Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Trabzon'un sorunları ve öneriler.

Daraltma
X
  •  
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

  • #16
    İstihdam-Trafik başta geliyor bence.
    .................................................. .
    Dün akşam seyrediyorum tv de gümüşhane ve bayburtun sorunları ele alınıyor insanlar yakınıyor yolumuz yok,istihdam ve üretim olsa bile ulaşım inkanımız çok kısıtlı diye.Trabzon bu konu çok şanslı ama yinede yatırımlar gelmiyo gerek hava,deniz gerekse kara ulaşımı açısında iyi durumda ama kullanamıyoruz.
    ..Trafik konusu ise kesinlikle ele alınmalı yaklaşık 2000'e yakın araç ve bunlarda çalışan binlerce şöför ve ailesini madur etmeden onlara yeni iş imkanları sağlanarak hafif metro sistemi kurulmalı(meydan başlangıçlı-fatih eğitim).
    ..Şehir içi yogunluktan kurtarılmalı bu bir uydu kent kurularakta sağlana bilir.(Bankaların,maliyenin ve valiliğin yer aldığı)

    Yorum


    • #17
      Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte Belediye tarafından asfaltlama çalışmalarına başlandı. Son üç yıl içerisinde kent genelinde toplam 550 bin metrekare asfalt döken belediye bu yıl da 200 bin metrekare asfalt dökmeyi planlıyor. Belediye Fen İşleri Müdürlüğünce son bir hafta içerisinde Soğuksu Saygı sokak 500 metre uzunluğunda, yine Soğuksu tepecik villaları yolu 300 metre uzunluğunda asfalt döküldü. Ayrıca, Belediye tarafından yeni yol açma çalışmaları da bütün hızıyla devam ediyor.


      Son olarak Karşıyaka mahallesi Kevser siteleri arkasında kayalar kırılarak Beşirli bağlantı yolu yapılıyor. Belediye Başkanı Volkan Canalioğlu, altyapı ve asfaltlama çalışmalarına büyük önem verdiklerini belirterek, "Yaz sezonuyla birlikte asfaltlama çalışmalarına da başladık. Üç yıl içerisinde 550 bin metrekare asfalt döktük. Bu yıl da hedefimiz 200 bin metrekare asfalt dökmektir. Bunun için gerekli çalışmalarımızı yaptık. Bu çalışmalarımızla asfaltsız yol bırakmayacağız" dedi.




      Sampiyon olmamiz icin ya bir yol bul, ya bir yol aç, ya da yoldan çekil.

      DERIN TRABZONSPOR

      Yorum


      • #18
        1. Beşirli-Değirmende earasında metro tarzı hafif raylı sistem yapılmalı.

        2. Stadyum Projesi biran önce hayata geçirilerek, şehrin spor kimliği taçlandırılmalı.

        3. Raylı sistemin devreye girmesiyle, Uzun Sokak trafiğe kapatılmalı ve uzun sokak üzerindeki tarihi binalar restore edilerek, reklam tabelalarının oluşturduğu kirlilik, göz hoş gelecek şekilde düzenlenmeli.

        4. Sahildar ilçeler arasında, şehir hatlarına benzer vapurlarla, deniş ulaşımına işlerlik kazandırılmalı.

        5. Mecliste yaklaşık 7-8 yıldır bekleyen Büyükşehir olma tasarısı, bütün lobiler kullanılarak biran önce yürürlüğe girmeli. En öncelikli konuda bu olmalı.

        6. İş istihdamı sağlayacak ticari kuruluşların Trabzon'a çekilebilmesi için alt yapı hazırlanmalı ve Belediye tarafından arsa kiralama yöntemiyle, bu ticari kuruluşların Trabzon'a yatırım yapması için teşvik yapılmalı. Bilhassa, Orta Asya'da ki Türk Cumhuriyetleriyle ticari ilişkileri bulunan firmalar, Trabzon'da fabrika yapma konusunda teşvik edilmeli.

        7. Değirmendere bölgesinin yeniden ıslah edilerek, turistik bir bölge olması için projeler üretilmeli ve teleferikle bu bölgenin Boztepe ile bağlantısı gerçekleştirilmeli.

        8. Trabzon Limanının Kruvaziyör Turizminde bir liman olması için Tursab nezdinde girişimde bulunmalı ve gelen turistlerin Trabzon ve çevrelerindeki tarihi ören yerlerinin gezdirilmesi ile bağlantılı, bir tur planı içine dahil edilmesi sağlanmalı.

        9. Kent kimliğinin M.Ö 6000'li yıllara dayanması nedeniyle, uluslararası nitelite bir festival planlaması yapılarak, dünyaya açılması (eskiden olduğu gibi) ve geçmişteki misyonunu yeniden yakalaması için girişimlerde bulunulması.

