Sayfa 44 Toplam 143 Sayfadan BirinciBirinci ... 34 42 43 44 45 46 54 94 ... SonuncuSonuncu
Toplam 3555 adet sonuctan sayfa basi 1,076 ile 1,100 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Trabzon’dan Haberler

  1. #1076
    mavituğ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.01.2010
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    339

    Standart

    Özel üniversite 29 Temmuz onayına kaldı







    TRABZON’UN 2005 yılından beri kurulması için mücadele ettiği ancak yeterince siyasi destek bulamadığı için bir türlü sonuç elde edemediği Avrasya Vakıf Üniversitesi dün YÖK genel kurulundan onay aldı. YÖK Genel Kurulu, son kez 29 Temmuz’da sunum istedi.

    YÖK Üyeleri Sinyal Vermişti
    29 MART 2010 tarihinde Trabzon’da denetim yapan YÖK üyeleri Prof. Dr. Durmuş Günay ve Prof. Dr. Berrak Kurtuluş Trabzon kamuoyuna ön müjde vermişti. Her iki YÖK üyesinin verdiği raporun ardından Trabzon heyeti iki kez Ankara’ya gitti.

    Başkan İki Kez YÖK’e Gitti
    15 HAZİRAN tarihinde Belediye Başkanı O. Fevzi Gümrükçüoğlu başkanlığında ve aralarında TTSO Başkanı Suat Hacısalihoğlu’nun da bulunduğu heyet, YÖK’e çıkarma yaptı. TTSO’nun yanısıra Belediye Başkanı’nın da tam destek vermesi YÖK üyelerini ikna etti.

    Toplantıyı Saat Saat Takip Etti
    YÖK Genel Kurulu’nun dünkü toplantısını saat saat izleyen Başkan Gümrükçüoğlu, Trabzon’un daha fazla bekletilmemesini istedi. YÖK Genel Kurulu, Avrasya Vakıf Üniversitesi için sunum yapılmasına ve kararın 29 Temmuz’a bırakılmasına karar verdi.

  2. #1077
    mavituğ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.01.2010
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    339

    Standart

    Trabzon Belediye Başkanı Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu Akyazı Projesi'nin devletin makamları tarafından onaylandığını ve çalışmalara başlandığını belirterek, “ Son günlerde bazı kesimlerce proje için kafa karışıklığı ve fikir uçuşması ortaya çıkarma gayretleri var. TOKİ dolgu ihalesi için gerekli çalışmaları başlattı. Bu proje Trabzon’a mutlaka kazandırılacaktır. Her zaman projenin arkasında duran ve bizlere büyük destek veren Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür ediyorum” dedi.

    Trabzon Belediyesi Temmuz ayı ilk meclis toplantısı Belediye Başkanı Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu başkanlığında yapıldı. Başkan Gümrükçüoğlu meclis üyelerine belediyenin yaptığı çalışmalar hakkında bilgi verdi.

    Gümrükçüoğlu konuşmasında son günlerde sıkça konuşulmaya başlanan Akyazı Projesi'ne de değindi. Başkan Gümrükçüoğlu Akyazı Projesi’nin kronolojik seyrini belgeleriyle birlikte meclis üyelerine göstererek, “Akyazı Projesi'yle ilgili ortaya çıkarılmaya çalışılan kafa karışıklığına ve fikir uçuşmasına yol açmamak için olayı somut gerçekleri ile ifade etmeye çalışacağım” dedi.

    Gümrüçüoğlu, “6 Şubat 2010 tarihinde Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı'na bir yazı göndererek Akyazı Projesi yapımı için talepte bulundu ve bu yazı üzerine TOKİ Başkanı Erdoğan Bayraktar olur yazısını, Başbakanlık makamının onayına sundu. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü’nün 16.02.2010 tarihli ve 1113 sayılı yazısına istinaden 17.02.2010 tarihinde Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan bu projeye olur veriyor. Onayın ardından, 23 Şubat 2010 da TOKİ Başkanlığı 1662 sayılı yazıyla Gençlik Spor Genel Müdürlüğüne Türkiye Cumhuriyetinin Başbakanının Akyazı Projesi’ni onaylandığına dair yazısını göndererek gerekli protokollerin yapılması talebinde bulundu. Bunun üzerine TOKİ, Karayolları Genel Müdürlüğü, Gençlik Spor Genel Müdürlüğü, ve Trabzon Belediyesi olarak bir protokol imzalandı. Beş sayfalık protokole TOKİ Başkanı Erdoğan Bayraktar, Gençlik Spor Genel Müdürü Yunus Akgül, Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turan, ve Trabzon Belediye Başkanı olarak şahsım ve tüm bunlara onur tanığı olarak ta Devlet Bakanımız Faruk Nafiz Özak birlikte imzaladık. Demek ki Akyazı Projesi Türkiye Cumhuriyeti Devleti makamlarının onayı ile başlatılmış ve devam ediyor” diye konuştu.

    Projenin onayından sonraki süreçte çeşitli görüşlerin ortaya çıktığını, mühendislik olarak bölgenin uygun olamayabileceği iddialarının ortaya atılması üzerine zemin sondajı çalışmalarının başlatıldığını belirten Başkan Gümrükçüoğlu, “ Bunlara bağlı olarak biz bu konuyu zemin sondajlarıyla birlikte yürütme işini devam ettiren firmaya jeoloji mühendisleri ve jeofizik mühendisleri odalarıyla bilgi paylaşımı izleyici davetiyle birlikte beraberce sürdürmelerini öngördük. Bunun sonucu bölgede 20 adet sondaj yapıldı. Ve bütün sondajlarda sağlam kayaya ulaşıldıktan sonra uygun görülen teknik rapor gereği çalışmalar devam ettirildi. Zemin sondajlarında o bölgede dolgu ve stadın yapılmasının tektonik olarak bir problem oluşturmayacağı ve yapılmasında mühendislik yönünden sakınca olmadığı kanaatine varıldı. Onun ardında daha önce bir sismik rapor yapılmış olmasına rağmen herhangi bir tereddüdün kalmaması ve teknik raporun eksiksiz olarak gerçekleşmesi için sismik çalışmalar devam ettirildi. Şu anda o işi devam ettiren firma KTÜ ile birlikte sismik raporu yapıyorlar. Bu hafta sonu itibariyle sismik çalışmaları tamamlanması planlanıyor. Akyazı projesinin dolgu ihalesi çalışmaları dav devam etmektedir. Sismik raporların sonrasında hazırlanacak rapor doğrultusunda dolgu ihalesi TOKİ tarafından yapılacak” diye konuştu.

    Çömlekçi Avan Projesi tamamlandı.

    Başkan Gümrükçüoğlu mecliste yaptığı konuşmada Çömlekçi projesine de değindi. Çömlekçi Projesi'nin avan proje çalışmalarının tamamlandığını belirten Başkan Gümrükçüoğlu gelecek hafta TOKİ Başkanıyla bir değerlendirme toplantısı yapacaklarını belirtti. Gümrükçüoğlu yapılan değerlendirme toplantısının ardından Çömlekçi avan projesinin sivil toplum örgütleri, meclis üyeleri, gazeteciler ile kurum ve kuruluşlara sunacaklarını belirterek ortaya çıkacak sonuçlara göre projeye son halini vereceklerini söyledi.

    Başkan Gümrükçüoğlu ayrıca şehri güneye bağlayacak Karşıya-Uğurlu yolunun proje ihalesini tamamlandığını söyledi. Başkan Gümrükçüoğlu ayrıca derin deşarj sistemini yüzde 70 oranda tamamlandığını, ağustos ayı sonunda tesisleri hizmete sokmayı planladıklarını söyledi.

    Öte yandan Gümrükçüoğlu yürüyüş yolunun birinci etap kauçuklama çalışmalarının tamamlandığını 2. etap betonlama çalışmalarında da sona yaklaşıldığını sözlerine ekledi.

  3. #1078
    Trabzonspor Kongre Üyesi

    Üyelik tarihi
    03.10.2007
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    35
    Mesajlar
    7,514

    Standart

    Projelere baktığımız zaman güzel, gurur duyacağımız bir şehir gözüküyor.
    Umarım hayata geçerler. Ve bunlar yapılırken ekolojik denge ile uyumlu olması göz ününe alınır. Yeni teknolojiler kullanılır.
    Fakat şu bir gerçek ki Trabzon mâlesef fakir şehir. İnsanların bu projelerden istifade edebilmesi için gelir düzeyinin artması lazım. Bunu sağlayacak yatırımlar da şehrimize gelir İnşallah...

  4. #1079
    mavituğ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.01.2010
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    339

    Standart

    Askeri birlik projesi yürüyor







    Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Suat Hacısalihoğlu'na bölge deniz üssü ve acemi er eğitim birliği projelerini açan TSGİAD Başkanı Emre Aksoy, projenin detaylarını anlattı.

    Emre Aksoy, yardımcısı Cemil Genç ve iş adamı üyeler, ziyarette Suat Hacısalihoğlu'ndan yurtdışı seyahatlerine katılma daveti de aldı. Hacısalihoğlu, "Trabzon'da genç girişimciler çoğalıyor. Onları her türlü zorluğa rağmen yatırım inadı içinde görüyoruz. Yurtdışı seyahatlerimiz iş adamlarımız için çok faydalı geçiyor. Bu ziyaretlerde biz yatırımcılarımızı daha sıklıkla görmek istiyoruz. Yakın geçmişte Kıbrıs, Rusya, Çin ve İran temaslarımız oldu. Haftaya Romanya ziyareti var. Ticari seyahatlere genç yatırımcılarımız her zaman davetlidir. Onların hepsi bizim üyelerimizdir. Projeleri de Trabzon için son derece önemlidir. Trabzon'a birşeyler kazandıracak her proje, bu kentin ortak davasıdır. Her konuda destekçileri olacağız. Biz biriz, ayrı düşünmemiz imkansız" diye konuştu.

