Benim hoşuma gitti açıkcası. Dışa bağımlılık konusunda tam gaz yola devam edilirken,yerli üretim bir araç yapılması çok güzel. Umarım tutulur ve de istedikleri satış rakamlarına ulaşırlar. Buna gerçekten çok ihtiyacımız var.
Yaklaşık 1 ay önce gazetede okumuştum. Etox adlı araç iç dizaynı yapan bir firmanın yerli bir spor araba yapacağı haberini okumuştum. Bu haber beni gerçekten heyecalandırmıştı. İnşallah yaparlar demiştim sebebi ise o kadar otomobil fabrikamız var ama kendi otomobilimiz yok. Bu gerçekten acı bir durum. Bugün gazeteye tekrar baktığımda ne göreyim aracın prototipi üretilmiş. Hatta 9 tane sipariş almışlar adamlar bu işi kafaya koymuş yapacaklar anlaşılan. Şu an için motor dışarıdan geliyor diyor ama bir sene sonunda tamamiyle yerli motor olacak diyor. Buda bir başarı öyle değilmi. Bu kişiler başarılı olursa ( inşallah olurlar) devamı gelecektir bir çok kişi atılım yapacaktır. Bu haberi buraya yazmamın sebebi benim çok hoşuma gitmesi umuyorum ki sizleride sevinderecektir.
Konu sarman61 tarafından (31.08.2007 Saat 17:40 ) değiştirilmiştir.
Benim hoşuma gitti açıkcası. Dışa bağımlılık konusunda tam gaz yola devam edilirken,yerli üretim bir araç yapılması çok güzel. Umarım tutulur ve de istedikleri satış rakamlarına ulaşırlar. Buna gerçekten çok ihtiyacımız var.
Her Asker Kısa Dönem olamaz :)
İşte ETOX...
Yerli spor otomobil ''Etox''un tanıtımı 30 Ağustos Zafer Bayramı'nda İstanbul'da yapılacak. Ertex Oto Dekorasyon Genel Müdürü Ercan Malkoç, Türkiye'nin ilk yerli spor otomobilini üreterek hayalini gerçekleştirdiğini belirterek, buna herkesin sahip çıkması gerektiğini söyledi.
Türkiye'nin ilk otomobilini (Devrim) 1965 yılında yaptığını hatırlatan Malkoç, şunları kaydetti:
''Korelilerin o zaman bir otomobili yoktu. İlk 1970 yılında otomobil ürettiler. Şu anda milli gelirlerinin yüzde 80'ini otomotiv sektörü oluşturuyor. Bütün dünyaya araba ihraç ediyorlar. Adamlar araba sattıktan sonra en az bir araba fiyatı kadar da yedek parça satıyorlar. Bizi yıllarca bastırmışlar 'sen yapamazsın, sen edemezsin' diye. Elalem uzaya çıkıyor, biz hala otomobil üretmeyi tartışıyoruz. Biz Osmanlı'nın torunları, Atatürk'ün çocuklarıyız. Bu ülke için bir şeyler yapmamız gerekiyordu. Etox'u geliştirip, ürettik. Bu benim hayalimdi ve gerçekleştirdik. Bunun Türkiye'de herkese örnek olması gerekiyor. Türkiye'de yapılamayacak hiç bir şey yok, istenirse her şeyi başarabileceğimizi gösterdik. Biz öncü olduk. İnanıyorum ki, bizim ardımızdan en az 8-10 firma daha yakın zamanda benzer çalışmalar yapacak ve bir çok insanımız bu işten ekmek yiyecek. Bugüne kadar tekerler hep ABD, Almanya, İtalya, Japonya gibi ülkeler için dönüyordu. İnşallah bundan sonra Türkiye için dönecek.''
Etox'un test aşamasında eski Ankara Sanayi Odası Başkanı olan Zafer Çağlayan'ın çok destek olduğunu anlatan Malkoç, Çağlayan'a verdiği destekten dolayı teşekkür etti.
