Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Isparta'da Atlasjet'e Ait Uçak Düştü!.. Başımız Sağolsun..

Daraltma
X
  •  
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

  • #46
    böyle bir şey bekliyordum ancak bu kadar yüzsüzlük beklemiyordum..

    karakutunun içini kim silip bu adamlara verdiyse o uçağın düşmesine de o sebep olmuştur.

    bütün olayı pilota yüklemeye çalışıyorlar.

    bu olay milyonda birmiş. acaba dünyada 1 milyon yolcu uçağı mı var?

    yazıklar olsun bilim adamlarımızı ve onca vatandaşımızı koruyamayan sorumlu herkese!
    ''Ben kulüp tutmam, çocuk... Çünkü hepsi benimdir. Hem; sivil veya asker toplumun tamamına hizmet veya kumanda edenler bir kulübü tutsalar bile -görev sırasında- bunu açıklamazlarsa isabet ederler. Aksi halde, otoriteleri sarsılır ve tartışılır. Tefrika (ayrımcılık, nifak) yaratmış olurlar. O nedenle dikkatli olmalarını tavsiye ederim." Mustafa Kemal Atatürk (2 Aralık 1933)


    feneri "ampül" aydınlatır ancak "güneş" kendiliğinden ışık verir !

    Yorum


    • #47
      Sivil havacılık genel müdürünün defolup gitmesi gerek.Otel faturaları bence bu işin sadece medyaya yansıyan kısmı.

      Yorum


      • #48
        Tesadüfler(!) zincirinin tamamlanabilmesi için gereken şey "kara kutunun" bozuk çıkmasıydı o da oldu.
        Kaza geride şüpheler ,suçlu(?) bir pilot,gözü yaşlı aileler,değerlerini yitirmiş bir memleket bıraktı. Milleti uyutmaktan ne zaman vazgeçecekler ,yukarlardan bakınca bu millet o kadar aptal mı duruyor ?
        TSira- Şükran
        "Ne mutlu "insanım" diyene. Ne mutlu "Türk'üm" diyene. Ne mutlu "bordooo" sesine "maviiii" diyerek karşılık verene."

        Yorum


        • #49
          Ölenlere Allah'tan rahmet, yakınlarına ve tüm Türk milletine başsağlığı diliyorum

          Demek karakutular boş çıktı. Ne şaşırtıcı değil mi? 2010 yılında enerji açısından petrol ve doğalgazda dışarıya bağımlı olmayacağımız Türkiye'nin en büyük projesinde, toryum projesinde çalışan 6 bilimadamımız aynı uçakta hayatını kaybediyor.

          İddialar çeşitli, uçağın yönlendirilmesinden, bakım noktalarında sabotaja, hatta beyin kontrolü yapılarak pilota tesir edilinilmesine kadar. Ve bunlar arkadaşlar hayal ürünü iddialar değildir, bilginize...

          Yabana atmayın, kurtlar vadisi deyip geçmeyin, her ne kadar dizininin başında bu yaşananlar tamamen hayal ürünüdür deseler de, unutmayın ki gerçeklerin kendisi zaten hayal ürünlerinin somutlaştırılmış halleridirler ve o dizide pek çok mesaj doğrudan veya dolaylı olarak verilmektedir, anlayana


          Arkadaş! Yurduma alçakları uğratma sakın!
          Siper et gövdeni! Dursun bu hayasızca akın!
          Doğacaktır sana vaat ettiği günler Hak'kın
          Kimbilir belki yarın belki yarından da yakın!


          Tek söyleyebileceğim; yetiştirdiğimiz insanlara, maddi ve manevi tüm değerlerimize sahip çıkalım. Çok kritik senelerden geçiyoruz. Atlatabilirsek 10 sene sonra bileğimizi büken çıkamayacak. Birbirimize sahip çıkalım
          Türkiye'nin zencileri Trabzon'dan çıkar----------------------------------BUGÜN
          Trabzonspor şükretmedikçe şampiyon olamaz---------------------------TRABZONSPOR
          Tüketirsen azalır, üretirsen çoğalır--------------------------------------İÇİN
          Arslanın sırtlanı çok olur-----------------------------------------------NE YAPTIN?