    DOSYA HÜKÜMETE ULAŞTI
    Öte yandan TSGİAD bölgeye gerçekleştirdiği son ziyarette Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a da bölge deniz üssü ve acemi birliği projeleri konusunda geniş kapsamlı bir dosya sundu. Devlet Bakanı Faruk Özak'a yönlendirilen dosya için gerek Bakan Özak'ın, gerekse AKP İl Yönetiminin büyük önem verdiği belirtildi. Adalet ve Kalkınma Partisi İl Başkanı Dr. Adnan Günnar, "Sayın Bakanımız TSGİAD üyelerinin söz konusu projeler hakkındaki en önemli girişimi gerçekleştirmiştir. Bu çalışmalardan sonuç almak için ağırlık noktasının Genelkurmay olduğunu vurguladı, TSGİAD'ın Genelkurmay nezdindeki çalışmalarını öğrenince de memnun oldu. Hükümetimiz Trabzon için bu yatırımın aleni destekçisidir. Biz de şehrimize çok önemli bir hareketlilik, stratejik yapılanma ve istihdam getireceği kesin olan bu projeleri il yönetimi olarak yakından takip ediyor ve takdir ediyoruz. İş adamlarımıza bu çalışmaları için müteşekkiriz" açıklamasında bulundu.

  5. #1080
    mavituğ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.01.2010
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    339

    Standart


    Zağnos Deresi'nin üstü açılıyor
    06 Temmuz 2010 / 11:59
    Başkan Gümrükçüoğlu, “ Kentin geleceği için yağmur suları ile kanalizasyon sularının ayrılması gerekiyor” dedi.




    Trabzon Belediye Başkanı Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, gelecek kuşaklara temiz ve sağlıklı bir kent bırakmak için 150-200 yıldan beri yapılmayan yağmur ve kanalizasyon sularının ayrılması için çalışma başlattıklarını belirterek, “ Şehrin tümünde yağmur ve kanalizasyon sularının ayrılması tamamlanmadan koku tümüyle ortadan kalkmaz. Kentimizin bu önemli sorununu çözmek için hazırladığımız ve İller Bankası Genel Müdürlüğüne arz ettiğimiz proje için görüşmelerimizi tamamladık. Yağmur suları ile kanalizasyon sularını ayırma projesinin proje ihalesi için gerekli çalışmalar tamamlandı. Kentimizi geleceğe taşımak için 10 milyon TL tutarındaki bu projeyi Trabzon’a kazandıracağız” dedi.

    Başkan Gümrükçüoğlu belediye meclisinde yaptığı konuşmada, derin deşarj sistemi ile Zağnos, Tabakhane derelerinin üzerinin açılması ve kanalizasyon ile yağmur sularının ayırma çalışmalarının devam ettiğini belirterek, “Deniz deşarj sistemi tek başına yeterli olmayacak. İş onunla da bitmiyor. Zağnos Deresi ile Tabakhane Dereleri'nin üzerlerinin açılması ve kanalizasyon suları ile yağmur sularının ayrı kanallardan tahliye edilmesi çalışması devam ediyor. Kentin tümünde kanalizasyon suları ile yağmur sularını ayrıştırmadan kokular tamamen ortadan kalkmaz. 150 -200 seneden beri yapılmayan bir işe el atarak gerekli proje çalışmalarını tamamladık” şeklinde konuştu.

    Başkan Gümrükçüoğlu, önceki yönetim tarafından Alman Kalkınma Bankası’na (QFW) hazırlattırılan proje çalışmasının olduğunu hatırlatarak, “ Bu projenin maliyeti 45 milyon Avro olarak hesaplanmış. Maliyet çok yüksek. Bu projede popülist düşünecek olsam yapılmasına onay verirdim. Şehrimizin geleceğini, bizden sonraki hizmet edecek olanları ipotek altına almamak ve kentimizi bu kadar büyük bir borca sokmamak için bu projeye onay vermedik. Bunun yerine İller Bankası ile ortak çalışarak yaklaşık maliyeti 10 milyon TL tutarında olacak yeni bir proje hazırladık” diye konuştu.

    İller Bankası ile hazırladıklar yağmur ve kanalizasyon sularını ayırma çalışmasının proje ihale aşamasına geldiğini belirten Başkan Gümrükçüoğlu, “Trabzon’un yağmur ve kanalizasyon sularını ayrılması için İller Bankası Bölge Müdürlüğü ile bir çalışma yaptık. Çalışmayı tamamlayınca İller Bankası Genel Müdürlüğü'ne gönderdik. İller Bankası Genel Müdürlüğü ile görüşmelerimizi geçen haftaya kadar sürdürerek tamamladık. Şimdi de projenin ihalesini yaptıracağız. Muhtemelen 10 milyon TL tutarında olacak bu yatırımla kentimizin kanalizasyon ve yağmur sularının ayrılmasını, yani 150-200 senedir yapılmamış olan bir işi yapacağız. Bu projeyi yaparken etrafı delik deşik edeceğimiz için belki vatandaşlarımız bize kızacaktır ama şehrimizin geleceği için bu çalışmayı mutlaka yapmak lazım. Derin deşarj, derelerin üzerinin açılması ve yağmur suları ile kanalizasyon sularının ayrılması projelerinin tamamlanmasıyla birlikte ancak koku ortadan kalkar. Kokunun ortadan kalkması için bu üç büyük unsurun yapılması ve tamamlanması gerekmektedir” şeklinde konuştu

  6. #1081
    mavituğ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.01.2010
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    339

    Standart


    Özel Hastane nasıl olunur?
    06 Temmuz 2010 / 11:42
    Özel Karadeniz Hastanesi baştan aşağı yenileniyor....




    Baştan aşağı yenilen Özel Karadeniz Hastanesi’nde iç değişimin yanı sıra dış değişimde de çok güzel yenilikler var.

    Özel Karadeniz Hastanesi Başhekimi Opr. Dr. Burhan Eyüboğlu, hastanelerinin Trabzon ve bölgede uzun yıllardan beri hizmet veren çok önemli bir kurum olduğunu belirtti.


    ÖZEL HASTANE NASIL OLUNUR HERKES GÖRECEK

    “İnsanlar özel hastane nasıl olur görecek” diyen Eyüboğlu, “Şuanda hastanenin zemin katını yıkmış vaziyetteyiz. Orası modern bir poliklinik katı olacak. Hastanemiz iki katlı. Toplamda 94 yataklı hastane olacağız. Sağlık bakanlığının mevzuat düzenlenmesi yapılıyor şuanda. Eksik branşlarımızı tamamlamamız için özel bir tıp merkezi Ankara’da satın aldık. Kardiyoloji, Çocuk Doğum alacağız oradan. Kulak-burun-boğaz branşlarımızı çiftleştireceğiz. 20-22 civarında poliklinik açacağız. Bizi diğer hastanelerden ayıracak olan ayrıcalık by-pss yapıyor olmamız. 30 binden fazla ameliyat oldu bu hastanede. Onun dışında tüp bebek merkezimiz var. Çok güzel şeyler olacak, insanlarımız görecek” dedi.


    “KARADENİZ’DE BİR İLK”
    Eyüboğlu, hastanelerinin dış cephesindeki yenileme çalışmalarında Karadeniz bölgesinde ilk kez kendi hastanelerinde kullanılan bir malzeme olduğunu söyledi. 5 farklı çeşitle hastanelerinin dış cephesinde oldukça güzel görünümlü bir değişim olacağını ifade eden Başhekim Eyüboğlu, “Trabzon’da diğer özel hastanelerden farkımız adımız. Adımız bile yeter. Hastanemizin dış cephesi iç cephesi kadar değişme uğrayacak. Yaklaşık bir buçuk ay sonra teslim edilecek” diye konuştu.


  7. #1082
    mavituğ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.01.2010
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    339

    Standart

    karşıyaka-uğurlu yolu çok önemli en kısa sürede başlanır umarım

  8. #1083

    Murat 61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05.02.2009
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    3,432

    Standart

    Suudiler, Trabzon’a turizm yatırımı yapmak istiyor ...



    Suudi yatırımcılar, her yıl binlerce Arap turistin ziyaret ettiği Trabzon’a 5 yıldızlı otel, Uzungöl’e turizm tesisi inşa etmeyi, mevcut yayla kentlerden de birini satın almayı planladığı bildirildi.
    Yeşil ile mavinin buluştuğu, birçok endemik türü barındıran, zengin flora ve faunaya sahip Doğu Karadeniz, ılıman iklimi, eşsiz doğal güzellikleri ve tarihi eserleriyle son yıllarda turizmde cazibe merkezi olma yolunda hızla ilerliyor. Bu özellikleri sayesinde yöreyi her yıl yerli ve yabancı milyonlarca turist ziyaret ediyor. Yöre turizmdeki bu hareketlilik, yatırımcıların iştahını kabartıyor.
    Bu hareketliliğe paralel olarak, birbirinden güzel doğal ve tarihi mekanlara sahip yörenin merkezi konumundaki Trabzon’da da her geçen gün turizm alanında önemli adımlar atılıyor, aralarında yabancıların da bulunduğu çok sayıda yatırımcı yeni turizm yatırımları yapıyor.
    Trabzon Valisi Recep Kızılcık, AA muhabirine yaptığı açıklamada, her yıl yüzbinlerce turistin ziyaret ettiği Trabzon’un turizm alanında çok önemli altyapıya sahip olduğunu vurguladı.
    Ziyaretçiler arasında Arap turistlerin çok önemli paya sahip olduğunu, daha çok dağ ve yaylalarda tatillerini geçiren Arap turistlerin Trabzon’a ilgisini, Arap yatırımcıların fark ettiğini belirten Kızılcık, “Suudi Arabistanlı yatırımcalar Trabzon’a gelerek bizimle görüşmelerde bulunuyorlar. Bizden yer talepleri oluyor. İlimizde şehir merkezinde bir beş yıldızlı otel, Uzungöl’de bir turizm tesisi yapmayı planlıyorlar. Ayrıca mevcut yayla kentlerimizden birini de satın almak istiyorlar. Suudi yatırımcılarla görüşmelerimiz devam ediyor” diye konuştu.
    “TURİZM YATIRIMLARI ARTARAK DEVAM EDECEK”
    Trabzon’da sadece Arap iş adamlarının değil, bir çok ülkeden yatırımcıların turizm yatırımı yapmak istediğini belirten Kızılcık, şunları kaydetti:
    “Bu konuda çalışmalara başlayan çok sayıda firma, inşaatları devam eden çok sayıda turizm yatırımı var. Önemli olan Trabzon’a yatırımın gelmesidir. Trabzon artık turizm merkezi olma yolunda önemli adımlar atıyor. Dünyanın bir çok yöresinden ülkemizi ve ilimizi ziyarete gelen yabancı turistler var. Artık bu turistlere, ilimize gelen misafirlerimize konaklayabilecekleri farklı alternatifler sunabiliyoruz. Trabzon’da özellikle turizm yatırımlarının önümüzdeki günlerde artarak devam edeceğine inanıyorum.” Yıllık 2 milyonu aşkın yerli ve yabancı turistin ziyaret ettiği Trabzon’da, turizm işletme belgelisine sahip 1 adet 5 yıldızlı, 5 adet 4 yıldızlı, 26 adet 3 ve 2 yıldızlı turistik tesis ile 3 bin 20 yatak bulunuyor

    http://www.milliyet.com.tr/suudiler-...77/default.htm
    Metris Seni Çağırıyor ...