GELEN TEPKİLER ÇOK OLUMLU
Etox'la ilgili haberlerin basında yer almasından sonra çok yoğun ve olumlu tepkiler aldıklarını dile getiren Malkoç, şöyle devam etti:
''Toplumun her kesiminden çok olumlu tepkiler aldık. Gelen tepkiler bizi çok sevindirdi. Açıkçası biz bu kadar pozitif tepki beklemiyorduk. Geçenlerde Devlet Bakanımız Kürşat Tüzmen'le İstanbul'da bir fuarda karşılaştık. Sayın Tüzmen çok önemli bir iş başardığımızı belirterek, takdirlerini iletti. Hükümet olarak ellerinden gelen desteği vereceklerini söyledi. Bir başka bakanımız da Bakanlar Kurulu'nda Etox'un sözünün edildiğini ve bütün bakanların çok olumlu tepkiler verdiğini anlattı. Tek rahatsızlığımız, Etox'un bazı basın organlarında 'yerli Ferrari' olarak tanıtılması oldu. Bu tamamen Türk mühendislerinin tasarladığı ve Türk işçilerini yaptığı bize has bir araç. Bu nedenle hiç bir başka arabanın ismiyle anılmasını istemiyoruz.''
''SİPARİŞ SAYISI 9'A ÇIKTI''
Henüz Etox'un lansmanının yapılmamış olmasına rağmen 2'si sanatçılardan olmak üzere 9 sipariş aldıklarını belirten Malkoç, bu siparişleri yıl sonuna kadar teslim edeceklerini bildirdi. Bu sanatçılardan birinin Murat Göğebakan olduğunu belirten Malkoç, diğer sanatçının henüz isminin açıklanmasını istemediğini ifade etti.
Daha önce yılda 500 araç üretme hedefine en erken 2010 yılında ulaşmayı planladıklarını, ancak gelen olumlu tepkiler ve taleplerin 2008 yılında bu hedefi yakalayacaklarını gösterdiğini belirten Malkoç, Etox'a daha geniş kitledeki insanların sahip olabilmesi için fiyatını 75-85 bin YTL'ye indirdiklerini bildirdi.
Gelecek yıl kendi motorlarını da üretmeyi planladıklarını ifade eden Malkoç, Etox'un bir kaç yıl içerisinde motor dahil her şeyiyle Türk malı bir otomobil olarak üretileceğini belirtti.
Bu segmentte hiçbir rakiplerinin olmadığını savunan Malkoç, ''Çünkü biz hem yerli, hem spor, hem de dizel bir araba yapıyoruz. Bu özelliklere sahip başka bir araba üretilmiyor. O yüzden birazda espri olsun diye tek rakibimiz Türk Hava Yolları diyoruz'' diye konuştu.
''FENERBAHÇE'YE TEKLİF GÖTÜRDÜK''
Ercan Malkoç, Fenerbahçe Spor Kulübü'ne özel Etox üretmek üzere teklif götürdüklerini belirterek, şunları kaydetti:
''Fenerbahçe'ye, Feneriumlarda satılmak üzere 5-6 tane özel Etox üretmek konusunda teklif götürdük. Sayın Nihat Özdemir'le görüşmelerimiz devam ediyor. Her kulübün kendine özel anahtarlık, telefon, saat gibi ürünleri var. Ancak Real Madrid, Milan gibi büyük kulüpler de dahil olmak üzere dünyada hiç bir spor kulübünün adını taşıyan kendisine özel bir otomobili yok. Eğer anlaşırsak, bu dünyada bir ilk olacak. Dünyada kendisine özel, kendi adını taşıyan otomobil üretilen ilk kulüp Fenerbahçe olacak.''
Malkoç, talep gelmesi halinde Galatasaray, Beşiktaş, Trabzonspor ve diğer kulüpler içinde üretim yapabileceklerini kaydetti.Eski Milli futbolcu Rıdvan Dilmen'le reklam konusunda anlaştıklarını bildiren Malkoç, reklam teklifi götürdüklerinde Dilmen'in ''En hızlı Türk futbolcularından biri bendim. En hızlı Türk arabasının reklamında da seve seve oynarım'' dediğini ve bunu bir milli görev gibi algıladığını ifade ettiğini söyledi.
Malkoç, herhangi bir aksilik olmazsa Kasım ayında yayınlanmaya başlayacak reklamlarda Türkiye'nin sembollerinden olan Anıtkabir, Boğaz Köprüsü, Çanakkale Şehitliği gibi mekanların yer almasını planladıklarını kaydetti.
Malkoç, Etox'un ayrıca çok izlenen gündemdeki dizilerin ilerleyen bölümlerinde de kullanılacağını belirtti.
''İLK TÜRK OTOMOBİLİ DEVRİM'İN İSİM HAKKINI ALDIK''
İlk Türk otomobili ''Devrim''in bundan 40 yıl önce geliştirilmesine rağmen üretilmemesine her zaman içerlediğini ifade eden Malkoç, ilk Türk otomobili ''Devrim''in ismini yaşatmak için Etox'un bundan sonraki modelleri düşünülerek, ''Devrim''in isim hakkını aldıklarını belirtti. Malkoç, ''Devrim''in yanı sıra ''Cumhuriyet'', ''Bor'', ''Ceylan'' gibi Türkiye'yle özdeşleşen isimleri de tescil ettirdiklerini belirtti.