        10. Sanayi bölgesi olarak Değirmendere bilinmekte ve coğrafi yapıya paralel olarakta bir atılım gerçekleştirememektedir. Maçka Yolu üzerinde gerek Değirmendere etrafındaki alanların, gerekse Maçka istikametinde sağ tarafta kalan alanların ıslah edilerek, yeni ve büyük bir Organize Sanayi Bölgesi oluşturulmasına ihtiyaç vardır. Bunun gerçekleşmesi durumunda da md.7'de rahatlıkla gerçekleştirilebilir.

        (devamı gelecek)

        Yorum


        • #19
          Kutoz'un 10 maddesine aynen katılıyorum.
          Yeni başkan yeni hayaller!!!

          Yorum


          • #20
            Trabzonda yaşıyanlar buraya neden önerilerinizi yazmıyorsunuz.
            Yeni başkan yeni hayaller!!!

            Yorum


            • #21
              beşirliden havaalanına kadar hafif raylı bir sistem yapılmalı...bir türlü açılamayan özel doğu karadeniz üniversitesi açılmalı...stadyum projesi hayata geçirilmeli...uzun sokaka trafiğe kapatılarak restore edilmeli....sadece sahil boylarına sıkışmış yollar olmamalı...daha günmeyden yollar olmalı....ve en öenmli sorun sanayi işsizlik

              Yorum


              • #22
                kutoz iyi belirtmiş..ben de doğalgazın biran önce trabzonuma kazandırılmasını bekliyorum.temiz bir TRABZON..
                TRABZON

                Yorum


                • #23
                  * Sanayileşme yönünde olumlu adımlar atılmalı fabrikalar kurulup iş imkanı sağlanmalı
                  *Yaz-kış turizmi için çalışmalar yapılmalı.
                  *Karadeniz deyince akla ilk Trabzon geliyor,kente inen ve kalkan uçak sayısı bayağı fazla nüfusu yeteri kadar mevcut kesinlikle Büyükşehir yapılmalı.
                  "Dünyada bir yerdeyim ben"

                  Yorum


                  • #24
                    Trabzon'da yaşayan birisi olarak kesinlikle ve kesinlikle betonlaşmanın artık ciddi anlamda önüne geçilmesi gerektiğini düşünüyorum. Her metre kareye apartman dikilmesi için ruhsat verilmez ki?? Beşirlinin, boztepenin yukarılarına nerdeyse gökdelenler dikiliyor.. bi taraftan ağaçlandırma yapmaya çalışıp bi taraftan da betonlaşmaya engel olunmamasına bi anlam veremiyorum.

                    yok illa da insanlar arazilerine ev yapmakta serbest olmalı derseniz, belediyenin belirlediği bir plan çerçevesinde olmalı bu. Şehirde bi apartman cümbüşü ki sormayın gitsin, hangisinin rengi daha albenili olacak hangisi hangisine tepeden bakacak yarışı var sanki.. Bilmiyorum ama bazen boğuluyor gibi hissediyorum kendimi..
                    eski nick "1461@61"

                    Yorum


                    • #25
                      İlk olarak tagahsozlu tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
                      * Sanayileşme yönünde olumlu adımlar atılmalı fabrikalar kurulup iş imkanı sağlanmalı
                      *Yaz-kış turizmi için çalışmalar yapılmalı.
                      *Karadeniz deyince akla ilk Trabzon geliyor,kente inen ve kalkan uçak sayısı bayağı fazla nüfusu yeteri kadar mevcut kesinlikle Büyükşehir yapılmalı.


                      +1967......
                      Lig Tv'de diğer maçların beleş izlendiği tek şehir. Trabzon!


                      Yorum


                      • #26
                        İlk olarak 1461@61 tarafından gönderildi Gönderiyi görüntüle
                        Trabzon'da yaşayan birisi olarak kesinlikle ve kesinlikle betonlaşmanın artık ciddi anlamda önüne geçilmesi gerektiğini düşünüyorum. Her metre kareye apartman dikilmesi için ruhsat verilmez ki?? Beşirlinin, boztepenin yukarılarına nerdeyse gökdelenler dikiliyor.. bi taraftan ağaçlandırma yapmaya çalışıp bi taraftan da betonlaşmaya engel olunmamasına bi anlam veremiyorum.

                        yok illa da insanlar arazilerine ev yapmakta serbest olmalı derseniz, belediyenin belirlediği bir plan çerçevesinde olmalı bu. Şehirde bi apartman cümbüşü ki sormayın gitsin, hangisinin rengi daha albenili olacak hangisi hangisine tepeden bakacak yarışı var sanki.. Bilmiyorum ama bazen boğuluyor gibi hissediyorum kendimi..
                        Evet 1,5 yıl geçmiş aradan ben başlığa girmeyeli yeni gördüm. Ben açmışım başlığı. Nasıl 1,5yıl sonra hala şhirde betonlaşma devam ediyomu. stat projesi biraz ilerlemiş. hafif raylı hat görünürde var mı. bunlara tekrardan deginilebilir..
                        Yeni başkan yeni hayaller!!!

                        Yorum


                        • #27
                          Ben başka türlü bir soruna değinmek istiyorum.

