mezunlar içinde geçerli mi acaba ?
MEB köklü deðiþikliklere gidiyor. ÖSS 4 sýnavlý oluyor. Ýþte yeni sistem;
Yeni sisteme göre, üniversiteye giriþte artýk tek deðil, dört sýnav uygulanacak. Yeni sisteme göre öðrenciler
Yeni sisteme göre, üniversiteye giriþte artýk tek deðil, dört sýnav uygulanacak. Yeni sisteme göre öðrenciler, 10, 11 ve 12’nci sýnýfýn sonunda,”Olgunlaþma Sýnavý” adý verilen bir sýnava girecek. ÖSS’nin uygulanmasýna da bu sýnavlarýn ardýndan devam edilecek. Böylece öðrenciler, dört sýnava girmiþ olacak. Sistem oturduktan sonra zamanla ÖSS’ye alternatif bir sistem haline getirilecek.
Baþlangýçta yýlsonu sýnavlarýnýn yüzde 25, ÖSS’nin yüzde 75 oranýnda etki etmesi planlanýyor. Yýl sonu sýnavlarýnýn etki oranýnýn zamanla artýrýlmasý ve dört sýnavýn eþit hale getirilmesi düþünülüyor. Uygulamanýn hýzlanmasý ve sistemin alt yapýsýnýn kurulmasý için, atanacak yeni Milli Eðitim Bakaný bekleniyor.
Yeni sistemde meslek liseliler katsayý sorunu yaþamayacak
10, 11 ve 12’nci sýnýflarýn sonunda, öðrencilerin yýl boyunca gördüðü beden, müzik, resim dersleri dýþýndaki dersleri kapsayan bir sýnav yapýlacak. Bu sýnavda öðrencilere, alanlarýndaki ders aðýrlýklarýna göre soru sorulacak. Öðrenciler, yýl boyunca iþledikleri tüm derslerden soru ile karþýlaþacak.
Meslek lisesi öðrencileri, kendi alanlarýyla ilgili ek soru çözecek.
Bu sýnavlarýn sorularý, MEB ve ÖSYM tarafýndan ortak olarak hazýrlanacak. Olgunlaþma sýnavlarýnýn ardýndan, ÖSS’ye de girilecek. Olgunlaþma sýnavlarýndan alýnan puanlarýn ortalamalarý, ÖSS puanýna eklenecek. Puan yüzdeleri, ÖSYM ile yapýlacak toplantýyla netleþecek.
Olgunlaþma sýnavý, iki güne yayýlacak. Soru sayýlarý, haftalýk ders saatinin 6 ile çarpýlmasý ile tespit edilirken, haftada 6 saat matematik dersi veriliyorsa, sýnavda 36 matematik sorusu olacak.
Meslek lisesi öðrencileri, temel alan derslerini genel lise öðrencileri kadar yoðun almadýklarý için, bu alanlarda 30-40 daha az soru ile karþýlaþacak. Bu öðrenciler, kendi okuduklarý alanla ilgili olarak fazladan 30-40 soru çözerek, diðer genel liseliler ile eþ seviyede soruyla karþýlaþmýþ olacak. Örneðin, Motor bölümünde okuyan öðrenci, bu alanda, Ýmam Hatip lisesi öðrencisi de yine kendi alanýnda soru çözecek.
Meslek liseleri öðrencileri, kendi alanlarýyla ilgili üniversite bölümlerini tercih ettiðinde, katsayý sorunu ile karþýlaþmayacak. Ýmam Hatip lisesi mezunlarý Ýlahiyat Fakültesi’ni, Ýletiþim Meslek lisesi mezunlarý Ýletiþim Fakültesi’ni, Makine bölümü mezunlarý Makine Mühendisliði bölümlerini tercih edebilecek.
Sýnavla, ortaöðretim sisteminin performans deðerlendirmesi de yapýlacak. Bakanlýk, hangi sýnýflarda hangi alanlardaki ve hangi derslerde sýkýntý olduðunu görecek. Sýnýflar, illere göre de deðerlendirilebilecek. Sýnav, ÖSS’den önce öðrencilerin baþarý durumlarýný tespit etmeyi de saðlayacak.