''İLK BAŞLADIĞIMDA 'BU İŞ TUTMAZ' DEDİLER''
Oto dekorasyon işini Türkiye'de yapan ilk kişinin kendisi olduğunu ifade eden Malkoç, 1990 yılında bu işe başladığını belirtti. İlk çocuğu doğduğunda Hyundai bir minibüs aldığını ve çocuğunun rahat edebilmesi için yabancı dekorasyon dergilerine bakarak minibüsü dekore ettiğini anlatan Malkoç, daha sonra minibüsü görenlerden gelen talepler üzerine oto dekorasyon işine girmeye karar verdiğini kaydetti.
Malkoç, 1990'da firmayı kurduğunda herkesin ''Türkiye'de bu işin tanınmadığını ve dolayısıyla tutmayacağını'' söylediğini belirterek, şunları kaydetti:
''Oto Dekorasyon işine başladığımda küçücük bir dükkanda 4 kişi çalışıyorduk. Şu an geldiğimiz noktada İstanbul, Ankara, Konya, Antalya, Trabzon ve Almanya'da toplam 8 şubemiz var. Bu şubelerimizde 180 kişi çalışıyor. Bizim başlattığımız iş bir sektöre haline geldi. 12 bin kişi bu sektörden ekmek yiyor. Şimdi Etox'u üretme fikrimi çevremle ilk paylaştığımda 'Sen delisin. Bu iş tutmaz. Büyükler bu pastayı sana yedirmezler' denildi. Ancak oto dekorasyonda geldiğimiz nokta ortada. Yerli otomobil üretmede de çok iyi bir noktaya geleceğimizden şüphem yok. Biz Türkiye'nin yerli bir otomobili olsun fikrinden yola çıkarak Etox'u ürettik. Bu nedenle herkesin Etox'a destek vermesi lazım.''Malkoç, şu anda İstanbul yolunda bulunan şubelerinin altındaki 2 bin metre karelik alanda Etox'un üretimini yaptıklarını belirterek, özellikle belediye başkanlarından kendilerine üretim tesisi kurabilecekleri bir alan göstermeleri konusunda destek istedi.Etox'un İstanbul'daki tanıtımına, Osman Sınav, Oktay Kaynarca, Rıdvan Dilmen, Murat Göğebakan'ın da aralarında bulunduğu birçok ünlü isim katılacak.
Trabzonspor kültürünü yaşa, yaşat, öğret...
İşte BMN!*
İmza gibi olmasın sonu
araba güzelmiş
koç ve sabancı burnunu sokmazsa imza gibi olmz sonu.
Özkan SÜMER
dış dizayn kadar iç dizayn ve performans da iyi ise bence çok ii bi iş çıkarılmış
kaç para , hoşuma gitti sipariş edelim
CİDDEN BAŞARILI Bİ ÇALIŞMA
Vasiyet ; Bordo Mavi mezar taşı
''NUFUS CÜZDANINDA TRABZON YAZIPTA İSTANBUL TAKIMLARINA GÖNÜL VERENLERLE GÖNÜL BAĞIMIZ OLMADIĞI GİBİ AYNI ORTAMDA OLMAKTA RAHATSIZLIK VERİR ''
Yakında Etox adlı firmanın vergi kaçakçısı olduğunu duyabiliriz, ya da ânîden yanmaya başlar te'sîsleri. Hiçbir şey beceremezlerse arabaların kaportasını ineklerin yediğini de duyabiliriz.
Umarım başarılı olurlar ama benim en ufak bir ümidim yok bu konuda. Ülkemizin devrim, Nuri Kıllıgil, Kırıkkale sabotajı, Nuri Demirağ gibi acı deneyimleri var. En yakın örnek ise çok satan gazetelerin birinde yazı yazan eski pornocu yeni köşeyazarı hanımefendinin gayretleriyle millî aşı programının iptâl edilmesi. Yıllardır kendi aşısını kendi üreten ülkemiz, bu mülevvez kadının propogandaları yüzünden tüm te'sislerini kapatıp aşı ithâl etmeye başlamıştır. Bu spor arabanın yok edilmesi projesinin tetikçilerinden birisi de kesinlikle aynı yayın grubunun kirâlık kalemlerinden birine devr edilecektir.
Stand-upçı başkan istemiyoruz!