                          Dolmuşlar, beyaz renkli minibüsler.

                          Artık o kadar fazlalar ki, trafikte, özellikle Maraş Caddesinde hususi arabalar bazen seçilemez oluyor. Zamanında yine bu seviyede olan taksi-dolmuş sayısını azaltmak için, 3 taksi 1 minibüs projesi gerçekleştirildi ama dolmuş-minibüs sayısındaki artış da bir türlü önlenemedi.

                          Böyle olunca da, Trabzon trafiği işkenceye dönüşüyor. Sayıca gereksiz seviyede fazla olan bu dolmuşlar, gereksiz gürültü kirliliği yapıyorlar. Ayrıca, 1 tane şöfor arabayı doldururken bilmeden aynı hattan başka 2 ya da 3 dolmuşun yolcu bulamamasına ve yolcu bulmak için fazladan beklemesine, bir nevi trafik erozyonuna sebep oluyor.

                          Ve bu sorunlar gündeme geldiğinde, bu işten ekmek kazanan çok insan olduğu için, sürekli geri tepiyor.
                          A Revolution without dancing is a Revolution not worth having.

                          Yorum


                          • #28
                            aslında trabzon sorunlarını herkes biliyor ve bunlar içinde projeler yıllar öncesinden oluşturulmuş durumda. fakat trabzon hep ikinci planda kalıp içindeki çatışmaları bitiremediği için projeler ya geç kalınmış bir şekiklde hayata geçirilmiş yada başlanmamaış bile. örneğin tanjant yolu trabzon için 70 80 yıllarda düşünülmüş fakat 2000 yıllarda hayata geçmiştir ve yeterliliği tartışılır durumdadır. böyle örnekleri çoğaltabiliriz. bunun yanında şehrin güneye açılması için tren yolu ve en önemlilerinden biri güney çevre yolu, özel üniversite gibi projeler hala hayata geçmemiştir. tabi sorunlar çok işsiszlik, bunun en büyük sebebide trabzonda üretime değil tüketime yönelik yatırımların tercih edilmesi. ulaşımda trabzonda büyük bir sorun. belediyenin bu konudaki yetersizliği aşırı dolmuş kullanımı şehrin içindeki araçlar için alt geçit ve kavşak eksiklikleri trabzonun sıkışık bir trafiği olmasına neden olmuştur. bence trabzon için en büyük sorunlardan biride içinde durmadan büyük yatırımlara muhalefet eden insanları, iş yapmayan siyasetçileri, trabzonda yatırım için yer yok gib bahane uyduran devlet büyükleri ve istanbullu olmuş trabzonlu işadamları, trabzonda sadece ihaleye girerek inşaat yapan ama bir fabrikka dahi kurmayı beceremeyen zenginleri, turizmi geliştirmeyi bilmeyen şehir yöneticileri trabzunun sorunudur. ama şunuda eklemek istiyorum trabzon 2000 yıllarda eskisine göre daha çok gelişmeye başlamıştır.SON BİR SORUN DAHA TRABZONUN ZATEN KÜÇÜK OLAN MERKEZ İLÇE YÜZÖLÇÜMÜNÜN ÇOK SAYIDA KÜÇÜK VE GEREKSİZ BELEDİYELERE AYRILMIŞ OLMASIDIR. BU KONUDA VOLKAN CANALİOĞLUNUN BELEDİYELERİ BİRLEŞTİRME KARARI KESİNLİKLE UYGULANMALIDIR. MERKEZ İLÇE TEK BAŞINA BÜYÜK BİR BELEDİYE OLMALI BÜYÜKŞEHİR İÇİN ZEMİN HAZIRLANMALIDIR. BU KONUDA YÖNETİCİLERİN ŞAHSİ MENFAATLERİNİ DEĞİL TRABZONUN MENFAATLERİNİ DÜŞÜNMELERİ GEREKMEKTEDİR.
                            En son boztepeliyasin tarafından düzenlendi; 24.11.2008, 19:51.
                            YA SEV YA TERKET

                            Yorum


                            • #29
                              ÜSTTE MESAJIMDA YAZMAYI UNUTTUM .BAŞLIĞI AÇAN ARKADAŞTA FARKINDADIR BÜYÜK İHTİMALLE. BİR SORUNUMUZDA YAŞADIĞI ŞEHRİRN SORUNLARINI ÖNEMSEMEYEN , DUYARSIZ, ŞEHİR KAVRAMININ NE OLDUĞUNU TAM ANLAMIYLE BİLMEYEN, İNSANLARIMIZ BÜYÜK BİR SORUN. bu kaonudaki önerim ise duyarlı arkadaşların en azından trabzonla ilgili başlıkları hep gündemde tutarak duyarsızların, ilgisizlerin, bilgisizlerin gözünün önünde tutmaları.
                              YA SEV YA TERKET

                              Yorum

                              Üzgünüz, bu sayfayı görüntüleme yetkiniz yok
                              Çalışıyor...
                              X