YÖK ve yeni bakan karar verecek
Öncelikle Talim Terbiye Kurulu’nun hazýrladýðý bu taslak, kabinenin yeni Milli Eðitim Bakaný’nýn onayýna sunulacak. Eðer Bakan, ÖSS’de sistem deðiþikliði için “düðmeye basýn” talimatý verirse gözler YÖK’e çevrilecek. Yasa gereði üniversiteye öðrenci alýmý iþlemleri YÖK tarafýndan yapýlýyor. YÖK, olgunlaþma sýnavlarýný yeterli bulursa ÖSS’yi kaldýrabilecek. YÖK’ün ÖSS’yi kaldýrmamasý halinde olgunlaþma sýnavlarý ile ÖSS’nin sýnavdaki aðýrlýk derecelerini eþitlemesi de gündeme gelebilecek.
Taslak çalýþmada, ders aðýrlýklarýna göre öðrencilere sorulacak soru sayýlarý þöyle hesaplandý:
Türkçe-Matematik Alaný:
10’uncu sýnýf: 162 soru
11’inci sýnýf: 138 soru
12’nci sýnýf: 120 soru
Sosyal Bilimler Alaný:
10’uncu sýnýf: 138 soru
11’inci sýnýf: 144 soru
12’nci sýnýf: 144 soru
Fen Bilimleri Alaný:
10’uncu sýnýf: 156 soru
11’inci sýnýf: 156 soru
12’nci sýnýf: 132 soru
Yabancý Dil Alaný:
Her sýnýf için:186 soru
Türkçe, Turkche olmasýn! Dilimizi koruyalým! Türkçeye 29 harf yeter!
“Ben basit bir 'iyi futbol dilencisiyim'. Elimde þapkam, dünyanýn dört bir yanýný geziyor ve stadyumlarda yalvarýyorum:
“Tanrý rýzasý için, güzel bir maç lütfen!” Eduardo Galeano
"Ýhaneti severim, ama hainlerden nefret ederim." Cesar
Hayýrlý olsun...Daha mantýklý bir sistem gibi görünüyor,fakat %25 az gibime geldi...
Gerçi yeni anayasadan sonra ortada YÖK diye bir þey kalmaz gibime geliyor ya.
herkese kolay gelsin giderek zorlasýyor...
inþallah bize denk gelmez.
''...En neþeli, en hüzünlü, en duyarlý, en vurdumduymaz, en hýzlý, en aðýr, en çabuk, en acelesiz yanýmýzdýr Trabzonspor. Bu sene olmadý bir dahaki sene kesin þampiyonuz. Ben göremem ama...''Kazým Koyuncu
1 tanesi yetmiyodu 4 tane mi yapýyolar?
Bize denk gelmez tabii kiGeri dönüp lise 1 in konularýndan sýnav mý olacaðýzYeni liseliler içindir bu
Bir Gün Mutlaka!!
Bu sistemin oturmasý için en az 5 sene gerekir. Ve mezunlar için alternatif bir yol bulunmalý...
FxY
Türkçe, Turkche olmasýn! Dilimizi koruyalým! Türkçeye 29 harf yeter!
“Ben basit bir 'iyi futbol dilencisiyim'. Elimde þapkam, dünyanýn dört bir yanýný geziyor ve stadyumlarda yalvarýyorum:
“Tanrý rýzasý için, güzel bir maç lütfen!” Eduardo Galeano
"Ýhaneti severim, ama hainlerden nefret ederim." Cesar
Wallahi bir meslek lisesi mudisi olarak bu sistem hoþuma gitti.Gerçi unumuzu elemiþ vaziyetteyiz ama kader arkadaþlarým adýna çok sevindim.Hayýrlýsý olsun.
T R A B Z O N S P O R
Bari þu 2 sene içinde baþlamasa iyice kafalar karýþtý zaten..
Yeni sisteme göre, üniversiteye giriþte artýk tek deðil, dört sýnav uygulanacak. Yeni sisteme göre öðrenciler, 10, 11 ve 12’nci sýnýfýn sonunda,”Olgunlaþma Sýnavý” adý verilen bir sýnava girecek. ÖSS’nin uygulanmasýna da bu sýnavlarýn ardýndan devam edilecek. Böylece öðrenciler, dört sýnava girmiþ olacak. Sistem oturduktan sonra zamanla ÖSS’ye alternatif bir sistem haline getirilecek. Baþlangýçta yýlsonu sýnavlarýnýn yüzde 25, ÖSS’nin yüzde 75 oranýnda etki etmesi planlanýyor. Yýl sonu sýnavlarýnýn etki oranýnýn zamanla artýrýlmasý ve dört sýnavýn eþit hale getirilmesi düþünülüyor. Uygulamanýn hýzlanmasý ve sistemin alt yapýsýnýn kurulmasý için, atanacak yeni Milli Eðitim Bakaný bekleniyor.