Bir "yerli" otomobil markası olarak "Etox"? Devrim'le başarılamayanı başarırlar umarım.
Her daim TRABZONSPOR!Türkiye Kyoto'yu imzaladı"7"
Otomotiv devleri proje sahiplerini rahat bırakırsa belki bir şeyler olur.
otomobilin dizaynı fena değil ancak o renk ne öyle.
Bu arabanin siyahi cok güzel görünürdü. Insallah basarili bir calisma olur.
Trabzonspor HES yapma, kendi kalene gol atma!
Karadeniz'e Özgürlük!
Aselsan dünyânın en iyi telefonlarını üretiyordu ama çok az satabildiler. Eğer Türkiye pazarına hâkim olmayı başarabilselerdi, yavaş yavaş dünyânın en büyükleri arasına gireceklerdi. Böylece hem milyarlarca dolar ülkemizde kalacak, hem de dışarıdan girecek para daha hayırlı işler için kullanılabilecekti. Umarım Etox iyi reklâm yapar ve sonu Aselsan telefonlarına benzemez.
Stand-upçı başkan istemiyoruz!
kaç liraymış haberi olan var mı
''Ben kulüp tutmam, çocuk... Çünkü hepsi benimdir. Hem; sivil veya asker toplumun tamamına hizmet veya kumanda edenler bir kulübü tutsalar bile -görev sırasında- bunu açıklamazlarsa isabet ederler. Aksi halde, otoriteleri sarsılır ve tartışılır. Tefrika (ayrımcılık, nifak) yaratmış olurlar. O nedenle dikkatli olmalarını tavsiye ederim." Mustafa Kemal Atatürk (2 Aralık 1933)
feneri "ampül" aydınlatır ancak "güneş" kendiliğinden ışık verir !
Yerli bir araba ama adı etox bu ne yaman bir çelişki anlamadım valla, bizim alfabemizde X diye bi harfmi var. Neden adını daha manalı ve Türkçeye yakışır bir isim koymazlar anlamamki. Araba güzel ama ismi çok ama çok kötü
İmzam yok parmak bassam olurmu ?
Nissan 350 z çakması bir dizayn, adı türk değil türk arabası sözde, hele fiyatı 80 bin Eoru mu ne satamazlar kim alır bu fiyata.
DOZER CEMİL
Türkiye'nin 1961'de üretilen ilk otomobili Devrim'den 46 yıl sonra seri üretime geçmeye hazır ikinci aracı Etox Zafer, Zafer Bayramı'nda yola çıktı.
Zafer gününün anısıyla birleştirmek için araç 06 ZFR 01 plakası aldı. Ankaralı oto döşemecisi Ercan Malkoç, 4 yıl önce Türkiye'deki otomobil fuarında İtalyan lüks otomobili Lamborghini'yi incelemesine izin verilmediği gün spor bir otomobil imaline karar vermiş. Uluslararası piyasada satış yapabilmek için Etox adı verilen aracın motoru hariç parçalarının yüzde yüzü yerli malzemeden üretildi. Dizel motoru ise Fransız firma Etox için imal ediyor. Hedef 2 yılda motorun da Türkiye'de imali. Sanayi Bakanlığı'ndan tip onay belgesi ve üretim izni alan Etox, aynı markası ruhsata işlenerek yola çıkmayı başardı. Seri üretim için 2010 yılı bekleniyor. 115 beygir gücündeki araç saatte 250 km. hıza erişiyor. Etox'u, üç mühendis, iki teknisyen ve tasarım ekibiyle birlikte 46 kişi 14 ayda imal etmiş.
bence aile otomobilinden girmeliydi pazara.. lüx sınıfta rakabet biraz zor olacaktır.
Önce TRABZONSPOR
Adamlar Fb yalakası çıktı. Bu araba gitmez.
Şaka bir yana inşallah devamı gelir.
Bazen Sevinç Bazen Keder, Trazonsporlu Olmak Yeter!
(Hepimiz TÜRKÜZ Ulan!)
ozaman pek dikkat çekebileceklerini sanmam. böyle bi arabayla isimlerini daha ii duyurmuş reklamlarınıda yapmış oldular. inşallah başarılı olurlar
2010 - 2011 Şampiyonu Trabzonspor'dur
Gerçek budur. ☆
1-bu malkoçlar arsinli olmasınlar
2-km de kaç lira yakıyor
3-trabzonda ts plakası vermeye ne zaman başlayacaklar
her şey güzelde spor kasaya dizel motor ne iş anlamadım
Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)