          Yorum


          • #50
            İlk olarak LazanisT tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
            Sivil havacılık genel müdürünün defolup gitmesi gerek.Otel faturaları bence bu işin sadece medyaya yansıyan kısmı.
            bu adamlarda bu kadar yüz olsaydi birincisi o faturalar oyle olmazdi ikincisi ise coktan istifa etmis olurlardı
            ''Ben kulüp tutmam, çocuk... Çünkü hepsi benimdir. Hem; sivil veya asker toplumun tamamına hizmet veya kumanda edenler bir kulübü tutsalar bile -görev sırasında- bunu açıklamazlarsa isabet ederler. Aksi halde, otoriteleri sarsılır ve tartışılır. Tefrika (ayrımcılık, nifak) yaratmış olurlar. O nedenle dikkatli olmalarını tavsiye ederim." Mustafa Kemal Atatürk (2 Aralık 1933)


            feneri "ampül" aydınlatır ancak "güneş" kendiliğinden ışık verir !

            Yorum


            • #51
              ne pilotaj hatası yüze yüz sabatojdur bu iş

              Yorum


              • #52
                Pilot hata yaptıı, uçak dağa çarptı, uçağın parçası arızalandı diye milleti uyutuyorlar işbirlikçi medyada buna yardımcı oluyor. Bal gibi sabotaj var işin içinde. Zaten Türkiye de bilim adamı olmasından rahatsızlık duyarlar. Amerikalı yetkililer enkazı incelemiş yani delilleri bir güzel yok ettiler yoksa elin abdsinin ne işi var Isparta da düşen uçağın enkazında ordan buraya boşuna gelmezler, halkımızda saf arkadaş yorumları okuyorum pilota ne beddualar etmişler yok pilot günahkarmış, ismini değiştirmiş tövbe tövbe zaten bu kafayla biz bilimadamını falan haketmiyoruz hayvan gibi yaşamayı hakediyoruz

                Yorum


                • #53
                  Tarihin en büyük fizik deneyinde bir Türk
                  Dünyanın en büyük fizik ve nükleer araştırma merkezi olarak bilinen İsviçre'deki Avrupa Nükleer Araştırma Örgütü'nde (CERN) görev yapan parçacık fiziği uzmanı Yrd.Doç. Dr. Bilge Demirköz, başarılarıyla adından söz ettiriyor.
                  CERN'in en başarılı bilim insanları arasında gösterilen Yrd.Doç. Dr. Bilge Demirköz, 1.5 yıldır üzerinde çalıştığı Atlas Projesi'yle İsviçre'de adından söz ettiriyor.
                  Atlas Projesi hakkında bilgi veren Yrd. Doç. Dr. Demirköz Atlas'ın, dünyanın en büyük parçacık dedektörü olduğunu kaydederek deneyin dünyanın oluşumuyla ilgili yeni ipuçlarını ortaya çıkaracağını belirtti.
                  Bilge Demirköz, geçtiğimiz günlerde Isparta'daki uçak kazasında hayatını kaybeden Prof. Dr. Engin Arık'ın öğrencisi olduğunu kaydederek, "Benim de mensubu olduğum Türk Fizikçileri grubu içinde Isparta'daki uçak kazasında kaybettiğimiz rahmetli Prof. Dr. Engin Arık hocamız da var.
                  Benim CERN'e girmeme ve Atlas Projesi'nde görev almama kendisi sebep olmuştu. Burada birlikte çalışmıştık. Prof. Dr. Engin Arık'ın ve diğer meslektaşlarımızın aramızdan ayrılması Türkiye için çok büyük bir kayıptır" dedi.
                  Yrd.Doç. Dr. Demirköz, Türkiye'nin önümüzdeki yıllarda fizik alanında daha fazla ilerlemesini ümit ettiğini kaydederek, "CERN'in kuruluşunda tam üye olan 19 ülke var ancak Türkiye üye değil. Biz burada toplantılara gözlemci olarak katılıyoruz. Üyelik için 19 ülke her yıl 20 milyon dolar aidat ödüyor.
                  Tahmin ediyorum bu para Türkiye'ye fazla geldiği için CERN'e üye değiliz ve dolayısıyla fazla söz sahibi olamıyoruz" dedi.