    Ben A Milli takım kaptanıyken bunların çalıştıkları gazeteyi ziyaret ettim. O zamanlar Hıncal Uluç magazinde, Haşmet Babaoğlu ise kültür-sanat sayfasında çalışıyordu.

  9. #1084
    Sefa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22.01.2009
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    20,837

    Standart

    Alıntı mavituğ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    karşıyaka-uğurlu yolu çok önemli en kısa sürede başlanır umarım
    O yol o tarafa alınmasaydı 3 defa bitmişti..


  10. #1085
    mavituğ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.01.2010
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    339

    Standart


    Akçaabat'ın hayali gerçek olacak
    08 Temmuz 2010 / 12:44
    Başkan Türkmen, ilçenin güneyinden geçecek olan yolun ihale edilmesiyle büyük bir hayallerinin gerçekleştirildiğini söyledi.





    Trabzon Akçaabat Belediye Başkanı Şefik Türkmen, ilçenin güneyinden geçecek olan yolun ihale edilmesiyle büyük bir hayallerinin gerçekleştirildiğini söyledi
    Türkmen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Kavaklı beldesinden girecek ve Akçaabat ile Söğütlü ve Yıldızlı beldelerinin güneyinden geçecek olan yolun Yıldızlı çıkışında sahil yoluna bağlanacağını belirtti.
    12 metre genişliğinde olacak yol için uzun süreden beri çalıştıklarını ifade eden Türkmen, ''Yolun ihale edilmesiyle büyük bir hayalimiz gerçekleştirildi. 1995 yılında yapmış olduğumuz imar planında biz bu yolu imara işlemiş ve bugünkü durumu yıllar önce planlayarak yola hazırlık yapmıştık. Şimdi yolun yapım halesi yapıldı ve hayallerimizi süsleyen Akçaabat'ın en büyük projesi hayata geçirilmiş oldu. Proje aynı zamanda sahil kesimine olan baskıyı da azaltmış olacak'' dedi.
    Başkan Türkmen, Akçaabat'ı güneye açacak olan bu yolla şehrin arka tarafında yaklaşık 30 bin kişinin yaşayabileceği bir alanın ortaya çıkarılacağını dile getiren Türkmen, ''Belediye olarak bu yolun yapılması için bize düşen görevi yaptık. Yolun geçtiği 5 ayrı yerde imar uygulaması yaparak yolun ön hazırlıklarını tamamladık. Projeyle 30 bin nüfusun yerleşebileceği bir alan ortaya çıkacaktır. Bu projenin hayata geçirilmesinde emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz'' diye konuştu.
    Şefik Türkmen, Karayolları Genel Müdürlüğü'nce yapım ihalesi yapılan yolun yer teslimi sonrası inşasına başlanmasını beklediklerini sözlerine ekledi.

  11. #1086
    mavituğ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.01.2010
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    339

    Standart


    Trabzon turizmi için ne dediler?
    08 Temmuz 2010 / 13:04
    Vali Kızılcık ve Başkan Gümrükçüoğlu, Trabzon turizmini anlattılar.




    Trabzon Belediye Başkanı Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu TRT Turizm kanalında canlı yayında Caner Ocak’a Trabzon turizmini anlattı.

    Trabzon Valisi Dr. Recep Kızılcık’ın da katıldığı program belediyeye ait "Mavi Karadeniz Gemisi’nde" yapıldı.

    Trabzon’un önemli el sanatlarından olan telkari ve gümüş işlemeciliği eserlerinin de tanıtıldığı programda konuşan Başkan Gümrüçüoğlu, Trabzon’un kalkınması ve gelişmesinde en önde gelen unsurlardan birinin turizmin gelişmesinin olduğunu belirterek,“Trabzon’un turizmini daha ileriye taşımak ve kentimizi gerek ülke gerekse de ülke dışında tanıtmak için valiliğimiz ve bakanlıklarımız ile birlikte çalışmalarımızı en güzel şekilde sürdürüyoruz” şeklinde konuştu.

    Başkan Gümrükçüoğlu Trabzon’un tarihi ve kültürel mekanlarını tekrar eski kimliklerine kavuşturmak ve turizme destek olmak için TOKİ ile yaptıkları kentsel dönüşüm projelerinin devam ettiğini belirterek, “ Ayasofya, Zağnos, Tabakhane kentsel dönüşüm projeleri hızlı bir şekilde sürüdrüyoruz. Bunun yanında Valiliğimiz ile birlikte ortaklaşa yürüttüğümüz Ortahisar Mahallesi’ni turizm, alışveriş ve tarih merkezi yapmak için çalışma başlattık. Bu projeler tamamlandığında kentimiz turizmine önemli katkılar sağlamış olacağız” şeklinde konuştu.

    Başkan Gümrükçüoğlu, 14. yüzyılda(1349-1390) yapılan ve kentin önemli tarihi değerlerinden biri olan Kızlar Manastırını tekrar turizmin hizmetine sunmak için proje hazırladıklarını belirterek, “ İlk adım olarak gerekli restorasyon projelendirme çalışmasını tamamladık. Bu önemli proje için Avrupa Birliği İPA(Katılım öncesi mali yardım fonu) fonlarına başvurumuzu yaptık. Bu önemli tarihi mekanı tekrar turizmin hizmetine sunmak için yaptığımız başvurunun olumlu yönde sonuçlanacağını bekliyoruz. Amacımız bu tarihi mekanı turizmin hizmetine sunmaktır” ifadelerine yer verdi.

    Trabzon’a gelen yerli ve yabancı turistlerin Trabzon’u denizden seyredebilmelerini sağlamak amacıyla 750 kişilik Mavi Karadeniz Gemisini hizmete soktuklarını belirten Başkan Gümrükçüoğlu turistik gezilerde kullanmak amacıyla belediyeye üstü açık otobüs kazandırdıklarını da sözlerine ekledi.

    Başkan Gümrükçüoğlu ayrıca, sahil ağaçlandırma, yürüyüş yolu ile Atatürk Alanını yeniden düzenleme projesiyle kentte önemli cazibe merkezlerini ortaya çıkacağını belirterek, bu vizyon projelerin her geçen gün yerli ve yabancı turist sayısının arttığı kentte önemli katkılar sağlayacağına inandığını da dile getirdi.

  12. #1087
    mavituğ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.01.2010
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    339

    Standart

    yarın belediye başkanının basın toplantısı var

  13. #1088
    Serap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.10.2006
    Nereden
    Trabzon
    Yaş
    42
    Mesajlar
    5,147

    Standart

    Alıntı mavituğ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "Mavi Karadeniz" Gemisi Görücüye çıktı



    [/CENTER]
    evet görücüye çıktı görüldü o kadar! günlerdir yatıyor limanda.yaz zaten bu sene çok kısa,gelen gurbetciler geldi gidiyor, fındıkta geliyor...ne zaman işe yarayacak çok merak ediyorum doğrusu,ne bekliyorlar! o kadar açılıştı reklamdı oydu buydu hani şimdi neden yatıyor...

  14. #1089
    mavituğ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.01.2010
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    339

    Standart

    Başkan Gümrükçüoğlu, “ Kent İçin Gerekirse Çöp Toplamaya Da Razıyım”


    Trabzon Belediye Başkanı Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu Trabzon’u çağdaş ve yaşanılabilir bir kent haline getirmeleri için çalışmalarını tüm hızıyla sürdürdüklerini belirterek, “ Bu tarihi kenti hak ettiği yere taşımak için gerekirse çöp toplamaya ve sokakları süpürmeye de razıyım “ dedi. Gelecek kuşaklara iyi bir kent bırakmak için hazırladıkları projeleri hayata geçirmek için gece gündüz çalıştıklarını belirten Başkan Gümrükçüoğlu, “ Bu iş takip ister, emek ister, biz de gerek hükümet nezdinde de gerekse bakanlıklar nezdinde bunu yaparak adete ‘iğne ile kuyu kazıyoruz’. Ben bu şehrin hizmetkarı ve takipçisiyim, her şeyi isterim, her zaman için de sonuç almaya gayret ederim ve şehrin desteği ile alırım ‘Ağlamayan Çocuğa Meme Vermezler” atasözünden hareketle Trabzon’u hak ettiği yere taşıyacağız” dedi.
    Trabzon Belediye Başkanı Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu Atatürk Köşkü bahçesinde basın mensuplarıyla kahvaltılı basın toplantısıyla bir araya gelerek yaptıkları çalışmaları ve Trabzon gündemini değerlendirdi. AK Parti grup Başkanvekili Fahrettin Aksoy’un da katıldığı toplantıya basın mensupları yoğun ilgi gösterdi.
    Toplantıda Derin Deşarj Ana Kollektif çalışması hakkında bilgi veren Başkan Gümrükçüoğlu, “Derin Deşarj sistemi inşaatı yüzde 70 oranında tamamlandı, yıl sonuna kadar süresi derin deşarj sistemi muhtemelen ağustos sonuna kadar bitirilmiş olacak” şeklinde konuştu.
    Başkan Gümrükçüoğlu, “Belediye teknik hizmetler birimlerini Deliklitaş mevkiinde bulunan Kurşunoğlu camiin arka tarafındaki alana taşınması için başlattıkları inşaat çalışmasının devam ettiğini dile getiren Başkan Gümrükçüoğlu, yıl sonuna kadar bu çalışmayı tamamlayarak hizmete sokmayı planlıyoruz” dedi.
    İkinci el oto galericilerini de Deliklitaş’taki alana taşımak için proje hazırladıklarını kaydeden Başkan Gümrükçüoğlu hazırladıkları projenin belediye meclisinden geçtiğini ve ihale aşamasına geldiğini de sözlerine ekledi.
    Trabzon’u ileriki yıllara taşıyacak Karşıyaka-Uğurlu yolunun proje ihalesini yapıldığını dile getiren Gümrükçüoğlu, Trabzon’un önemli kuzey -güney yollarından birisi olacak Karşıyaka-Uğurlu yolu kentimizin önemli arterlerinden biri olacaktır” şeklinde konuştu.
    Trabzon’un en önemli yollarından olacak ve Trabzon’a bir Trabzon katacak Kanuni Bulvarı’nın proje ihalesinin yapıldığını hatırlatan Başkan Gümrükçüoğlu, 2011 yılının başında bu yola kazma vurmayı planladıklarını söyledi. Gümrükçüoğlu Erdoğdu yolunun yapım ihalesini de tamamlandığını belirterek, kamulaştırmalar devam ederken bir yanda da yolun yapımına başlayarak zaman kazanmayı planladıklarını dile getirdi.