ÇALIÞMA TAMAM
Ýrfan Erdoðan baþkanlýðýndaki Milli Eðitim Bakanlýðý Talim Terbiye Kurulu, üniversiteye giriþte uygulanacak yeni bir sistem hazýrladý. ÖSYM ile de görüþ alýþveriþinde bulunan baþkanlýk, ilk taslak çalýþmayý tamamladý. Yeni sistemle, tartýþmalý katsayý problemi de çözülecek. Buna göre, meslek liseleri, kendi alanlarýndaki üniversitelerin 4 yýllýk bölümlerini katsayý engeli olmadan tercih edebilecek. Kendi alaný dýþýnda tercih yapanlar için ise katsayý uygulamasý devam edecek.
Yeni sistemde meslek liseliler katsayý sorunu yaþamayacak
10, 11 ve 12’nci sýnýflarýn sonunda, öðrencilerin yýl boyunca gördüðü beden, müzik, resim dersleri dýþýndaki dersleri kapsayan bir sýnav yapýlacak. Bu sýnavda öðrencilere, alanlarýndaki ders aðýrlýklarýna göre soru sorulacak. Öðrenciler, yýl boyunca iþledikleri tüm derslerden soru ile karþýlaþacak.
Meslek lisesi öðrencileri, kendi alanlarýyla ilgili ek soru çözecek.
Bu sýnavlarýn sorularý, MEB ve ÖSYM tarafýndan ortak olarak hazýrlanacak. Olgunlaþma sýnavlarýnýn ardýndan, ÖSS’ye de girilecek. Olgunlaþma sýnavlarýndan alýnan puanlarýn ortalamalarý, ÖSS puanýna eklenecek. Puan yüzdeleri, ÖSYM ile yapýlacak toplantýyla netleþecek.
Olgunlaþma sýnavý, iki güne yayýlacak. Soru sayýlarý, haftalýk ders saatinin 6 ile çarpýlmasý ile tespit edilirken, haftada 6 saat matematik dersi veriliyorsa, sýnavda 36 matematik sorusu olacak.
Meslek lisesi öðrencileri, temel alan derslerini genel lise öðrencileri kadar yoðun almadýklarý için, bu alanlarda 30-40 daha az soru ile karþýlaþacak. Bu öðrenciler, kendi okuduklarý alanla ilgili olarak fazladan 30-40 soru çözerek, diðer genel liseliler ile eþ seviyede soruyla karþýlaþmýþ olacak. Örneðin, Motor bölümünde okuyan öðrenci, bu alanda, Ýmam Hatip lisesi öðrencisi de yine kendi alanýnda soru çözecek.
Meslek liseleri öðrencileri, kendi alanlarýyla ilgili üniversite bölümlerini tercih ettiðinde, katsayý sorunu ile karþýlaþmayacak. Ýmam Hatip lisesi mezunlarý Ýlahiyat Fakültesi’ni, Ýletiþim Meslek lisesi mezunlarý Ýletiþim Fakültesi’ni, Makine bölümü mezunlarý Makine Mühendisliði bölümlerini tercih edebilecek.
Sýnavla, ortaöðretim sisteminin performans deðerlendirmesi de yapýlacak. Bakanlýk, hangi sýnýflarda hangi alanlardaki ve hangi derslerde sýkýntý olduðunu görecek. Sýnýflar, illere göre de deðerlendirilebilecek. Sýnav, ÖSS’den önce öðrencilerin baþarý durumlarýný tespit etmeyi de saðlayacak.