                  Tarihin en büyük fizik deneyi

                  Merkezi İsviçre'nin Cenevre kentinde bulunan CERN, 36 ülke ve 2 binden fazla fizikçinin katılımıyla tarihin en büyük fizik deneyini gerçekleştiriyor.
                  Yerin 90 metre altında gerçekleştirilen deneyde Türkiye üç ayrı ekiple yer alıyor. Bilim dünyasının 10 yıldan fazla bir süredir hazırlandığı ve yarım milyar İsviçre Frangı'na (580 milyon YTL) mal olan deneyin temel amacı maddeyi oluşturan parçacıkları inceleyerek, evrenin işleyişi hakkında daha fazla bilgiye sahip olmak.
                  Söz konusu projede geçtiğimiz günlerde Isparta'daki uçak kazasında hayatını kaybeden Prof.Dr. Engin Arık da yer alıyordu.
                  ----------------


                  eğer yaşasalardı onlar da bu deneyin bir parçası olacaklardı ve deneyimlerini Türkiyenin ilerlemesi iiçin kullanacaklardı.


                  Bu katliamı yapan her kim ise (abd-israil-ya da içimizdekilerden) hesabını bir gün mutlaka verecek.
                  ''Ben kulüp tutmam, çocuk... Çünkü hepsi benimdir. Hem; sivil veya asker toplumun tamamına hizmet veya kumanda edenler bir kulübü tutsalar bile -görev sırasında- bunu açıklamazlarsa isabet ederler. Aksi halde, otoriteleri sarsılır ve tartışılır. Tefrika (ayrımcılık, nifak) yaratmış olurlar. O nedenle dikkatli olmalarını tavsiye ederim." Mustafa Kemal Atatürk (2 Aralık 1933)


                  feneri "ampül" aydınlatır ancak "güneş" kendiliğinden ışık verir !

                  Yorum


                  • #54
                    Karakutu arızalı çıktı
                    30 Aralık 2007 Pazar 09:10
                    Isparta'da düşen uçağın karakutuları 9 gün hiç kayıt yapmamış!Kazakırım ekibinin araştırmasına göre World Focus’un Atlasjet Havayolları’na kiraladığı Isparta’da düşen MD83 tipi uçağın, pilotların aralarında ve kuleyle yaptığı konuşmaları kaydeden CVR (Cockpit Voice Recorder) cihazının, kazadan 9 gün önce arızalandığı ve kaza anına kadar kayıt yapmadığı belirlendi. Almanya’da yapılan incelemede CVR’daki en son kayda uçağın 21 Kasım’daki uçuşunda rastlandı. MD83 uçağının kurallarına göre CVR arızası meydana geldiğinde o uçakla en fazla 3 uçuş yapılabiliyor ve arkasından hemen uçak bakıma alınıyor, arıza gideriliyor. Uzmanlar, 9 günlük sürede bakım olmadan çok sayıda uçuş gerçekleştirildiğine dikkat çekiyor.



                    FDR DA ARIZALI ÇIKTI

                    Kazalarda uçağın tüm uçuş verilerini, yani motorların çalışma devri, hız, yükseklik gibi çok sayıda bilgiyi kaydeden Uçuş Veri Kayıt Cihazı’nda da (FDR-Flight Data Recorder) kalkıştan sonra seyir irtifasına kadar yani uçuşun yaklaşık 15 dakikalık bölümünün kaydına rastlandı. Kurallar gereği sistem, pilotlar motor çalıştırıp park frenini bırakmasıyla devreye giriyor. MD83 uçaklarında eğer FDR arızası olursa, bu bilgi pilotların önündeki göstergelerde çıkıyor. Bu durumda uçuşun nerede olursa olsun kesinlikle iptal edilmesi gerekiyor. Uçak hemen bakıma alınıyor. FDR’ın havada neden arızalandığı ise yapılacak teknik araştırmayla ortaya çıkacak.
                    SORUŞTURMA DERİNLEŞTİ