    Basın toplantısında gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Başkan Gümrükçüoğlu, Bütünşehir ile ilgili soruya karşılık, “ Biz bütün şehir haline gelmek için imar yönünden şehrin gelişmesine doğru adım atmak ve belde belediyeleriyle birleşmek için hazırlıklarımızı tamamladık. İçişleri Bakanlığı Danıştay’dan hukuki görüş istedi. Danıştay’ın kararını bekliyoruz. Biz faaliyetlerimizi bununla yetinmedik Trabzon’un Büyükşehir olabilmesi için gerekli girişimleri başlattık. Bunun için meclisin kanun çıkarması gerekiyor. TBMM yeni çalışma döneminde bu konu gündeme gelecektir. Bütünşehir veya Büyükşehir olması için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz” şeklinde konuştu.
    Başkan Gümrükçüoğlu vatandaşlara söz verdikleri projeleri bir bir hayata geçirmeye devam ettiklerini belirterek kendilerine her zaman destek veren Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür etti.

  15. #1090
    mavituğ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.01.2010
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    339

    Standart

    Mega projelere gün verdi






    TRABZON Belediye Başkanı O.Fevzi Gümrükçüoğlu, 61 proje içindeki mega projeler hakkında bilgi verdi. Gümrükçüoğlu, yıl sonunda tamamlanması planlanan derin deşarj ana kolektör sisteminin % 70 tamamlandığını ve Ağustos sonunda biteceğini belirterek, “Trabzon sahillerine artık lağım suyu akmayacak” dedi.

    Erdoğdu’da Yapım İhalesi Tamamlandı
    GÜMRÜKÇÜOĞLU, Erdoğdu Yolu’nun yapım ihalesinin 17 Haziran’da tamamlandığını, kamulaştırmalar devam ederken bir yandan da yolun yapımına başlayarak zaman kazanmayı planladıklarını söyledi.

    Kanuni’ye İlk Kazma 2011’de
    TRABZON’A bir Trabzon daha katacak Kanuni Bulvarı proje ihalesinin de yapıldığını belirten Gümrükçüoğlu, 2011 yılının başında bu yola kazma vurmayı planladıklarını söyledi. Gümrükçüoğlu, “Benim buraya başlamam demek, o işin bitmesi demek” dedi.

    Trabzon Belediye Başkanı Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, Başkan Yardımcısı Hüseyin Turan, Belediye Meclisi Grup Başkanvekili Fahrettin Aksoy ile birlikte Atatürk Köşkü bahçesinde basın mensuplarıyla bir araya geldi. Basınla en son gerçekleştirilen toplantı ve son Belediye Meclisi toplantısından önceki bir aylık süreçteki gelişmeler hakkında bilgi veren Başkan Gümrükçüoğlu Trabzon gündemini değerlendirdi. Başkan Gümrükçüoğlu, rutin çalışmaların dışında konuşmak istediğini belirterek, Sorgulanarak bir toplantı yapmak istiyorum” dedi.
    Başkan, Gümrükçüoğlu son bir aylık gelişmeleri şu şekilde aktardı:

    ‘DERİN DEŞARJ İNŞAATI
    YÜZDE 70 TAMAMLANDI’

    “Derin deşarj ana kolektör sistemi yüzde 70 oranında tamamlandı. Bu tamamlanma normalde yıl sonuna kadar süresi olan ama muhtemelen Ağustosun sonunda bitebileceğini hesap ettiğimiz bir düzeyde. Ancak Ağustos’un sonrasında 90 günlük bir süresi daha var. Güzel ve süratli bir çalışmayla daha erken bitirilebilecek. Teknik Hizmetler Birimimizi şu anda olduğu yerden Kurşunoğlu Camii’nin olduğu bölgeye taşıyacaktık. Bunun inşaatı da sürmekte ve yıl sonuna kadar tamamlanması planlanmakta. O projenin ihale tarihi 28 ocak 2010 bitiş tarihi 30 aralık 2010. daha erken biteceğini izlemekteyiz.

    ‘KARŞIYAKA-UĞURLU
    YOL İHALESİ BİTMİŞTİR’

    İçişleri bakanlığımızın valiliğimizin sürekli olarak bize öngördüğü ikinci el oto galeriler sitesi aynı bölgede projesi, planı hazırlanmış belediye meclisimizden geçirilmiş ihale aşamasına gelinmiştir. Bugüne kadar Trabzon kamuoyuna başlamasını ifade etmediğimiz Karşıyaka-Uğurlu yolunun proje ihalesi bugüne kadarki çalışmalar sonunda bitirilmiştir. Benim bir alışkanlığım var, bir işi bitirdikten başlattıktan tamamladıktan uygulama safhasına yaklaştırıp getirdikten sonra açıklamayı uygun görürüm. Bu çerçevede Karşıyaka-Uğurlu yolu Trabzon'u ileri yüzyıllara taşıyacak güney kuzey yollarından birisidir. Bilindiği gibi Kanuni Bulvarı da Trabzon’u bir Trabzon daha yapacak projedir. Erdoğdu yolu ileri planlamalarda güneye doğru yüz bin nüfusa hizmet etmek için planlanmış bir yoldur. Bütün bunlar Trabzon’u soluk alan, yaşam standardı yükselen tarihi dokusuna uygun, gelişen modern bir kent haline getirecektir. Bu ihalenin bitmesinden sonra projeyi alan firma uygulamasına başlamış olacaktır. Erdoğdu Yolunun yapım ihalesi 17 Haziran’da gerçekleşti. 5 firma başvurdu 4 firma yeterlik aldı ihaleyi 12 milyon liralık teklifi ile Keleşoğlu inşaat aldı. Şu anda o ihalenin sonuçlanması süresi yasal olarak devam etmekte. Kanuni Bulvarının da proje ihalesi yapılmıştı, proje ihalesini alan Alter ve Eryol ortak girişimine yer teslimi yapıldı, benim başkanlığımda belediye teknik eipleri karayolları bölge müdürü ve teknik ekipleri ve firma ile uygulamayı projenin nasıl yürütüleceğini aylık toplantılarla devam ettiriyoruz. Bu arada burada da Karayolları ağına alınması sonrası yapılan ihalede de on firma yeterlilik almıştı. Bunların konundaki teklifler Karayolları Genel Müdürlüğünce ihale komisyonunca değerlendirilip sonuçlandırıldı.”
    Başkan Gümrükçüoğlu konuşmasının ardından basın mensuplarının sorularını cevaplandırdı. Merkeze bağlı belde belediyeleri ile ilişkiler ve Boztepe Yolu’nun trafiğine ilişkin acil bir çözümlerinin olup olmadığına yönelik sorulara şu cevabı verdi:

    BOZTEPE İÇİN İKİ ALTERNATİF VAR
    “Boztepe konusunda acil bir çözüm yok. Ancak bir hat gidiş geliş alternatifi yada olduğu ana hattın istimlaklerle genişletilmesi diye iki alternatif üzerine çalışma sürdürülüyor. Bu iki alternatifle yürüttüğümüz çalışmalar sonuçlandığında uygulanması için plan ve program yapılacak. Biz bütün şehir haline gelmek için imar yönünden şehrin gelişmesine doğru adım atmak için belde belediyeleriyle birleşmek için bütün hazırlıklarımızı tamamladık. Oluşturduğumuz dosyayı Valiliğimize oradan İçişleri Bakanlığı’na ilettik, oradan da olumlu görüşleri ile Danıştay hukuki görüşüne ifade edildi. İçişleri bakanlığına bildiriliyor ve Bakanlık bu konuda kararname hazırlama aşamasına geliniyor. Faaliyetlerimizi tek bu yönde sürdürmedik. Bu şehre çevresi ile birlikte doğru bir gelişme aksı oluşturabilmek için Trabzon’un büyükşehir kapsamında bir il haline getirilmesinin de teknik çalışmasını yapıp yasal öngörüyle birlikte bunu başkentimizin bu konudaki çalışmalarının olduğu platformlarına getirdik. Bu ancak TBMM'den bir yasal düzenleme ile çıkabilecek olan bir husustur. Bu konuda sadece Trabzon'a yönelik bir ayrıcalık da istemedik, buradaki öngörü içişleri bakanlığı mahalli idareler genel müdürlüğünün başbakanlığımızın da görüşleri doğrultusunda ortak olarak yürütülmekte. Bu yürütülme sonrasında muhtemelen oluşabilecek olan görüş, belli bir kent merkezi uzaklığının kapsayacağı bir çevresel dairenin 500 binin üzerinde nüfus içermesi ile büyükşehir statüsü verilmesi veya büyük şehir yasal haklarından istifade edebilecek bütün şehir statüsü verilmesi gibi. Bu konuda Türkiye’de kaç şehir istifade edebilecekse bunların hepsine aynı statü yasal olarak tabiî ki tanınacaktır. Bu ayrı bir hazırlık olarak sürmekte. Dolaysısıyla görünen o ki, TBMM'nin tatil dönemi sonrası açılışında bu konu yasal düzeyde başlatılabilecektir. Ya bu veya öbürü veya ikisi beraber, biz hepsini bütün imkan ve gücümüzle takip etmekteyiz. Şimdi birliktelik beraberlik açısından benim belde belediyelerle hiçbir sorunum yoktur. Hepsiyle her zaman bir araya gelmekteyiz. Ben elimdeki bütün imkanlarla belde belediyelerime köylerime varana kadar tüm desteği sürdürmekteyim. Bunu sürdürmeye de devam ederim. Yol, asfalt kanalizasyon destek hepsini teknik idari ve hatta malzeme olarak elimden geleni desteği yasal çerçevede her zaman yapmayı sürdürmekteyim.”