YÖK VE YENÝ BAKAN KARAR VERECEK
Öncelikle Talim Terbiye Kurulu’nun hazýrladýðý bu taslak, kabinenin yeni Milli Eðitim Bakaný’nýn onayýna sunulacak. Eðer Bakan, ÖSS’de sistem deðiþikliði için “düðmeye basýn” talimatý verirse gözler YÖK’e çevrilecek. Yasa gereði üniversiteye öðrenci alýmý iþlemleri YÖK tarafýndan yapýlýyor. YÖK, olgunlaþma sýnavlarýný yeterli bulursa ÖSS’yi kaldýrabilecek. YÖK’ün ÖSS’yi kaldýrmamasý halinde olgunlaþma sýnavlarý ile ÖSS’nin sýnavdaki aðýrlýk derecelerini eþitlemesi de gündeme gelebilecek.
Taslak çalýþmada, ders aðýrlýklarýna göre öðrencilere sorulacak soru sayýlarý þöyle hesaplandý:
Türkçe-Matematik Alaný:
10’uncu sýnýf: 162 soru
11’inci sýnýf: 138 soru
12’nci sýnýf: 120 soru
Sosyal Bilimler Alaný:
10’uncu sýnýf: 138 soru
11’inci sýnýf: 144 soru
12’nci sýnýf: 144 soru
Fen Bilimleri Alaný:
10’uncu sýnýf: 156 soru
11’inci sýnýf: 156 soru
12’nci sýnýf: 132 soru
Yabancý Dil Alaný:
Her sýnýf için:186 soru
MESLEKÝ OKULLARA YÖNLENDÝRME YAPILMASI ÞART
Eðitim-ÝÞ Genel Baþkaný Yüksel Adýbelli de, sistemin ne kadar iyi kurulursa kurulsun öðrencilerin dersanelere baðlanacaðýný söyledi. Adýbelli, “Herkes üniversiteye girecek diye bir þey yok. Yüzde 70 oranýnda mesleki okullara yönlendirilirse ve yüzde 30’u da üniversiteye yölendirilirse bu sistemde bir sýkýntý yaþanmaz. Öðrencilerin eðitime ve okullara güvenmesi gerekir. Ama öðrencilerin yüzde 100’ü üniversiteye gidecekmiþ gibi bir akýldan hareket edilirse sýkýntý doðar. Bu durum öðrencileri dershaneye baðlý hale getirecek. Öðrenciler ve veliler dershaneye gitmeden bir þey yapýlamayacaðýna inanmýþ durumda. Zaten dershane sektörü 2.5 milyar dolarý buldu. Bu rakam da giderek artacak. Çocuklar iyice yarýþ atýna dönmüþ olacak. Sýnavlar, iyi rehberlik hizmetleri verilmezse sýkýntýlý bir süreç yaþatabilir” deðerlendirmesi yaptý.
DERSANEYE TALEP ARTAR
Eðitim-Sen Genel Baþkaný Alaaddin Dinçer, yeni sistemin dershanelerin önüne geçmek için hazýrlanmýþ gibi görünse de iyi uygulanamadýðý takdirde dershanelere olan talebi artýracaðýný söyledi. Dinçer, “Öðrenciler belki dershane baðýmlýlýðýndan kurtulacak ama baþka baðýmlýlýklar doðabilecek. Öðrencilere yapýlacak sýnavlar, bilgiyi ölçmeyi deðil, yetenek ve becerilerini ölçmeyi hedeflemeli. Sadece bilgi ölçüldüðü sürece dershanelere baðlý kalýnabilir” dedi.
(AKÞAM)
Yeni bir baþlýk açarken daha evvel açýlmýþ ayný konu ile alakalý baþlýk var mý yokmu kontrol edersek baþlýk kirliliði yaþanmamýþ olur.
bu sistem bu sene lise2 ye geçenleri kapsýyomu yine bizim baþýmýza patlayacak böyle giderse
7-7-7-7-7-7-7
ben lise 3 e geçtim bize uygulanacak mý??
Ben mezun oldum bu sene Öss girdim tercih yapmadým seneye girecem nasýl olacak þimdi ??
Kazimiþi gzas vorert
abi iki yýl oldu mezun olalý bu sistem nedir bi acýklýga kavustururular elbet
Ýstanbul'un 3 Büyüðü varsa, Türkiyenin Tek Büyüðü Var! T R A B Z O N S P O R
haala düzenli bi sistem oturtulamadý þuna. hersene deðiþik bi sistem. bakalým bu nekadar devam edecek
2010 - 2011 Þampiyonu Trabzonspor'dur
Gerçek budur. ☆
Þu anda 1 kullanýcý bu konuyu görüntülüyor. (0 kayýtlý ve 1 misafir)