                    Kamuoyunda karakutu olarak da bilinen, kazaların çözülmesinde kilit role sahip CVR ve FDR kayıtlarında sorun ortaya çıkınca araştırmalar derinleşti. Uçağın etraftaki dağ-tepe gibi yükseltilere yaklaşması durumunda pilotları ikaz eden EGPWS (Enhance Ground Proximity Warning System-Geliştirilmiş Kara Yakınlığı Uyarı Sistemi) sökülerek incelenmek üzere ABD’ye gönderildi. Sistem, dağa tehlikeli olarak yaklaşma yapıldığında pilotu sesli ve ışıklı ikaz ediyor. ABD’de imalatçı Honeywell şirketine gönderilen EGPWS’ten kazadan önceki son anlarla ilgili ipuçları bulunmaya çalışılacak.
                    Türkçe, Turkche olmasın! Dilimizi koruyalım! Türkçeye 29 harf yeter!

                    “Ben basit bir '
                    iyi futbol dilencisiyim'. Elimde şapkam, dünyanın dört bir yanını geziyor ve stadyumlarda yalvarıyorum:
                    “Tanrı rızası için, güzel bir maç lütfen!”
                    Eduardo Galeano


                    "İhaneti severim, ama hainlerden nefret ederim." Cesar

                    Yorum


                    • #55
                      ATLAS PROJESİNDE GÖREVLİ FİZİKÇİ AĞIR YARALI

                      Esrarengiz kaza


                      İSTANBUL DHA


                      Isparta'daki uçak kazasında ölen bilim adamlarıyla "Atlas Projesi"nde görev alan, ayrıca NASA'nın AMS (Alpha Magnetic Spectrometre) adlı projesinde görev üstlenen parça fiziği uzmanı Yrd. Doç. Dr. Bilge Demirköz (27), tatilini geçirdiği Kartalkaya'da kayak yaparken kasklı bir kayakçının çarpması sonucu ağır yaralandı. Demirköz'ün vücudunda kırıklar oluşurken, solunum borusu hasar gördü. Demirköz'e çarpan meçhul kasklı kayakçının ortadan kaybolması şüpheleri artırdı.
                      Isparta'daki uçak kazasında hayatını kaybeden Prof.Dr. Engin Arık'ın öğrencisi olan Demirköz, Arık'ın önerisiyle Avrupa Nükleer Araştırma Örgütü'nün (CERN) bilim ekibine girdi ve Atlas Projesi'nde yer aldı.
                      NASA'daki çalışmaları için bir süredir ABD'de bulunan Demirköz, tatil için Türkiye'ye döndü. Kartalkaya'da kayak yapan Demirköz'e bir anda hızla üzerine gelen kask takmış bir kayakçı çarptı. Göğsüne isabet eden kafa darbesiyle yere yığılan Demirköz kalkamadı. Esrarengiz kayakçı izini kaybettirirken hastaneye kaldırılan Demirköz hastaneye sevkedilerek tedaviye alındı.
                      Sen ağlat biz severiz seni...
                      Aşkın rengi:BORDO-MAVİ
                      ts_mania

                      Yorum


                      • #57
                        Isparta'daki uçak için yeni iddia



                        Isparta'da 57 kişinin öldüğü World Focus'a ait uçağın enkazından bazı parçaların başka uçaklarda kullanılmak üzere söküldüğü iddialarına bir yenisi daha eklendi.

                        23 Şubat 2008 21:25
                        Dural Havacılık Şirketinin sahibi Kaptan Pilot Feyzi Altunbulak, Isparta'da 57 kişinin öldüğü uçağın enkazından bazı parçaların başka uçaklarda kullanılmak üzere söküldüğünü ileri sürerek, ''Dünyanın hiçbir yerinde kaza geçirmiş şirkete 'al enkazı kaldır' denmez'' dedi.

                        Altunbulak, Atatürk Havalimanı'nda düzenlediği basın toplantısında, kazadan sonra Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) kaza kırım inceleme ekibinin, uçağın enkazının kaldırılması işiyle, uçağı düşen World Focus Havayolları şirketini görevlendirdiğini belirtti.