    “AĞLAMAYANA MEME VERMEZLER”
    AK Parti iktidarının 2011 yılında yapılacak seçimlerde iktidar olamaması halinde projelerin bitirilmesi noktasında sıkıntı yaşanıp yaşanamayacağı yönündeki bir soruya Başkan Gümrükçüoğlu, “AK Parti’nin iktidar olmamasına yüzde bir değil sıfır bile ihtimal vermediğimi belirtmek isterim. Ancak öyle bir şey olsa bile Trabzon Başbakanımızın da söylediği gibi ‘Trabzonlu ne zaman gürleyeceğini, ne zaman güleceğini bilir. Hangi hükümet gelirse gelsin Trabzon’da bu basının ve kamuoyunun önünde hiç kimse duramaz. Ben olayım, olmayayım, bu halk bu Trabzon, bu basın yayın, orayı yaptırır ve sonuçlandırır. Halk kendisine hizmet edeni çok iyi ölçer. Ancak Trabzon halkı da Türk halkı da çok iyi tartar. Biz buna inanmışız, bizim için onlardan büyük güç yoktur. Benim bütün sayın belediye başkanlarına son derece saygım var. Ama, aynı hükümetin sayın bakanları, aynı hükümetin bayındırlık bakanı, ‘benim yanıma Ankara’ya tek bir projeyle gelmiş kapımı aşındırmış değil’ diye açık açık ifadede bulunuyor. Milletvekilleri aynısını söylüyor. Şu veya bu partinin değil bütün şehrin milletvekilleri aynı şeyi söylüyor. Çok basit bir örnek daha vereyim; en önemli hizmet birimleri; adalet, emniyet eğitim, sağlık. Ben sağlığın müsteşarıydım. Benim yanıma belediyeden en küçük veya büyük bir yetkili 5 sene sürede tek bir kere uğramamıştır. Sağlık yatırımları ve hizmetleri olarak ne yapmışsam buraya kendim yapmışım. Onun için şöyle söylemek lazım; “Ağlamayana meme vermezler” Çalışacaksınız, gecenizi gündüzünüze katacaksınız, projeler hazırlayacaksınız, bu projelerin ayakları yere basacak. Sonra gidip istirham edeceksiniz, talep edeceksiniz, olmazsa kavga, münakaşa edeceksiniz. Biz bugün aynı şeyleri münakaşa ederek yerine getiriyoruz . Yani çırpınacak, yırtınacaksınız, gezip tozmayacaksınız. Çok açık.

    ‘BİZİ ELEŞTİRENLER
    UYURKEN BİZ ÇALIŞIYORUZ’

    Başkan Gümrükçüoğlu, Trabzon dışında vakit geçirdiği konusundaki eleştirilere, “Bu konu defaten her zaman dile getirildi. Bir basın mensubu bana, “Detay işleriyle uğraşma. Sen buraya büyük projeleri kazandır, bu şehri büyütecek olan iki misli üç misli ileriye taşıyacak işler bunlardır dedi. Ancak bu büyük proje işleri telefon açmakla olmaz, teknik olarak mühendislik olarak yasal olarak uğraşacak ve başaracaksınız bu işlerde iğneyle kuyu kazmaktır.
    Cumartesi pazar günü şehir dışındayım, bunu söyleyenlerin yatıp uyuduğu veya çevrede gezindikleri zaman. 24 saatin 18 saatini çalışan bir adamım. Bunu herkes biliyor. Ben beş gün 18 çalıştım, toplasınlar ne kadar eder, burada olduğum hafta sonları da olur. Evet benim ailem İstanbul’da bu münasebetle burada değil orada olur. Benim 6 tane çocuğum var 3'ü Üniversitelerde, burada eşdeğerleri yok, Çocuklarımızı okutmayalım mı, herkes evinde yatıp uyurken ben gece uçağa binip gitsem hafta sonu gece dönsem bunun neresinde ne var” dedi.

    ‘BENDE SOKAKLARI SÜPÜRMEYE TALİBİM’
    Trabzon’un hizmeti hak ettiğini söyleyen Başkan Gümrükçüoğlu, “Ben gece saat 2’de Trabzon’u şerefiyle alın teriyle süpürmekte olan arkadaşlarıma sarılıyor onlarla çay içiyorum. Gerekirse beraber süpürüyorum. O Trabzon’un sokağını süpüren kadar benim nezdimde şerefli, haysiyetli insan yok, yemin ediyorum ki bende onlarla sokakları süpürmeye talibim” diye konuştu.
    2011 Olimpiyatları için Belediye olarak, şehrin asfaltlanması, sıvasız, badanasız binaların yapılması, tamamlanmayan bulvarların, düzenlenmesi, şehrin ağaçlandırılarak çiçeklendirilmesini yapacaklarını söyleyen Başkan Gümrükçüoğlu, 1.5 trilyonluk ağaç diktiklerini söyledi. Yürüyüş yolunun tamamlanacağını da belirten Başkan Gümrükçüoğlu, “Bu Türkiye ve Avrupa’da bir ilktir. 5625 m bir yürüyüş yolda isteyen sahiler iner. Kentimizin tanıtımı için kültür, sanat hatta basın festivali planlıyoruz. 49 ülkeden gelecek misafirlere bu şehri hafızalardan silinmeyecek şekilde hatıralarda iz bırakmak istiyoruz.

    ‘KILIÇDAROĞLU DA,
    BİLGİLENDİRENLER DE BİHABER’

    Akyazı Projesi’nde son durum hakkında da bilgi veren Başkan Gümrükçüoğlu, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun Trabzon’daki mitingindeki sözlerine de değindi. Başkan Gümrükçüoğlu, Akyazı Projesi’ne ilişkin süreç hakkında bilgi vererek, “Başbakanımız 4 yıl önce yasal düzenlemeyi yapma sözü vererek işadamlarına çağrıda bulunmuş ancak kimse buna yanaşmamıştı. Gelinen süreçte Başbakanımızın son Trabzon ziyaretinde TOKİ marifetiyle burasının yapılacağı sözünü vermesine karşın birileri çıkıp stat yapacaklarını söylüyor. Buna, ‘boş çuval vaatlerini bırakın’ derler. Ortada devletin açık ve net bir uygulaması var. Belli bir aşamaya gelmiş, ancak bu kadar mı bihaberler. Hadi sayın Kılıçdaroğlu bihaber, ona bilgi verenler de mi bihaber. Akyazı Projesi sayın Başbakanımızın talimatıyla başlatılmış ve devam etmektedir. Mühendislik ve teknik anlamda bir engel çıkarsa biz bunu kamuoyuyla paylaşıp, ne şekilde yürütmesi gerekiyorsa da yürüteceğiz. Ancak şu ana kadar 20 yerde zemin sondaj çalışmaları yapıldı ve her şey tamamen normal çıktı. Sismik çalışma ise bu hafta bitiyor. Dolgu ihalesi muhtemelen bu hafta tamamlanmakta” ifadelerini kullandı.

  16. #1091
    Sefa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22.01.2009
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    20,837

    Standart

    Partisini sevmem ama başkan çalışıyor. Önceki 5 yıl resmen boşa gitmiş tabi bunda Gümrükçüoğlu'nun iktidar partiden olmasının etkisi büyük ama sezarın hakkı sezara..


  17. #1092
    boztepeliyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25.04.2008
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    771

    Standart

    Belde belediyeleri bütünşehire karşı çıkıyor






    Trabzon'un etrafını kuşatan Belde Belediyeleri hem kendi yağlarıyla kavrulamıyor hem de bütün şehre karşı işbirliği yapıyor. Çukurçayır yeterli altyapısı olmadan, Beldeyi beton yığınına çevirirken, şimdi yol için Trabzon Belediyesi'nden yardım istiyor. Kendine yetmeyen belediyelerden biri de Akyazı. Özellikle Akyazı koyu Trabzon'un en sayfiye merkezlerinden biri haline geldi. Lütfen koy kenarına giderek çöp rezaletini görünüz. Belediye hiçbir tedbir almamış. Yol kenarları pislikten batıyor. Ancak, Bütünşehire yine de karşı çıkıyor. Dileriz 2010 yılı sonunda yeni bir büyükşehir kararı çıkar da Trabzon'un önü açılır.


    trabzonsever belediye başkanları! bir defada kendi menfaatinizi değilde trabzonu düşünün.
    YA SEV YA TERKET

  18. #1093
    mavituğ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.01.2010
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    339

    Standart

    Fuar Alanı Temizlendi



    Trabzon'da uzun süredir tartışılan İpekyolu Fuar Alanı'ndaki yapı tamamen kaldırıldı.
    Yıkım kararının alınmasının ardından yasal sürecin tamamlanması ile birlikte İpekyolu Fuar alanında başlayan yıkım işlemleri sona erdi. Yıllardır şehrin siluetini bozduğu gerekçesiyle eleştirilen fuar alanı, tamamen temizlendi.

    Trabzon Belediyesi, toplamda 10.000 metrekarelik bir alan olan fuar bölgesinin kanuni kullanım hakkı hesaplanarak tüm Trabzon'un kullanabileceği bir mekan haline getirmek için çalışmalarını sürdürüyor.
    Konu ile ilgili bir açıklama yapan Belediye başkanı Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu yıkım kararı bulunan İpekyolu Fuar alanında yıkımların tamamlandığını belirterek, "Bu alanda problem yüzde 3'ün üzerinde kanunen yapılaşma mümkün değil. Zaten bu nedenle oranın 4 bin 200 metrekarelik alanda yıkım kararı önceki yıllarda alınmıştı. Biz oradaki durumu hukuki sürecin sonunda sonuçlandırdık. Yıkım işlerini tamamladık. Buranın ne şekilde kullanılacağı konusunda çalışmalarımız sürüyor. Farklı görüşler var. Bunları değerlendirerek Trabzon için en iyisini yapacağız" şeklinde konuştu.

