlu tarafından gönderildi Gönderiyi görüntülePeker'im, trafiği bu güzergah mı çözecek?
Bence Tarabya-Arnavutköy/Kanlıca kodamanlarının tepkilerinden, çıkaracakları gürültüden çekindikleri için, yol güzergahını değiştirdiler.
Garipçe ve Poyrazköy-Anadolu Kavağı sakinleri hep Trabzon ve Rize'lidir.Bu güzergah neden Marmara deniziden değilde İstanbul'un oksijen deposunun olduğu alanlardan geçiyor?
Oysa zamanında Yüksek Ahmet Vefik Alp'in bir projesi vardı ve bu adama herkes deli diyordu.Hiç Marmara'nın ortasından otoban geçer mi? diye.Adamın şanssızlığı hiç bir zaman ne Belediye başkanı, ne de Milletvekili olamadı.Belki Vekil olsa bir bakanlıkla bu projeleri gerçekleştiriebilirdi.İşte Ahmet Vefik Alp'in çılgın projesi...
Atatürk Hava Limanı, Sabiha Gökçen Hava Limanı, Olimpiyatköy, Formula-1 ve Adalar'ı birbirine bağlaması nedeniyle 'Beşibiryerde' olarak adını koyduğu Yüzergeçiş Projesi, denizin 25 metre üstünden gidiyor, Boğaz açığında yükseliyor veya sualtı tüneli oluyor. Projede raylı mekikle iki hava limanı arası 20 dakika. Dünya Boğaz Geçişleri Örgütü bu projeyi 2001 yılında başyapıt seçti, bilim kitaplarına girdi, yabancı basında yer aldı. Bu 3 büyük proje İstanbul ulaşımını çözer, birikim alınır, akıcılık sağlanır, köprüler yedeklenir, yenileri ertelenir. Tamamının maliyeti yaklaşık 8 milyar dolar. Süresi de 3 yıl. İstanbul'un dinamikleri bunları, ‘yap-işlet-devret' sistemi kendiliğinden yapar.''
Ben köprüye karşı değilim ancak, zamanla diğer köprülerin etrafında olduğu gibi yapılaşmaya izin verilecekse buna karşıyım. İstanbul'un da nefes alacak biyeri kalsın artık...
- Alıntı
Yorum
-
kimse sağ kulağına sol elle uzanmak istemeyecektir. böyle bigüzergah ranttan başka bi sebeple belirlenmemiştir. bana bu yolun köprü trafiğine bi kolaylık getireceğini inandırmaları çok zor.Bizi yakan ataş "közden ötesi"
- Alıntı
Yorum
Yorum