                        Bu şirketin enkaz kaldırma işini Prima Havacılık Hizmetleri A.Ş'ye verdiğini ifade eden Altunbulak, elinde yeterli donanımı olmayan bu şirketin de işi Dural Havacılığa verdiğini kaydederek, şunları söyledi: ''7 Aralık 2007'de enkaz bölgesine gittik. Jandarma bölgeyi bize bıraktı. Kaza mahalline 6 gün boyunca SHGM'den hiç kimse gelmedi. Hiçbir yetkiliyle muhatap olmadım. Güvenliğin sağlanması için Isparta Valiliği ve jandarmaya da bildirdik, yine kimse gelmedi.''

                        Enkazda pozisyon değişikliği veya delillerin yok edilebilme olasılığı nedeniyle World Focus şirketinin enkaz kaldırma işinde olmaması gerektiğini ifade eden Altunbulak, sözlerini şöyle sürdürdü: ''SHGM kaza kırım heyetinden bir yetkili yanımızda olmalıydı. SHGM'den hiç kimse yoktu. Hatta ellerinde her şey varmış, kazayı çözmüşler gibi bana da tek kelime sormuş değiller. Dünyanın hiçbir yerinde kaza geçirmiş şirkete 'al enkazı kaldır' denmez. Soruşturulan şirket, enkazı kaldırmakla görevlendiriliyor.''

                        Altunbulak, Prima Havacılık Hizmetleri'nin enkaz kaldırma işlemi sırasında 2 kişiyi daha görevlendirdiğini belirterek, ''Prima'nın teknisyeni, biz enkazı indirirken uçaktan çok miktarda parça söktü. Beynim bulandı. Delil olarak tutmak için bu parçalara el koydum. Diğer parçalar da firmanın kiraladığı depoda. El koyduğum parçaları İstanbul'a getirdim. Enkazın büyük bölümü Isparta Organize Sanayi Bölgesindeki kiralanan depoya kondu.

                        Deponun anahtarı kimde bilmiyorum. SHGM kaza kırım ekibinde olması gerekiyor'' diye konuştu. Enkazdan parça söküldüğünü kendisinin ortaya çıkardığını yineleyen Altunbulak, bunu SHGM'ye söylediğinde tehdit edildiğini ve susturulmaya çalışıldığını ileri sürdü.

                        -''ÖRTBAS EDİLMEYE ÇALIŞILDI''-

                        Altunbulak, şöyle konuştu: ''Olay, örtbas edilmeye çalışıldı. Belki ben olmasaydım olay ortaya çıkmayacaktı ve uçaktan sökülen parçalar belki satılacaktı. 57 kişinin öldüğü dağa çakılmış uçağın parçasının sizin uçağınızda olabilme ihtimalini düşündüğünüzde ne yaparsınız? SHGM'nin var oluş sebebi uçuşların emniyetle yapılmasını sağlamaktır. Kaza, kırımların gerçek nedeninin ortaya çıkarılmasıdır. SHGM, bu görevi yapamıyor.''

                        Enkazdan sökülen parçaların satılıp, satılamayacağına ilişkin bir soru üzerine, Altunbulak, ''Bunlar bir işe yaramıyor olsaydı, birilerine satılmayacak olsaydı, sökülmezdi. Havacılıkta değerlendirilecekti ki, söküldü. Bunlar dünyanın en kaliteli parçaları bile olsa, siz kullanır mısınız? Bu etik ve ahlaki değil'' dedi.
                        Altunbulak, SHGM'de kaza kırımla ilgili uzman bulunmadığını, uzman eksikliğinin misafir denetimci alınarak çözüldüğünü ve uçakların yetersizlikten denetlenemediğini de iddia etti. Bu arada, Prima Havacılık Hizmetlerinden yapılan yazılı açıklamada, ''Altınbulak'ın iddialarının gerçek olmadığı'' ifade edilerek, bir gazetede yer alan konuya ilişkin yayın ve iddialarla ilgili yasal işlem başlatıldığı bildirildi. AA

                        Yorum

                        Üzgünüz, bu sayfayı görüntüleme yetkiniz yok
                        Yükleniyor...
                        X