  19. #1094
    mavituğ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.01.2010
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    339

    Standart

    Zağnos'ta Molozlar Kalkıyor, Yıkımlar Yeniden Başlıyor



    Trabzon Belediyesi'nin TOKİ ile ortaklaşa yürüttüğü Zağnos Vadisi Kentsel Dönüşüm Projesi'nin 2. etabında yıkılan evlerin hafriyatlarının kaldırılma işlemleri başladı. Öte yandan sahipleri ile anlaşmaya varılan binaların yıkımına perşembe günü başlanacak.
    143 binanın bulunduğu Zağnos Köprüsü ile Kahramanmaraş Caddesi arasında kalan 2. etapta şu ana kadar 135 bina sahibi ile anlaşmaya varılırken 113 binanın yıkımı gerçekleştirildi. Projenin 2. etabında şu ana kadar kamulaştırma yapılan hak sahiplerine 23 milyon TL para ödendi. Konu ile ilgili olarak bir açıklama yapan Belediye Başkanı Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu TOKİ ile Trabzon Belediyesi'nin ortaklaşa yürüttükleri Zağnos Vadisi Kentsel Dönüşüm Projesi 2. etabında kamulaştırma ve yıkım çalışmalarının devam ettiğini belirterek "Zağnos Vadisi Kentsel Dönüşüm Projesi'nin 2. etabı olan Zağnos Köprüsü ile Kahramanmaraş Caddesi arasındaki bölümde yıkılan binaların hafriyatının kaldırılması işlemine başladık. Yeni anlaşma sağladığımız binaların yıkımı işlemlerine perşembe günü başlamış olacağız. Moloz yığınlarının kaldırılmasından sonra burada peyzaj düzenlemeleri yapılacak. Zağnos Vadisi'nin güzelleştirilmesi dışında Tabakhane, Ayasofya Müzesi etrafı ve Çömlekçi Kentsel Dönüşüm Projeleri'nin tamamlanmasıyla Trabzon'u çok daha güzel bir şehir haline getireceğiz" şeklinde konuştu.

  20. #1095
    mavituğ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.01.2010
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    339

    Standart

    Tabakhane'nin üçte biri kamulaştırıldı



    Tabakhane Kentsel Dönüşüm Projesi'nde kamulaştırmalar hızlı bir şekilde devam ediyor Trabzon Belediyesi ile TOKİ'nin ortaklaşa yürüttükleri Tabakhane Kentsel Dönüşüm Projesi'nde kamulaştırmalar hızlı bir şekilde devam ediyor. 685 binanın bulunduğu Tabakhane Vadisi'nde şimdiye kadar 201 bina sahibiyle anlaşmaya varılarak 10 milyon 168 bin TL kamulaştırma bedeli ödendi. Proje kapsamında anlaşma sağlanan mülk sahiplerine ödenmek üzere 8 milyon 100 TL tutarında hak edişlerin TOKİ'den kaynak aktarılması beklenirken yıkımlara bu ay sonu itibariyle başlanacağı bildirildi. Trabzon Belediye Başkanı Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu Tabakhane Vadisi Kentsel Dönüşüm Projesi'nin kamulaştırma çalışmalarının hızlı bir şekilde devam ettiğini belirterek, "Kentsel dönüşüm projesi kapsamında Tabakhane Vadisi'nde 685 binayı kamulaştıracağız. Şimdiye kadar 201 binayı kamulaştırarak hak sahiplerine 10 milyon 168 bin TL ödeme yaptık. Anlaşma sağladığımız mülk sahiplerine ödeme yapmak için TOKİ'den 8 milyon 100 TL daha para beklemekteyiz. Kaynağın gelmesiyle birlikte önümüzdeki günlerde ödemelere başlayacağız. Kamulaştırma çalışmaları sırasında fedakarlıkta bulunan hak sahiplerine teşekkür ediyoruz. Kamulaştırma çalışmalarının üçte bir oranında gerçekleştiği Tabakhane Kentsel Dönüşüm Projesi'nde anlaşma sağladığımız mülklerde yıkım çalışmalarına önümüzdeki haftalarda başlamayı planlıyoruz" şeklinde konuştu.

  21. #1096
    EROS87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.11.2009
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    1,863

    Standart

    Trabzon tarihi kimliğini kaybediyor

    22 Temmuz 2010 / 09:50

    Trabzon Tanjant Yolu ve Karadeniz Sahil Yolu’nun yapımıyla zarar görüyor.

    Hem tarihi kent, hem kıyı kenti niteliği taşıyan Trabzon’un her iki özelliğinin de Tanjant Yolu ve Karadeniz Sahil Yolu’nun yapımıyla zarar gördüğü belirtildi.

    Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) İç Mimarlık Bölümü Başkanı Yrd. Doç. Dr. Erkan Aydıntan, Anadolu’nun birçok kentinde olduğu gibi Trabzon’un da, temelde 1950’li yıllardan sonra hızlanan kentleşme dinamiğinin oluşturduğu bir kimliksizleşme, sorunu ile karşı karşıya kaldığını söyledi.

    1937 yılında Trabzon’a getirilen ve şehrin planı yaptırılan Fransız mimar ve kent plancısı Jacques H. Lambert’in tasarımı ile Trabzon’un kentsel kimliğini büyük oranda koruduğunu kaydeden Yrd. Doç. Dr. Aydıntan, kentin bir türlü çözülemeyen ulaşım sorununun 2000’lerde tarihi kent merkezinde vahşi kıyımlara yol açan Tanjant Yolu, kıyı kenti niteliği ise 2007’de tamamlanan Karadeniz Sahil Yolu ile yok edilerek ‘çözüme’ kavuşturulduğuna dikkat çekti.

    Günümüzde kentlerin yaşamakta olduğu ve giderek artan sorunlarının ortak olduğunu ifade eden Yrd. Doç. Dr. Erkan Aydıntan “Özellikle Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde hızlı nüfus artışı, köyden kente göçler sonucu ortaya çıkan yoğun konut talepleri, plansız yapılaşmanın ve birçok altyapı sorununun kaynağını oluşturmuştur. Bu hızlı yapılaşma faaliyetleri kentlerin doğal ve tarihi çevresine zarar verecek uygulamaların önünü açmıştır. Çevresel düzeyde yaşanan değişim, toplumsal yapıyı da etkilemiş ve sosyo-kültürel sorunlar gündeme gelmiştir. Tüm bu etkenler kentte kimliksizleşme sorununu doğurmuştur.

    Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de tarihi değerlerin kaybolması ve kentlerin günden güne aynılaşarak kimliksizleşmesi, mekan ve kent üzerine düşünen insanların ortak kaygısıdır. Kent kimliğinin sürdürülebilmesi bağlamında kentlerdeki tarihi dokuların korunup yaşatılmasının önemi büyüktür” dedi.

    TRABZON KENT KİMLİĞİ
    Yrd. Doç. Dr. Erkan Aydıntan, Trabzon’un Asya ve Ortadoğu transit yolunun başında kurulmuş, Karadeniz kıyılarının en eski ve en büyük liman şehri olduğunu vurgulayarak şunları söyledi:
    “Bu şehrin kuruluşu ve önemi iki sebebe bağlanır. Birincisi, Doğu Karadeniz Bölgesi’nin iç bölgelerle bağlantısını sağlayan en uygun yer olması, diğeri ise batı rüzgarlarına karşı Yoroz Burnu ve Güzel Hisar kaya çıkıntısı ile az çok korunmuş, Boztepe eteğine doğru sokulmuş küçük gemilere sığınak görevi görebilecek doğal bir limanının olmasıdır. Karadeniz kıyılarının en eski ve en büyük liman kenti olan Trabzon, yüzyıllarca doğu ticaretini elinde bulundurmuş, Orta ve Yakın Doğu mallarının sergilendiği ve sevk edildiği bir yer olarak İpek Yolu üzerinde doğuya açılmak isteyen Batılı ticaretin ilgi odağı olmuştur.

    Trabzon, savunma ve topografik şartlara göre kurulan şehirlere önemli bir örnektir. Tepeye konumlandırdığı surlarıyla savunma sorunu çözülen kent, üç önemli tarihi yerleşim alanına sahiptir. Bunlar Aşağı Hisar, Orta Hisar ve Yukarı Hisar olarak bilinen yerleşim alanlarıdır. Trabzon sur içinde, sur dışında sayısız mimari mirası (kiliseler, camiler, hanlar, hamamlar, okullar, sokaklar, meydanlar vb.) ve doğal değerleri ile tarih boyunca kendine has kimliği ile önemli bir kent olma özelliğini sürdürmüştür.

    Trabzon tarihin çok eski çağlarından beri var olan önemli bir şehirdir. M.Ö 756 yılında kurulmuş olan Trabzon, (Roma, MÖ 753; İstan¬bul, MÖ 660; Paris, MÖ 52; Londra, MÖ 43’te kurulmuştur), tarihi bo¬yunca Miletler’e, Persler7e, Romalılar’a, Bizanslılar’a, Kommenoslar’a, Cenevizliler’e, Osmanlılar’a, 1916'da Ruslar'a, Kurtuluş Savaşı'ndan sonra Türk¬ler’e uzanan sahipleri ile çeşitli kültür dönüşümleri yaşamıştır. Bu kent, doğasıyla, insanlarının yaşayış tarzıyla, gelenekleriyle ve mimarisiyle kökeninde zengin bir kültürel mozaiğe sahiptir. Anadolu’nun birçok kentinde olduğu gibi Trabzon da, temelde 1950’li yıllardan sonra hızlanan kentleşme dinamiğinin oluşturduğu bir kimliksizleşme, kültürel yozlaşma sorunu ile karşı karşıya kalmıştır. Trabzon’un tarihi kent kimliğinin kaybolmasındaki en önemli etmenlerden birinin, kentin gelişim süreci içinde ortaya çıkan ulaşım problemini çözmek amacı ile yapılan sahil ve tanjant yolları olduğu görülmektedir.”

    TRABZON’UN PLANLAMAYA İLİŞKİN TARİHİ GEÇMİŞİ
    Trabzon’un planlı gelişiminin Cumhuriyet döneminde başladığını kaydeden Aydıntan “Fransız mimar ve kent plancısı Jacques H. Lambert, 1937 yılında kente gelerek yaptığı incelemeler sonucunda Trabzon’un var olan güzelliklerinin ileride yok olmasını engellemek için bir plan ve 5 maddelik bir kent düzenleme programı yapmıştır. Aslında kentin gelişmesine bağlı olarak ortaya çıkacak yol ihtiyacı ilk olarak Lambert’in hazırladığı planda öngörülmektedir.

    Trabzon’un tarihi ve kültürel mirasının korunmasına yönelik olarak anıtsal niteliği olan yapıların çevrelerinin yeşillendirilerek korunması gerektiğini ortaya koyan ve 1938 yılında onaylanan bu planda, mevcut arterlere paralel yollar açılarak kentin doğu-batı yönünde gelişmesi ve vadilerin kuvvetli yeşil bantlar halinde korunması önerilmekte, Tanjant Yolu benzeri ilk güzergaha değinilmektedir. Bu güzergah Zağnos Köprüsü’nün bir miktar surları yıkarak genişlemesi ve Tabakhane Vadisi’nin ikinci bir köprü ile geçilmesi şeklinde gösterilmiştir.

    Ayrıca plana ek olarak sunulan program ana hatlarıyla beş maddeyi içermektedir. Bunlar “Abidevi bir kent merkezi (Atatürk Meydanı) oluşturulması; Doğudan batıya denize paralel yatay yolların düzenlenmesi ve doğu-batı yönündeki mevcut Maraş Caddesi'nin büyük ana cadde haline getirilmesi; Kuzey-güney yönündeki yolların düzenlenmesi, güneye doğru yerleşmiş mahallelere hizmet edecek yolların ve buraların havalanmasını sağlayacak bağlantıların ve yerel görüş noktalarının düzenlenmesi; Batıda iskan için yeni bir kent kurulması ve bu yerleşmenin mevcut kentten ayrı olarak ele alınmasının sağlanması; Mahallelerde kültür merkezleri kurulması, arkeolojik alanların korunması, serbest alanlar, parklar, vadilerde halkın denizle buluşmasını sağlayacak manzara noktaları, teraslar oluşturulmasıdır. Lambert ayrıca 60 bin nüfuslu bir kent olarak planlanmasını istediği bu kentte yeni bir liman yapılmasını, bu liman ve Erzurum ile bağlantılı bir sanayi bölgesi oluşturulmasını ve en önemlisi Türk çalışanlardan oluşan bir Belediye Plan Bürosu kurulmasını önermekteydi. Fiziksel mekanlarda eksik ve yanlışların saptanması ve bu saptamalara mekansal öneriler getirilmesi ile başlayan bu planlama çalışmaları 1938’de Lambert Planı’nın onanması ve yürürlüğe girmesi ile son bulmuştur.

    Bu plan 1938-1970 yılları arasında çok çeşitli mevzii imar değişiklikleri ile uygulamada kalmış, ancak kentin yol ihtiyacını gidermeye yönelik uygulamalar gerçekleştirilmemiştir” şeklinde konuştu.

    1970 YILINDA ONAYLANAN İMAR PLANI
    İkinci plan çalışmasının ise İller Bankası tarafından 1968 yılında ulusal ölçekte açılan bir yarışma ile başlatıldığını ifade eden Aydıntan “Tanjant Yolu, açılan yarışmayla yeniden gündeme gelmiştir. Yarışmada birinci seçilen projede Lambert Koruma Planı’nda önerilenden farklı olarak yol, kentin güneyinden, tarihi kent dokusuna zarar vermeden teğet geçmekte ve güneyde kente yeni bir gelişim alanı kazandırmaktadır. 1970 yılında onaylanan imar planında Tanjant Yolu, kente güneyde yeni bir gelişim alanı oluşturacağı için üretken, antik kente dokunmaksızın geçeceği için koruyucu ve kentin trafik yükünü paylaşacağı için taşıyıcı olarak tarif edilmektedir.

    1970 planında Tanjant Yolu, Ortahisar bölgesinde Atapark-Erdoğdu bağlantısı bir kavşakla sağlandıktan sonra Bahçecik yan bağlantısı tahsis edilip tünel geçişin ardından Hacı Kasım’a kadar herhangi bir bağlantı yapmadan geçecek şekilde tasarlanmıştır. 1970 planı ayrıca, Ortahisar bölgesini protokol alanı ilan ederek koruma altına almış, Tanjant Yolu güzergâhını ise tarihi bölgeye güney sınırından teğet geçecek şekilde belirlemiştir. 1974 yılında çeşitli siyasi baskılar sonucu Tanjant Yolu’nun yapımı karayollarına devredilmiştir.

    Karayolları yol ile ilgili proje çalışmalarına başlamış ancak önerilen güzergahın maliyetinin fazla olduğu gerekçesi ile güzergah üzerinde değişiklikler yapmıştır. Ancak plan yürürlükte olduğu süre boyunca tamamlanamamış ve 18 Kasım 1976’daki hükümet değişikliği nedeniyle yeniden askıya alınmıştır” diye konuştu.
    Aydıntan, 1984’te Tanjant Yolu’nun yapımının tekrar gündeme geldiğini ve yeni proje çalışmalarına başlanıldığını belirterek “Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından Uzunkum-24 Şubat İlkokulu arası ve 24 Şubat İlkokulu - Değirmendere arası olmak üzere iki bölümde ele alınan bu projede, Tanjant Yolu bugün yapıldığı haliyle Ortahisar’dan geçecek şekilde değiştirilmiştir.

    Yolun Ortahisar ile ilgili olan ikinci kısmına ilişkin hemzemin geçiş olarak önerilen proje 2 No’lu Sit Alanı’na ve surlara zarar vereceği gerekçesi ile koruma kurulunca reddedilmiş ve kurulca yer altından geçiş önerilmiştir. Ancak Karayolları Genel Müdürlüğü yer altından geçişin mümkün olmadığını ve önerilen projenin surlara zarar vermeyeceği gerekçesiyle konunun kurulda yeniden görüşülmesini talep etmiştir. Belediye, Karayolları ve kurul yetkilileri arasındaki görüşmeler ve yazışmalar sonucunda surlara değmeden Ortahisar’ın aşıldığı köprülü geçiş gündeme gelmiştir” ifadelerini kullandı.

    TRABZON’A “UÇAN YOL”

    13 Temmuz 1991’de Koruma Kurulu’nun “uçan yol” olarak adlandırılan güzergahı onayladığını ve bununla beraber Zağnos ve Tabakhane dereleri ile sur duvarları arasında kalan alanın Kale Koruma Alanı olarak belirlenmesine ve bu alana inşaat yasağı getirilmesine karar verildiğini ifade eden Aydıntan, açıklamasını şöyle sürdürdü:
    O dönemde Mimarlar Odası ve İnşaat Mühendisleri Odası uçan yola karşı tepkilerini dile getirmişlerdir.

    Trabzon İdare Mahkemesi’nin 28 Eylül 1994 tarihinde aldığı kararıyla yolun antik kent üzerine rastlayan 8 adet ayağı, 37,5 metre genişliğinde 500 metre uzunluğundaki beton gövdesiyle koruma altındaki yapıları, surları ve Ortahisar’ı içeren 2 No’lu Kentsel Sit Alanı’nda geri dönüşü olmayacak ölçüde fiziki, görsel ve kültürel bir tahribat yaratacağı gerekçesiyle Koruma Kurulu tarafından 13 Temmuz 1991’de alınan ve uçan yola izin veren kararı iptal edilmiştir. Belediye ve Koruma Kurulu’nun temyiz talebi ve ardından çeşitli itirazlar sonucu uzun yıllar sürüncemede kalan konu 1999 yılında kurul başkanının muhalefet şerhine rağmen kabul edilmiş ve 2002 yılında mahkemenin iptal davası red kararı ile kesinleşerek uygulamaya konulmuştur.

    Tanjant Yolu, SİT Alanı olarak tescillenen Ortahisar’ın ortasından, Tabakhane ve Zağanos vadilerine sınırı olan surları yırtarak geçmekte, Trabzon’un en önemli simgelerinden biri olan kalesine zarar vermektedir. Ayrıca yol güzergahındaki ve vadilerde ayakların oturduğu alana denk gelen birçok tarihi yapıyı yok ederek antik kentin dokusuna da zarar vermiştir. Ancak günümüzde daha önce gecekonduların yer aldığı Zağanos Vadisi Kentsel Dönüşüm Projesi kapsamında vadideki kötü yapılaşma kaldırılarak Lambert Planı’nda öngörülen yeşil vadiler tekrar oluşturulmaya çalışılmaktadır. Fakat Tanjant Yolu bu düzenlemeleri de gölgelemektedir” dedi.

    “TANJANT YOLU TARİHİ KENTİN SİLUETİNE YAKIŞMIYOR”
    KTÜ Mimarlık Fakültesi Öğretim Görevlisi H. Emre Engin ise Tanjant Yolu’nun Trabzon’un tarihi kent siluetine zarar verdiğini belirtti. “Tarihi kent merkezini ezercesine bir uçtan diğer uca geçen Tanjant Yolu, kent tarihinde sosyal yaşamın merkezi olarak bayram kutlamalarına, hipodrom olarak kullanıldığı dönemlerde yarışmalara ve birçok önemli olaya şahitlik etmiş olan tarihi kent meydanının güneyinden geçerek bu meydanın ve çevresindeki tarihi yapıların siluetinde büyük bir tahribata yol açmıştır” diyen Öğretim Görevlisi Emre Engin , şunları söyledi:
    “Bu yol, Boztepe Yokuşu’nun Taksim Meydanı ile buluştuğu alanı bıçak gibi kesmekte ve hem meydanın hem de meydanı çevreleyen tarihi yapıların algılanmasını engellemektedir. 1940’lı yıllarda Taksim Meydanı’ndan Boztepe Yokuşu’na bakıldığında bakış açısında muhteşem mimarisi ile görenleri hayran bırakan eski Sümer Sineması (Opera Binası) görülürken, günümüzde görüntü kirliliği oluşturan Tanjant Yolu görülmektedir.

    Tanjant Yolu’nun Fatih Parkı'ndan geçtiği yerde, eski adı ile Erzurum Caddesi olan, 1950’li yıllarda bitişik nizam iki katlı tarihi yapılardan oluşan caddede, günümüzde özellikle Tanjant Yolu’nun geçmesi ile bu tarihi yapıların birçoğu yıkılmış, bunlardan sadece üçü yolun refüj bölümünde bırakılarak korunmaya çalışılmıştır. Fakat bu yapıların, yakın çevreleri ile birlikte bir anlam kazandıkları düşünüldüğünde yapılan uygulamanın, korumayı ne derece gerçekleştirdiği tartışmaya açıktır.”

    ANTİK LİMAN DOLGU ALANI ALTINDA BIRAKILDI
    KTÜ İç Mimarlık Bölümü Öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Tülay Zorlu ise 1960’lı yıllara değin Trabzon’un Ganita, Kemerkaya, Moloz, Sotha, Faroz ve Uzunkum gibi sürekli birbirini takip eden kumsalları ile kentin denizle iç içe olduğu bir şehir olduğunu hatırlattı. Kentin ulaşım ihtiyacını gidermek üzere hiçbir planda yer almayan ilk sahil yolunun yapımı 1964 yılında tamamlandığını belirten Yrd. Doç. Dr. Tülay Zorlu “Bu yol imar planındaki güneye doğru büyüme hedeflerine zıt bir şekilde kentin sahil kesiminde yoğunlaşarak doğu-batı yönünde gelişmesine neden olmuştur. Karadeniz Sahil Yolu ekonomik ve hızlı bir çözüm olduğu düşüncesiyle dar kıyı şeridi boyunca deniz doldurularak uygulanmıştır.

    Karadeniz Sahil Yolu Projesi’nde kıyı yerleşmelerinin durumu, bu yerleşmelerin birer kıyı kenti olduğu gerçeği gözardı edilmiş ve bu yerleşmelerle kıyı arasında olması gereken yaya bağlantısı ve hatta görsel ilişki tamamen yitirilmiştir. Karadeniz sahili boyunca sık sık karşılaşılan yeşil örtü ve denizin birleştiği küçük koylar ve kıyı boyunca uzanan doğal yeşil örtü yok olmuş ve tüm bunlar yerini, üzerinde kamyon, TIR ve otomobillerin seyrettiği bir transit hız yoluna bırakmıştır. Zaman içinde artan trafik yoğunluğu nedeniyle mevcut sahil yolu ihtiyacı karşılayamadığından genişletilmesi gündeme gelmiştir. Bu sebeple tüm Karadeniz sahili boyunca yeni dolgu alanları oluşturularak yol genişletme çalışmaları tamamlanmıştır.

    Yeni sahil yolunun kenti tümüyle denizden koparmasının ardından Trabzon’un doğal yapısı artık tümüyle bozulmuş ve kent denizle tüm bağlarını koparmıştır. Yapılan yol çalışmaları sırasında kentin Moloz mevkiinde bulunan ikinci en eski antik limanının son kalıntıları da dolgu alanı altında kalarak tümüyle yok olmuştur. Büyük bölümü denizin doldurulmasıyla yapılan sahil yolu aynı zamanda şehrin doğal kıyılarını tahribata uğratmış; Ganita, Kemerkaya, Moloz, Sotha, Faroz ve Uzunkum sahillerindeki asırlardır varolan güzellikleri ve yaşam kültürünü yok etmiştir. Bugün, eski fotoğraflarıyla kıyaslandığında kent siluetinin tümüyle değiştiği, tarihi kimliğini kaybettiği açıkça görülmektedir” dedi.

    “TRABZON KIYI KENTİ KİMLİĞİNİ KORUYAMADI”
    Yrd. Doç. Dr. Tülay Zorlu, kentlerin kimliğinin sürdürülmesinde tarihi çevrelerin korunması ve yaşatılmasının öneminin büyük olduğunu ifade ederek açıklamasını şöyle sürdürdü:

    “Ancak kentlerin tarihi süreç içinde kazanmış oldukları bu kültürel, mimari miras, içinde bulundukları doğal çevre ile anlamlıdır. Kentlerin doğal yapısının korunması da tarihi dokular kadar özen gösterilmesi gereken bir konudur. Bugün Trabzon, artık mavinin ve yeşilin kucaklaştığı bir kent değildir. Trabzon’un bir kıyı kenti olmasının oluşturduğu mimari özellikler ve yaşam özellikleri artık kaybolmuştur. Herhangi bir kıyı kentinin planlanması sırasında göz önüne alınması gereken ilkelerden biri, deniz ile kentin esasen var olan ilişkisini sağlıklı biçimde yönlendirmektir. Bunun yanı sıra ulaşım, yalnızca belirli noktalar arasında en uygun bağlantıyı sağlamak değil, yerleşme sisteminin bir öğesi, sistem içinde bir hizmet altyapısı ve donatımıdır.

    Trabzon örneğinde ise deniz ile kentin ilişkisi kesilmiş; ulaşım, yerleşme sistemini zedeler bir nitelikte yapılandırılmıştır. Sonuç olarak, benzer durumdaki kıyı kentlerinde bu noktalar gözardı edilmemelidir. Yerel yönetimlerin, meslek odalarının, koruma kurullarının, yaşadığımız çevrenin toplum yararına kullanılması noktasında, kent kimliğinin varlığının ve devamının öneminin bilincinde olarak yeni yapılaşmaların oluşumunda etkin rol oynaması gerekmektedir.”
    Konu EROS87 tarafından (22.07.2010 Saat 12:51 ) değiştirilmiştir.

  22. #1097
    Nebiye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27.05.2005
    Nereden
    Trabzon
    Yaş
    51
    Mesajlar
    2,925

    Standart

    Çoğu bina sahipleri imza bile vermedi.( Bizim mahallede bile iki üç kişi vermiş sadece)Neyi yıkıyorsunuz ?

  23. #1098
    TSezgin61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29.01.2005
    Nereden
    Almanya
    Yaş
    36
    Mesajlar
    10,213

    Standart

    sahile bir care bulunmasi lazim...

    denizimiz var ama sanki yokmus gibi bir sehir yaratildi...

    uzaklastik resmen denizden... acilen bir cözüm bulunmasi lazim. insanlar yine sahilde deniz kenarinda dolanmali... kumsallarimiz olmali...

    böyle olmaz!

  24. #1099
    boztepeliyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25.04.2008
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    771

    Standart

    Akçaabat OSB ihalesi yapıldı







    TRABZON’UN 3. OSB’si olacak olan Akçaabat OSB’nin altyapı ihalesi Ankara’da yapıldı. İhale yaklaşık 5 milyon 800 bin TL bedelle Muzaffer Kaygın’da kaldı.

    Trabzon’un 3. organize sanayi bölgesi olan Akçaabat’ın Şinik Beldesi’ndeki Organize Sanayi Bölgesi’nin alt yapı ihalesi başkent Ankara’da gerçekleştirildi. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nda altyapı ihalesi yapılan Akçaabat OSB (Şinik) yaklaşık 5 milyon 800 bin TL bedelle Muzaffer Kaygın’da kaldı.
    Konuyla ilgili açıklama yapan Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası (TTSO) Yönetim Kurulu ve İhale Komisyonu Üyesi İsmail Öztürk, Akçaabat OSB’nin altyapı ihalesinin tamamlandığını söyledi. 13 milyon 199 bin keşif bedeli ile ihaleye çıkıldığını, yüzde 55,56 tenzilat yapan Muzaffer Kaygı’nda ihalenin kaldığını açıklayan Öztürk, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nda yapılan ihaleye beş firmanın katıldığını iki firmanın yeterlilik alamadığını belirtti.
    Bir hafta içersinde ihaleyi kazanan firma ile sözleşme yapılacağını ileten İsmail Öztürk, "Trabzon’un üçüncü OSB’ye kavuşması için çalışıyoruz. Altyapı ihalesi 2014 yılına kadar yasal süresinde tamamlanması gerekiyor. Ama bizim hedefimiz bu tarihten daha önce bitirmek olacaktır. Çünkü Akçaabat OSB’yi bir an önce yatırımcılara tahsis etmek arzusundayız. Bütün çabamız bu" dedi.
    Öztürk, Trabzon’un yeni teşvik kapsamında dördüncü bölgede bulunduğunu hatırlatarak yüksek teşvik olanaklarından yatırımcıların yararlanması için zamanı iyi değerlendirmesi gerektiğini, Akçaabat OSB’nin de bu anlamda yatırımcıların arsa ve parsel ihtiyaçlarının karşılanması için hızlandırıldığını vurguladı.
    YA SEV YA TERKET

  25. #1100
    Çetin Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02.05.2008
    Nereden
    Trabzon
    Yaş
    42
    Mesajlar
    361

    Standart

    Trabzon'un Uzunsokak mevkiinde meydana gelen henüz nedeni belirlenmeyen kavgada 6 kişi vuruldu.
    Edinilen bilgiye göre saat 22:00 sıralarında neden, henüz belirlenemeyen bir sebepten ötürü silahlı kavga meydana geldi.Kavganın büyümesi üzerine 6 kişi silahla vuruldu.
    görgü tanıklarının haber61.net'e verdiği bilgiye göre elinde silah olan bir şahıs caddede her karşılaştığı insana ateş etti. Bayan ve erkek olmak üzere rast gele açılan ateş sonucunda 6 kişi vuruldu. haber61.net muhabiri şu anda olay yerinde. ayrıntılar az sonra.

    Ayrıntılar gelecek...


    Kaynak:

    Olay sırasında meydanda olan bir tanıdığımın söylediğine göre uzunsokağın meydan parkı tarafındaki girişinde bir kişi silahla 6 kişiyi (bu kişiler o sırada ordan geçen birbiriyle alakası olmayan kişiler) yaraladı...Bu arada bir bilgi daha.. adam yere doğru ateş etmiş o yüzden yaralılar bacaklarından veya ayaklarından yaralanmışlar...
    Konu Çetin Can tarafından (27.07.2010 Saat 23:05 ) değiştirilmiştir.
    19*20

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Tersine Dünyadan Haberler
    Konu Sahibi poetricus Forum Ganita
    Cevap: 59
    Son Mesaj : 09.05.2023, 15:29
  2. Paf Takımımızla İlgili Haberler...
    Konu Sahibi Crazy_OfLu61_ Forum Eyüp Yusuf Trabzonspor Genel
    Cevap: 109
    Son Mesaj : 05.03.2007, 09:59

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •