Sayfa 8 Toplam 173 Sayfadan BirinciBirinci ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... SonuncuSonuncu
Toplam 4307 adet sonuctan sayfa basi 176 ile 200 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: 2016 Avrupa Futbol Þampiyonasý, Kazanan Ülke Fransa

  1. #176
    Koray - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05.03.2007
    Nereden
    Ýstanbul
    Yaþ
    37
    Mesajlar
    15,490

    Standart

    Alýntý eses2688 Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    bizimde þuan sayým yapýlsýn 800 bindir merkez nüfusumuz ya abicim sen eskiþehire gelmemiþsin ah ah keþke gelsen ben trabzonu aþþalamýyorum ama eskiþehirlede trabzonu bir tutman çok yersiz.

    Yanlýþ anlaþýldým sanýrým, ben Eskiþehir'le Trabzon'u kýyaslamadým kesinlikle...

    Eskiþehir þehirdeki sosyallik bakýmýndan tabiki Trabzon'dan daha ilerdedir.

    Ama burda spor'la ilgili kentleri karþýlaþtýrýyorsak olay Trabzon'dur.

    Türkiye'de 9 yer belirlenmiþ ve bunlarýn için de Trabzon yok, saçmalýðýn daniskasý baþka biþey deðil...
    Lig Tv'de diðer maçlarýn beleþ izlendiði tek þehir. Trabzon!



  2. #177
    Forumdan Uzaklaþtýrýlmýþtýr
    Üyelik tarihi
    11.10.2009
    Yaþ
    39
    Mesajlar
    46

    Standart

    neyse arkadaþlar fedarasyon belirlemiþ illerimizi.demekki bi nedenleri ve gerekçeleri varki bu illerimiz belirlenmiþ. ama eskiþehirin aday olmasýnda siyasetin zerre ilgisi yok çünkü son belediye seçimlerinde iice ters düþülmüþtür akp yle dsp seçilmiþtir ve unakýtan beyefendi seçimi kaybedince akp görevinden alýnmýþtýr .trabzonspora baþarýlar dilerim .keþke bütün anadolu takýmlarýmýzýn taraftarý sizler ve bizler gibi kendi þehrinin takýmýný tutsa.iyi geceler.

  3. #178
    Forumdan Uzaklaþtýrýlmýþtýr
    Üyelik tarihi
    11.10.2009
    Yaþ
    39
    Mesajlar
    46

    Standart

    Alýntý Koray Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    Yanlýþ anlaþýldým sanýrým, ben Eskiþehir'le Trabzon'u kýyaslamadým kesinlikle...

    Eskiþehir þehirdeki sosyallik bakýmýndan tabiki Trabzon'dan daha ilerdedir.

    Ama burda spor'la ilgili kentleri karþýlaþtýrýyorsak olay Trabzon'dur.

    Türkiye'de 9 yer belirlenmiþ ve bunlarýn için de Trabzon yok, saçmalýðýn daniskasý baþka biþey deðil...
    iþte onda sana biþey diyemem trabzonspor yönetimiyle camiasýyla taraftarýyla kesinlikle hakediyo bu adaylýðý nokta.ama trabzon hakediyomu orasý sorgulanýr iþte.avrupa þampiyonasýnda ülkeler organizasyonun yapýlacaðý illerini belirlerken vitrin illerini seçerler bir portekiz 2004 te adý saný duyulmamýþ 2. lig takýmýnýn stadýna orgazisazyonu veriyorsa nedemek olduðunu anlamýþsýndýr.

  4. #179
    Serdar A - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07.05.2007
    Nereden
    Ýstanbul
    Mesajlar
    22,390

    Standart

    Alýntý eses2688 Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    iþte onda sana biþey diyemem trabzonspor yönetimiyle camiasýyla taraftarýyla kesinlikle hakediyo bu adaylýðý nokta.ama trabzon hakediyomu orasý sorgulanýr iþte.avrupa þampiyonasýnda ülkeler organizasyonun yapýlacaðý illerini belirlerken vitrin illerini seçerler bir portekiz 2004 te adý saný duyulmamýþ 2. lig takýmýnýn stadýna orgazisazyonu veriyorsa nedemek olduðunu anlamýþsýndýr.
    Yahu ne olduðunu bilmediðiniz seçim kriterleri hakkýnda nasýl yorum yapýyorsunuz , cidden merak ediyorum . Bunu bizimle neden paylaþmýyorsunuz ?

    Þu hakediþi belirleyen vicdan nasýl bir yapýdadýr , seçiciler kimlerdir ve hangi standartlara göre deðerlendirme yapýlmýþtýr , lütfen bizi bilgilendirin .

    Bilgiye ihtiyacýmýz var , þiirler kalsýn .

  5. #180
    Ozan Gözaçan - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.09.2005
    Nereden
    Antalya
    Yaþ
    40
    Mesajlar
    1,807

    Standart

    HAYIRLI OLSUN ARKADAÞLAR .... ben sevindim arkadaþlar trabzonun listeye girememiþ olmasýna ... çünkü bizim 61 projemiz var 61i de hayal olan ....
    Biz Trabzonsporluluðu Sizden Öðrenecek Deðiliz...

  6. #181
    Gordon Freeman - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08.08.2009
    Nereden
    Ýstanbul
    Mesajlar
    1,343

    Standart

    ya býrakýn tartýþmayý zaten Türkiyeye vermezler.
    Eskiþehirli arkadaþý da kýrmayalým artýk.

  7. #182
    E. Cumur61 - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17.04.2007
    Nereden
    Fransa
    Yaþ
    39
    Mesajlar
    1,429

    Standart

    Alýntý eses2688 Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    öncelikle iyi akþamlar trabzonlu kardeþlerim ben eskiþehirliyim tesadüfen googlden adaylýðýmuýzla iligi haber sorgularken girdim .2016 aday iller arasýnda olmak beni çok gururlandýrdý .üzüntünüzü anlýyorum kesþke trabzonda olsaydý bunu siz fazlasýyla hakediyorsunuz. fakat doürusunu sölemek gerkirse ne yol ne lütür sanat ne yaþam tarzý þehir içi ulaým açýsýndan aday illerden iyi deðilsiniz.þunu söyliyim eðerki kayseri yeni stad yapmasaydý ve abdullah gül faktörü olamsaydý kayseri hayatta seçilemc çünkü bunu kaldýracak bir þehir deðil.diðer þehirlere lafým yok burda nüdus önemli deðil bizim merkezdeki nüfusmuz 700 bin ilçelerimizin toplam nüfusu 150 bin. anlýcanýz türkiyede merkez oalrka nüfusta 11. sýradayýz yani küçük sayýlmayýz.
    yol bakimindan hicbir burda yazdiklarina teker teker cevap verecem.
    1.yol bakimindan bir sorun kalmadi cok sukur zaten sampiyonaya kadar Trabzon ile istanbul arasi butun yollar tamir edilmis olur.ayrica sehir ici ulasimi cok rahat sehir ile ilceler arasi yollar cift serit gidis gelis genelde.
    2. Sanat demissin Turkiyenin en gozde onemli taninan sanatcilari, yonetmenleri, yazarlari,ressamlari Trabzonlu, kimler mesela volkan konak,fatih akin,ertem egilmez,sunay akin,nihat genc,cemal akyildizve hepsinden otesi dunya ya 46 yil hukum surmus sair KANUNI SULTAN SULEYMAN bunlar sanatlarimizi gelistiren vesunan kisilerimiz.
    Kulturumuzde insanlar gelin kolbastimizi horonumuzu gorsun, aksamlari sahilde yasami gorsun, yaylaya ciksin hosgoruyu muhabbeti gorsun misafirperverligi gorsun emin olun bir daha gelmek ister.
    3.Yasam tarzimiza gelince milletin oraya gelmesinin sebebi zaten sampiyona olacagi icin burdan daha iyisini bulamazlar. Sehir ici ulasima gelince emin ol trabzonda sehir ici ulasim sorunu birtek meydanda var stadin da burasiyla ilgisi yok .yuruyerek bile en fazla yarim saatte gidersin stada
    Konu E. Cumur61 tarafýndan (12.10.2009 Saat 00:17 ) deðiþtirilmiþtir.
    HER ZAMAN SENINLEYIZ HICBIRYERE GITMEYIZ PAROLAMIZ 61 TEK YUREGIZ HEPIMIZ CILDIRTSANDA SEVERIZ YALVARTSANDA SEVERIZ TRABZONLU DOGDUK BIZ OYLE DE OLECEGIZ!!

  8. #183
    Forumdan Uzaklaþtýrýlmýþtýr
    Üyelik tarihi
    11.10.2009
    Yaþ
    39
    Mesajlar
    46

    Standart

    2016 Avrupa Þampiyonasý'nýn evsahipliðine aday Türkiye Futbol Federasyonu, bugün Ankara'da Ulaþtýrma Altyapýsý konulu bir toplantý organize etti.
    Türkiye Futbol Federasyonu Baþkanvekili Lutfi Arýboðan, Genel Sekreter Ahmet Güvener, Genel Sekreter Vekili ve Euro 2016 Proje Koordinatörü Orhan Gorbon ile Euro 2016 Proje Danýþmaný Süheyl Önen'in de yer aldýðý toplantýya UEFA'yý temsilen 2008 ve 2012 Avrupa Þampiyonalarý Direktörü Martin Kallen ve UEFA Turnuvalar Direktörü Christoph Jung katýldý.
    Toplantýda 2016 için aday gösterilen þehirlerarasý ulaþým altyapýlarý, havaalanlarý, limanlar ve þehir içi ulaþým imkanlarý UEFA yetkilileriyle paylaþýldý ve her þehir için görüþleri alýndý. Toplantýda Spor Bakanlýðý, Ulaþtýrma Bakanlýðý, Kültür ve Turizm Bakanlýðý, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüðü, Denizcilik Müsteþarlýðý, DHMÝ, SHGM, Karayollarý Genel Müdürlüðü ve Devlet Demir Yollarý'ndan yetkililer de hazýr bulundu.
    Toplantý sonrasý bir açýklama yapan TFF Genel Sekreteri Ahmet Güvener; "2016 adaylýðýmýz için çalýþmalarýmýza yoðun biçimde devam ediyoruz. Bugünkü toplantýda ülkemizin en güçlü yanlarýndan olduðunu düþündüðümüz ulaþým altyapýsýný UEFA yetkilileriyle paylaþtýk. Ýstanbul'da devam eden Ulaþtýrma Þurasý'nda koyulan hedeflerden de bahsettik ve bu hedefler UEFA heyeti tarafýndan memnuniyetle karþýlandý. UEFA yetkilileri Türkiye'nin ulaþtýrma altyapýsýyla 2016'nýn gereksinimlerini karþýlayacaðýndan eminler." dedi.

    uefaya göre ulaþýmýn çok önemli olduðu aþikar ankara -eskiþehir bitti eskiþehir -istanbul devam ediyo ankara -istanbul devam ediyo hýzlý tren projesi antalya konya ve izmirde hýzlý tren projesinde düþünülüyo.bursa zaten yakýn istanbul ve eskiþehire sorun teþkil etmiyor. kayseri kalýyo geriye onuda zaten fedarasyon açýkladý hazýr uefaya sunacaðýmýz bir stadýmýz var elimizde diye.

  9. #184
    Serdar A - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07.05.2007
    Nereden
    Ýstanbul
    Mesajlar
    22,390

    Standart

    Bunlarda aylar evvel tartýþýlmýþ , yakýn bir konudan alýntýlar ;

    Þu mesaj , tüm kriterlerle ilgili genel bir toparlama .

    Alýntý farabi Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    Geçmiþ sayfalarda bir kýsým forum kullanýcýsý hükumetin ve ona baðlý lobilerinin aldatmacasýna inanmýþ ; Trabzon kentinin 2016 þampiyona adaylýðý için uygun bir kent olmadýðýný Sivas'ýn , Kayseri'nin , Kocaelinin , Konya'nýn eskiþehir'in hatta Antep'in konaklama ulaþým ve kent imkanlarý açýsýndan Trabzon'dan daha uygun olduðunu belirtmiþti .Bu açýdan da Trabzon'un dahil edilmememesinin doðal olduðunu savunmuþtu . Biz onlara dilimiz döndüðünce cevap verdik , ortadaki durumun tamamen bir aldatmaca olduðunu açýkça belirttik .

    Þimdi bu konunun bir daha açýlmamak üzere kapanmasý için Kültür Bakanlýðýndan derlenmiþ bazý rakamlarý aktarmaya baþlayarak iddialara cevap vermeye baþlayalým .

    BELGELÝ KONAKLAMA TESÝSLERÝNÝN ODA VE YATAK SAYISI- 2007

    1. Antalya 425 bin
    2. Mugla 182 bin
    3. Istanbul 113 bin
    4. Izmir 60 bin
    5. Balikesir 37 bin
    6. Ankara 30 bin
    7. Nevsehir 21 bin
    8. Mersin 17 bin
    9. Bursa 15 bin
    10. Denizli 12 bin
    11. Trabzon 10 bin
    -----18. Rize 4,3 bin
    12. Adana 7 bin
    12. Antep 7 bin
    14. Konya 6,5 bin

    15. Erzurum 6 bin
    16. Kayseri 4,5 bin
    16. Kocaeli 4,5 bin
    18. Diyarbakir 4,3 bin
    18. Sakarya 4,3 bin
    21. Samsun 4 bin
    21. Artvin 4 bin
    23. Sivas 3 bin
    24. Van 3 bin
    25. Eskisehir 2,5 bin
    25. Sanliurfa 2,5 bin

    http://www.kultur.gov.tr/TR/BelgeGos...20F3B0746F34B3

    Yeni açýlan 300(tam emin deðilim , daha fazla olabilir) yataklý Novotel gibi , Of'ta yapýlmakta olan yaklaþýk 150 yataklý 5 yýldýzlý oteller baþta olmak üzere yukarýdaki rakamlara dahil olmayan pek çok yeni otel yatýrýmý daha var .

    Buradan çýkan sonuç Trabzon'un yeterli olduðu deðil , ilk 4 þehir dýþýnda tüm kentlerin yatýrýma muhtaç olduðudur .

    Trabzon kentininin ekonomik yapýsýna iliþkin bulabildiðim en güncel rakamlar eski vali Hüseyin Yavuzdemir dönemine ait , hatýrlatacak olursam ;
    %19 ticaret
    %18 tarým
    %13 sanayi

    Trabzon kenti turizm potansiyeline karþýn yatýrýmlarýn azlýðýndan dolayý þehir ekonomisinde turizm gelirleri önemli bir yer tutamamaktadýr . Fakat bu durum diðer taraftan yeni yapýlacak yatýrýmlarýn karlýlýðýný da arttýran bir faktördür ve doðal teþvik olarak görülebilir . Devlette istihdam sayýsýna baðlý olarak bu yatýrýmlarý teþvik etmektedir . En son yapýlan Novotel ( Novotel dünyanýn en büyük ve prestijli oteller zincirlerindendir ) bile bu hazine desteðinden faydalanmýþtýr .

    Sýra No: 237
    Belge No: 83516
    Tarih: 06/04/2006
    Yeri: TRABZON - Yomra
    Müracaat Sahibi: ACCOTEL YAPIM YATIRIM VE ÝÞLETÝM A.Þ.
    Adresi: Emirhan Cad.Barbaros Plaza 145/C Kat:12 (34350) Dikilitaþ Beþiktaþ/ÝSTANBUL
    Yatýrýmýn Nevi: KOMPLE YENÝ YATIRIM
    Toplam Yatýrým (YTL): 12,573,378
    Sabit Yatýrým (YTL): 12,573,378
    Döviz Kullanýmý (Bin $): 180
    Ýstihdam (Kiþi): 100
    Tanýnan Teþvikler: G.M.=% 100, KDV Ýstisnasý
    Tam Kapasitede Üreteceði Mal ve Hizmetler: 200 ODA (4 Bed.Eng.Oda), 400 YATAKLI Dört Yýldýzlý Otel, 500 KÝÞÝLÝK 1Sýnýf Lokanta, 220 KÝÞÝLÝK Çok Amaçlý Salon, 50 KÝÞÝLÝK Toplantý Salonu (2 Adet), Bar (2 Adet), Çalýþma Ofisi, Türk Hamamý

    kaynak http://www.treasury.gov.tr/mevzuat/nisan_2006.pdf

    Peki il idarelerine kültür-turizm amaçlý altyapý uygulamalarý ve yeniden düzenlemeleri vs. için yapýlan devlet desteðinin yurt genelinde ulaþtýðý miktar ne kadardýr? Euro 2016 alýndýðýnda en az 6 il bu yatýrýmlara ihtiyaç duyacak .

    Ocak 2006 ( Yani 2005 yýlýnda daðýtýlan ) rakamlarýna göre ; Kültür ve Turizm Bakanlýðý, Türkiye'nin kültür ve turizm potansiyelini artýrmak ve güçlendirmek amacýyla tüm illere toplam 197 milyon YTL'yi aþan ödenek gönderdi.

    Kültür ve Turizm Bakanlýðý'ndan aldýðý bilgiye göre, ödeneklerin öncelikle "kültür-turizm amaçlý altyapý uygulamalarý"nda kullanýlmasý istendi.

    ...

    Ýllerin kültür-turizm yatýrýmlarý için bakanlýðýn, bütçesinden toplam 270 milyon YTL ayýrdýðýný kaydeden yetkililer, þu ana kadar bu miktarýn 197 milyon 96 bin 557 YTL 93 YKR'sinin, illere turizm potansiyellerini artýrmak ve güçlendirmek amacýyla gönderildiðini ifade ettiler.

    Ödenek gönderilen illerden en þanslýlarý, yaklaþýk 20 milyon YTL ile Antalya ve Aydýn olurken, bu illeri yaklaþýk 7 milyon YTL ile Erzurum, 5 milyon YTL (5 trilyon lira) ile Muðla ve 4 milyon YTL ile de Kilis izledi.

    En az ödenek gönderilen il, yaklaþýk 57 bin YTL ile Ardahan oldu. Bu ili 110 bin YTL ile Yalova, 133 bin YTL ile Bartýn izledi.

    Kültür ve Turizm Bakanlýðýnýn "Turizm Stratejisi 2023" politikasý ýþýðýnda bu teþviklerin ve ödeneklerin yýllar geçtikçe kademeli olarak arttýrýldýðý sonucunu çýkarabiliriz . Küresel krizin etisi altýnda bile , örneðin 2009 rakamlarý 2005 rakamlarýnýn altýnda olmayacaktýr .

    ...

    Trabzon havalimaný yeterli midir ?

    M.A.Y. tesislerinin yerine yapýlacak ikinci pist ile dýþ hatlar terminalininde yeniden düzenleneceðini varsayarsak günlük maksimum charter kapasitesi kabaca iki katýna çýkacaðý sonucunu elde ederiz . Avrupa þampiyonasý için rakamlar elimde yok fakat yine çok büyük organizasyon olan olan Uefa finali kriterlerini ( 2009 yýlýna kadarki þampiyonlar ligi finali standartlarý ) yerine getirebilecek sayýlara ulaþtýðýný söyleyebiliriz . Bu da yanýlmýyorsam 500 charter a denk geliyor . Yine bu baþlýk altýnda Uefa ve CL finalleri için aranan kriterlerle ilgili bir mesajým mevcut .

    Þehirlerarasý karayolu ulaþým aðýmýz yeterli midir ?

    Karayolu ulaþýmýnda Hopa'dan Ýstanbul'a ve Gerede üzerinden Ankara'ya olan duble yollar þuan "transit olarak" Türkiyenin en büyük ve en yeni durumdaki otobaný . Kara ulaþýmýnda Euro2016 projesinde aday gösterilebilecek onlarca þehirden daha iyi durumda . Akyazý projesi gerçekleþirse , Türkiyenin en modern otobüs terminallerinden biride bu otobanýn üzerindeki yerini alacak .

    Peki , deniz taþýmacýlýðý Trabzon'un avantajý olabilir mi ?

    Akyazý projesi içinde yer alabilecek bir feribot ve cruise limaný ile deniz taþýmacýlýðý avantajlarýda kullanýlabilir . Ufak bir örnek ; ÝDO'nun filosundaki 10 hýzlý feribottan her biri 600 yolcu ve 120 araç kapasiteli . Yalova Yenikapý ( yaklaþýk 55km ) arasý yolculuk süresi resmi olarak 75 dakika . 25.000 üzerinde yatak ihtiyacýný "gereðinden fazla yatýrým yapmadan" karþýlamak için çevre illere hýzlý ulaþým çözümleri önem kazanacak . Bu baðlamda denizotobüsleride önemli bir seçenek olarak karþýmýza çýkýyor . Çevre illerimizde yerleþen þampiyona turistleri ; Deniz otobüsü seyehati sýrasýnda dizüstü bilgisayarýndan nete girerek , sýcak içeceðini yudumlayarak ve Karadeniz kýyýlarýný seyrederek 2 saatlik yolculuðun ardýndan tam olarak stadýn önünden inecek ve tribündeki yerini alacak ( ) . Konaklama tesislerinin tüm doðu karadeniz kýyýlarýna daðýtýlmasý hem þampiyona sonrasý kullanýlmayacak ihtiyaç fazlasý yatýrýmý engeller hemde tüm bölgede bir turizm girdisi yaratýr . Karadeniz'de bunu yapmanýn imkaný yok demeyin , Samsun bu konuda çalýþmalara çoktan baþlamýþ durumda . Dünyada da sayýsýz açýk deniz örnekleri var . http://www.haber7.com/haber/20080815...-seferleri.php

    En ucuz taþýmacýlýk yöntemi olan Demiryolu yatýrýmý planlanabilir mi ? Planlanýrsa tahmini maliyetleri ne kadardýr ?

    Ankara Ticaret Odasý(ato) araþtýrmasýndan kes/yapýþtýr yaparsak : ( http://www.atonet.org.tr/yeni/index.php?p=206&l=1 )

    DPT'nin hesaplamalarýna göre, çift hatlý, elektrikli ve sinyalli 1 km.lik demiryolunun maliyeti düz arazide 1.4, engebeli arazide 3, çok engebeli arazide ise 4.2 milyon dolar. Buna karþýn 1 km.lik otoyolun maliyeti düz arazide 6, engebeli arazide 12 milyon dolarý buluyor. Buradan çýkan sonuç: Karayolu demiryoluna göre 4 kat pahalý.
    Avantajlar bununla da bitmiyor. karayolunun ömrü en fazla 13 yýl (bakým giderleri)ile sýnýrlýyken, Demiryolunun ömrü 30 yýlý buluyor.

    Taþýmacýlýk maliyetleri de yatýrým maliyetlerinden aþaðý kalmýyor. Karayolu taþýmacýlýðý, demiryolundan 7 kat pahalýya geliyor.

    Yakýt açýsýndan da demiryolu, karayoluna göre 6 kat ucuzdur.

    Neden demiryolu politikamýz bu kadar kýsýr kaldý ve Karadeniz mahrum býrakýldý , bunda turizm þirketlerinin payý nedir gibi konulara sonra gireriz . Þimdilik , çok geç kalmadýðýmýz ve son 20 yýlda 30 katrilyon otoyol yatýrýmý yapan ve yapmaya devam eden bir devlet için Samsun ve Erzurum'u Trabzon üzerinden demiryolu ile baðlamak , Çankýrý-Amasya demiyolunu tamamlamak sanýldýðý gibi büyük yük getirmeyecektir sonucuna çýkalým .



    Akyazý projesi gerçekleþirse stadyum ve etrafýndaki yapýlar , hatta otobüs terminali þehir dýþýnda kalacak . Trabzon , þampiyona ayaklarýndan biri olursa , Akyazý-þehir merkezi-havalimaný ulaþýmýný ticari taksiler ve minibüslerle saðlayabilmek olanaksýzlaþacak . Peki , Euro 2016 organizasyonundan sonra atýl hale gelmeyecek ve þehrin sürekli ihtiyaçlarý arasýnda olan taþýmacýlýk yatýrýmý ne olabilir ?

    Hafif raylý taþýmacýlýk . Yine geçmiþ sayfalarda üzerinde durulan konulardan biri . Özetlersek ; Trabzon kentinin ulaþým planlamasý açýsýndan en büyük avantajý , yatay þekilde geliþmesi . Yani tozlu raflardan bir türlü çýkarýlamayan Söðütlü-Pelitli tranvay projesi tek bir hat üzerinde ilin en büyük ilçesi Akçaabat-Akyazý bölgesi-Avni Aker arazisi-þehir merkezi-liman-otogar-üniversite-havalimanýný baðlantýsý vaad ediyor . Bunu Türkiye'de 2-3 il dýþýnda gerçekleþtirebilmeniz kesinlikle olanaksýz .

    Söðütlü-Pelitli tranvay projesinin maliyeti ne kadar olabilir?

    Bu proje hakkýnda net ve saðlýklý rakamlara ulaþamasamda , emsal olarak gösterebileceðimiz ve neredeyse ayný uzunlukta olan , hizmete girmiþ bir tranvay hattý var .

    Kayseray : Hattýn ortalama uzunluðu 18 km ve altyapý çift hatlý ( gidiþ-geliþ) . 31 duraktan oluþuyor . Baþlýngýçta 22 olan araç sayýsý kademeli olarak 52'ye çýkarýlacak , araçlarýn bulabileceði en yüksek hýz 75km/s . Günlük yolcu taþýma kapasitesi 120.000 . Kayseri bu projeyi 2 yýl gibi kýsa bir sürede tamamladý . Trabzon þehir özellikleriyle bütün önemli merkezleri yaklaþýk 20 km bir aðda birleþtirebilirken Kayseri bunu saðlayabilmek için 2. kýsým 3.kýsým 4.kýsým planlamalarý yaptý . Yani Trabzon'a oranla en az 4 kat maliyet anlamýný taþýyor . Bir de , ilgili forumlardan takip edenler bilir , Kayseray Söðütlü-Pelitli projesine oranla çok daha fazla trafik ve yol düzenlemesi gerektrmiþ ve maliyeti arttýrmýþ bir projedir .

    17,5 km'lik birinci kýsým toplam maliyeti yaklaþýk 200 milyon ytl olarak gerçekleþti ki bu rakam bile CHp il baþkaný Enver Özdemir'in bir çok yolsuzluk iddiasýna maruz kalmýþtý .

    Bu çapta bir proje Trabzon belediyesinin imkanlarýný aþma ihtimalide vardýr . Üstelik ödenek aksamalarý yapým sürecinide uzatacaðýndan , 2 yýl diye baþlayan proje çok daha uzun zaman dilimlerinde tamamlanamayabilir . Tranvayýn bir alternatifi var mý ? Metrobüs . Çok daha ucuz , çok daha az trafik yol düzenlemesine ihtiyaç duyan , çok daha az bakým onarým maliyeti olan ve uygulama süresi çok daha kýsa bir yöntem . Tranvay ve metro maliyetleri her geçen gün daha da azalsada bir çok dünya kentinde metrobüs tercih edliyor olmasý toplu taþýmacýlýðýn geleceði ile ilgilide ipuçlarý veriyor .

    Ýstanbul'dan bir uygulama örneði ile bitirelim ; Avcýlar Zincirlikuyu metrobüs hattý yaklaþýk 29km ve 25 istasyondan oluþuyor . Ý.B.B'ye toplam maliyeti 17 milyon dolar . Metrobüs araçlarýnýn fiyatlarý da 500.000 euro ile 1,2 milyon euro arasýnda deðiþmekte . ( Ýstanbul'da çalýþanlarýn çok büyük kýsmý metrobüs deðil )

    ---------------------------------------

    Dilim döndüðünce , kafamdakileri toparlayabildiðim ölçüde bazý iddialara cevap vermeye çalýþtým . Hala , "Trabzon euro2016 adaylýk baþvuru dosyasýnýn içinde olmayý haketmiyor" düþüncesini savunan arkadaþlar gerekçelerini açýkça belirtirse , bizde araþtýrmamýzý geniþletmeye çalýþalým .
    Bu mesajlarda biraz Dokap'ýn yapýsýna iliþkin genel özetler . Daha ayrýntýlý yüzlerce sayfalaýk resmi dosyalarý devlet kaynaklarýndan bulabilirsiniz .

    Alýntý farabi Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    Kesinlikle katýlmýyorum . Bu ülke Gap'tan ibaret deðil .

    90'lý yýllarda baþlayan , ikibinli yýllarda somutlaþtýrýlan , Türkiye Cumhuriyetinin 4 büyük kalkýnma projesi ve irili ufaklý pek çok daha taslak var . GAP dýþýnda , DAP(Doðu Anadolu Projesi) KOP(Konya Ovasý projesi) , Dokap(Doðu Karadeniz projesi) zaten çok uzun yýllardýr dillerde olan , ciddi araþtýrma fizibilite bütçeleri kullanmýþ projeler . Bunlarýn yanýnda ZBK Sanayi Projesi (Zonguldak-Bartýn-Karabük) , Çukurova projesi , Antalya Mersin Projesi ve Doðu Marmara Planlama Projesi gibi pek çok daha plan var . Tüm bunlar 2020'li yýllarda ülkedeki ekonomi sanayi turizm faaliyetlerinin bir iki bölgeye yýðýlmasýný önlemeye baþlamasý ve homojen bir daðýlým sürecini baþlatmasý öngörülüyor . Bu projelere yenileride her an eklenebilir . Örneðin Trakya bölgesinde kýrsal kesimin kalkýndýrýlmasý ile ilgili ön çalýþmalar bir süre önce baþlatýldýðýný biliyoruz .

    Yani Trabzondaki bu deðiþim sinyalleri dönemsel bir durum deðil , gelecekte çok daha deðerlenecek bu bölgede fýrsat var iken yatýrým yapmanýn peþinde olanlar var . Kentimiz için dönüm noktasý olacak demiryolunun gelmesi de kesinleþti , nereden geçeceði konusunda da artýk ortada iki ihtimal kaldý , mühendislerin raporlarý iletildi . Türkiye su raporlarýnda 50 yýl sonra bölgesel olarak su kaynaklarý kendi insanýna yetecek tek bölge Doðu Karadeniz . Yüzlerce irili ufaklý santrali ile enerji üretim merkezi , ulaþým aðlarý ile Rusya , Ýran , Avrupa , Ceyhan , Ýstanbul baðlantýlarý kurulmuþ bir antrepo üssü ve ülke kapýsý olacak bölge . Dokap ile ayný zamanda modern kent merkezleri , tarým reformlarýyla , turizm planlamalarý ve kültürel yatýrýmlarýyla diðer tüm projeleri geride býrakmaya da adaydýr .

    Bu planýn neresindeyiz ? Kaðýt üzerinde yolun yarýsý geçildi , içinde olduðumuz yýllar temel atma törenlerinin , ihaleye çýkma dönemlerinin olduðu yýllar . Tüm bu planýn içerisinde elbette Trabzonspor'da payýna düþeni alacaktýr . Ancak bizim mücadelemiz bunu geç olmadan , vakit kaybetmeden alabilmektir . Zira rakiplerimiz durmuyor . Bizlerde duramayýz .
    Alýntý farabi Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    Yomra Bay gibi projelerin bir bir gün yüzüne çýkmaya baþlamasý aslýnda DOKAP'ýn ilerleyen yýllarda hýzlanarak þeklen ortaya çýkmaya baþlayacaðýna iþaret ediyor olabilir .

    Bu projenin merkezi kaçýnýlmaz olarak Trabzon kenti . Dolayýsýyla Dokap'ýn Mekansal Yapýnýn Güçlendirilmesi Programýnda da en çok yatýrým görecek þehir Trabzon kenti olacak . Yani Yomra Bay'ýn yatýrým maliyeti uçuk gelmesin , daha fazlasý da olacak .

    Bu programýn alt baþlýklarý arasýnda , Karadeniz Sahil yolu bitti sayýlýr , Trabzon Rize koridor geliþimi de klasik þehir yerleþimine uygun , DOKAP-DAP-GAP ulaþým baðlantýsý kapsamýnda Çaykara boðazýndan Karadeniz'e çýkacak demiryolu hýzlý tren projesi çalýþmalarý hýzla sürüyor . Entegre liman aðlarýnýn oluþturulmasý konusunda da çalýþmalar sürüyor . Uygulamaya konan Yomra Bay dýþýnda irili ufaklý yapýlmýþ ve yapýlacak olan pek çok proje daha kentin turizm potansiyelini arttýrmaya ve kent yapýsýný iyileþtirmeye yönelik . Ýç kesimlerdeki kent merkezlerinin geliþtirilmesinin bir bölümü olan ulaþým altyapýsýnýn yeniden ele alýnmasý . Dokap'ýn bu programýnda bir çok alt baþlýk daha birinci derecede Trabzon'a yarar saðlayacak özellikte .

    Projenin asýl güçlü yanlarý enerji üretimi , iyileþtirilmesi , tarýmsal konular üzerinde . Konuyu daðýtmadan toparlayacak olursam ; Türkiyenin 4 büyük kalkýnma projesiniden biri olacak olan Dokap beraberinde özellikle Trabzon kentinin çehresini deðiþtirecek ve kültür turizm yatýrýmlarý için doðal teþvik yaratacaktýr . Proje büyük kýsmý tamamlandýðýnda bölgemiz yurdun Yatak-Konaklama kapasitesi en yüksek bölgelerinden biri olacak ve ulaþým altyapýsý büyük ölçüde tamamlanmýþ olacak .

    Federasyon , 2016 Avrupa Þampiyonasýný Türkiye'ye kazandýrmak istiyorsa yatýrým maliyetinde stadyumlarýn gerçekten çok küçük bir payý olduðunu iyi biliyor . "Ýdare eder" biçimde altyapý ve konaklama ihtiyacýný karþýlayabilmek için devletin planlamasýný yaptýðý ve harcamayý planladýðý 1 milyar dolar var . Stadyum inþaatlarý hariç .

    Ýþte bu noktada Trabzon þehri devrede olmalý . Þampiyona tarihi , DOKAP projesinde kaðýt üzerinde son çeyreði gösteriyor . Trabzon , 2016'ya gelindiðinde ; daha önce Uluslararasý en az 1 organizasyona evsahipliði yapmýþ , ülkenin kapasitesi en geniþ havalimanlarýndan birine sahip , liman imkanlarý çok geliþmiþ , en az 30.000 civarýnda yüksek kalitede konaklama imkanýna sahip , kültürel-turizm öðeleriyle ve þehrin futbol kimliði ile þampiyonada temsil verilmemesi son derece haksýzlýk olacak bir kent haline gelecek .

    Akyazý , Deðirmendere ya da stadýn mevcut arazisi ... Trabzon þehri kendi iç potansiyeli ile bu yatýrýmý kaçýnýlmaz hale getirmeye devam ediyor .

    Þimdi mesele Trabzon halký ve Trabzon'un ekonomisi dýþýnda tüm Türkiye'deki Trabzonspor taraftarlarýnýn 2016 projesinin ne derece takipçisi olacaðý ile alakalý .
    Çok övündüðünüz demiryolu aðý Anadolu'nun 100 yýl önceki ulaþým planýndan kalma , günümüze dek geliþtirilmiþ yapýdýr . Bu güne kadar bunu yurdun geneline yayýlamamýþ olmasýnýn ayýbýný da bir kenara býrakalým . Evet , 2016 yýlýnda bir Avrupa þampiyonasýna 1900'lü yýllarýn baþýnda oluþturulmuþ bir altyapý ile aday olmaya çalýþmak oldukça vahim bir durumdur ama hadi onu bir kenara koyalým .

    Uefa'ya giden adaylýk dosyasýnýn üzerinde ne yazýyor ? Ege kupasý mý ?

  10. #185
    yorumsuz6117 - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27.11.2008
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    28,596

    Standart

    fazla takmayýn bence nasýl olsa bize vermezler..
    I am not in danger , I am the danger..

  11. #186
    ÝHSAN - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07.11.2005
    Nereden
    Kocaeli
    Mesajlar
    2,554

    Standart

    Bilmiyorum neye göre belirlemiþler illeri ancak, söz konusu kriterlere Trabzon ili haiz olsa idi seçilirmiydi, bundan emin deðilim.

    Aslýnda, seçilmemiþ olmamýza þaþýrmadým. Çünkü, Ulusoy döneminde dahi aday listesinde ismimiz geçmiyordu. Yahu, bu kadar lobisi olup da listeye giremeyen bir il, ya gerçekten hazýr deðildir ya da almamak için direniliyor.

    Diðer illere nazaran hazýr olduðumuz düþünülebilir belki, ama genel olarak ,bence Trabzon hazýr deðil. Ha, albayrak efendi stadyumla ilgili biseyler yapsaydý secilebýlýrdýk. Cunku en azýndan harcanan emegýn hatýrýna aday gosterýrlerdý.
    avatar: þike soruþturmasýný yürüten özel yetkili savci Mehmet BERK.

  12. #187
    Forumdan Uzaklaþtýrýlmýþtýr
    Üyelik tarihi
    11.10.2009
    Yaþ
    39
    Mesajlar
    46

    Standart

    büyüklerimiz kararlarýný vermiþler neye göre neden nasýl verdiklerini her konu el alarak uzun uzun tartýþýlýr.kimine göre yanlýþtýr kimine göre doðru bugün mersinden bir yazar çýkýp itiraz ediyo ve uzun uzun neden seçilmediklerini seçilemeleri gerektiðini anlatýyo gaziantepten bir yazar itiraz ediyo ayný þekilde adandan birileri çýkýyo biz niye yokuz v.s yani her þehrimizin ayrý bir güzelliði var.demekki uzun uzun düþünüldü ve planalr yapýldý en uygun yerler belirlendi .ilerki zamanda fedarasyondan bu konuya ait bi açýklama gelicektir ozaman herkes neden seçildiðini yada seçimediðini öðrenecektir.

  13. #188
    gerenimo - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.08.2007
    Nereden
    Ýstanbul
    Yaþ
    48
    Mesajlar
    2,510

    Standart

    Alýntý eses2688 Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    bizimde þuan sayým yapýlsýn 800 bindir merkez nüfusumuz ya abicim sen eskiþehire gelmemiþsin ah ah keþke gelsen ben trabzonu aþþalamýyorum ama eskiþehirlede trabzonu bir tutman çok yersiz.
    ben eskiþehirde 5 yýl üniversite okudum çok severim eskiþehiri. samsunluyum. her ikisi de hesapca tarabzaondan büyük þehirdir, ancak iki þehirde trabzon kadar bu ülkenin sporuna siyasetine sanatýna doðrudan etki edemezler. trabzonun yapýsý bu anlamda farklýlýk gösterir.
    kaldý ki þampiyonaya ev sahipliði yapmanýn kriteri þehirde yaþayan insan sayýsýyla ne gibi alakasý olabilir. önemli olan orda futbola ilgi, ulaþým ve barýnma altyapýsýdýr.
    alyapýyý saðlamak da idarecilerin görevidir. altyapý yok diye kimse bu bahanenin arkasýna sýðýnamaz. bir futbol turnuvasý düzenlecekse, istanbulun ardýna ilk yazýlcak il trabzondur. bunu yapmamak ya da kabul etmemek bu þehre hakettiðini vermemektir. lütfen sen de futbol denen oyunun ruhuna göre düþünün.


  14. #189
    mustafaction - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29.03.2006
    Nereden
    Ankara
    Yaþ
    40
    Mesajlar
    1,758

    Standart

    gereken yapýlýr bence

  15. #190

    Üyelik tarihi
    29.07.2006
    Nereden
    Asya Diðer
    Yaþ
    38
    Mesajlar
    2,051

    Standart

    Aslýnda Türkiye'nin ve Trabzon'un sorunu ayný. Yöneticilerinin kafasý örümcek aðlarýyla dolu. Hiç tanýmadýðý, hakkýnda en ufak bilgisinin olmadýðý konularda yöneticilerimiz kalkýp yorum yapýyorlar. Bunu gören halk ne yapmaz? Aslýnda Trabzon içi altýn dolu bir sandýðýn üstünde oturuyor. Sadece Trabzon deðil, bütün Karadeniz Bölgesi. Ne kadar hor davranýlsa da Dünya'nýn en önemli doða noktalarýnda birisi Doðu Karadeniz. Çevreye, denize biraz önem versek, hor davranmayýp gerçek bir Avrupa ülkesi gibi çevre politikalarýmýz olsa, temiz sahillerde insanlar denize de girebilir. Sadece denize paralel yapýlacak bir demiryolu hattý ile kaç þehir birleþtirilir ortada. Bir raylý sistem projesi ile Trabzon'un bütün ulaþým sorunlarý çözülür. Zaten bunlar çok detaylý bir þekilde anlatýlmýþ.

    Bir de bir kentin ufaklýðý büyüklüðü neye göre ölçülür anlamam. Kendimizin ufacýk dünyalarý ile bir kenti deðerlendirmek, geliþmiþliði birkaç zincir marketin þubelerine indirmek çok yanlýþ. Bir kitapsever için bir þehirde kitapçýlarýn ve kütüphanelerin sayýsý çok önemlidir mesela. Ben doðduðumdan beri Ýstanbul'dayým, Beyazýt Kütüphanesi'nde baþka küyüphane, Ýstiklal Caddesi'nden baþka bir yerde de kitapçý görmedim. Þehirleri neye göre deðerlendiriyoruz. Mesela Erkeklerin %70'i þehirleri sahip olduklarý gece hayatý ve yaþayan karþý cinsin güzelliklerine göre deðerlendirirler. Beþ vakit namaz kýlan en yakýn arkadaþým Prag'a gitti, ulan bir kere bir müzeye bir sanat galerisine gittin mi diye sordum, adam camiye bile gitmemiþ. Ömründe yaðmur yaðdýktan sonra doðadan çýkan kokuyu almamýþ, tereyað sevmeyen adamlar Trabzon'u deðerlendiriyor. Hoþ Trabzon adamý bunlarýn hepsinin müptelasý yapar.

    Ben Eskiþehir'e de gittim mesela. Trabzonu da iyi bilirim. Eskiþehir güzeldir hoþtur da, orada olup da Trabzon da olmayan ne var fazla? Eskiþehir daha düzenli bir þehir, alýþveriþ merkezleri vs bunlarý geçelim mesela. Kapitalist düzen insanlarý haftanýn 6 günü çalýþtýrýyor, kalan bir günde de 6 günde kazandýðýn parayý git alýþveriþ merkezlerinde harca diyor. Sonra bu hayatlarla yaþamý deðerlendiriyoruz. Hoþ benim de ekstradan bir numaram yoktur.
    Konu ceserdar tarafýndan (12.10.2009 Saat 02:27 ) deðiþtirilmiþtir.

  16. #191
    KUTADGU
    Ziyaretçi

    Standart

    Alýntý Emiroðlu Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    Ne kadar uzadý þu Eskiþehir muhabbetti ?

    Yeter da kapatýn iþte.
    Eskiþehirde gerçekten güzel ve canlý bi yerdir.
    Keza Trabzonda güzel ve canlý bir yerdir.
    Hatta Türkiyede bana 7 güzel il say deseler bu ikisi de içinde olurdu.
    Yeter ama da.

    Neyse , asýl konuya dönelim.

    Neden bu kadar heyecan yaptýnýz ?
    Alevlendiniz birden ?
    Ne þaþýrdýnýz ?
    Ne bekliyordunuz ?

    Milli maçlarýn bile verilmediði Trabzonun aday gösterilmesini mi ?
    Bi tarafý kýrýk stadyumda maçlarýn oynanmasýný mý ?

    Trabzon futbol kenti imiþ.
    Türkiyede " bastýrýlmak istensede " stratejik bir þehirmiþ.
    Tarihi baþarýlarla dolu , futbolla yatan kalkan insanlarýn kenti imiþ.

    Bunlara bakmýyor bu iþler.
    Kimin devlette lobisi varsa , ve hangi memleketli ise , yapýlacak yardýmý kendi memleketine akýtmaya çalýþýyor.
    Bu iþ böyle yürür Türkiyede.

    Bizde burda kartondan mafyacýlýk , gazelden asabiyet yarýþlarý yaparýz.
    Hepimize iyi uykular.
    Oylarýn gideceði yer belli.

    Bi laf vardýr , sen koyun olduktan sonra güdenin çok olur.
    Uzundur seni görmemiþtik.

    Daha sýk uðra.

  17. #192
    Hotaman - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.05.2007
    Nereden
    Ýstanbul
    Mesajlar
    2,779

    Standart

    Alýntý farabi Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster

    Çok övündüðünüz demiryolu aðý Anadolu'nun 100 yýl önceki ulaþým planýndan kalma , günümüze dek geliþtirilmiþ yapýdýr . Bu güne kadar bunu yurdun geneline yayýlamamýþ olmasýnýn ayýbýný da bir kenara býrakalým . Evet , 2016 yýlýnda bir Avrupa þampiyonasýna 1900'lü yýllarýn baþýnda oluþturulmuþ bir altyapý ile aday olmaya çalýþmak oldukça vahim bir durumdur ama hadi onu bir kenara koyalým .
    Can Serdar, ciðer Serdar ne güzel özetlemiþsin. Söz konusu demiryolu aðý için bizzat Mustafa Kemal Paþa'nýn çizdiði bir proje vardýr. O proje içinde bizde vardýk ta Batum'a kadar.

    "Demir aðlarla ördük ana yurdu dört baþtan." Kimse bu sözümü hiçbiryere çekmesin, gayet makul bir soru soruyorum, biz bu ana yurda dahil deðil miyiz?

    Ýsteyen istediðine inansýn. Ben bize adil davranýldýðýna inanmýyorum!
    Alýntý farabi Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    Uefa'ya giden adaylýk dosyasýnýn üzerinde ne yazýyor ? Ege kupasý mý ?

  18. #193
    Selim Turan - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09.02.2006
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    1,846

    Standart

    Bence Kupanýn ismi þöyle olmasý gerek.

    West Turkey 2016

    Çok yakýþýr doðrusu
    Konu Selim Turan tarafýndan (12.10.2009 Saat 14:20 ) deðiþtirilmiþtir.

  19. #194
    Selim Turan - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09.02.2006
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    1,846

    Standart

    Son oynanan 3 Avrupa þampiyonasýna ev sahipliði yapmýþ olan þehirler.

    Ayrýca Nüfusu Trabzon seviyesinde ve daha az olan þehirlerin kulüpleri ve ülkelerindeki en üst düzey liglerindeki baþarýlarý.

    Þehir Merkez Nüfuslarý

    EURO 2004 PORTEKÝZ

    Braga 175,063 SC Braga 1 Kupa þampiyonluðu
    Guimaraes 161,876
    Porto 221.800 FC Porto 24 Þampiyonluk, 1 Süper Kupa, 2 Þampiyonlar Ligi, 1 Uefa Kupasý þampiyonluðu
    Aveiro 73,559 SC Beira-Mar 1 kupa þampiyonluðu
    Coimbra 137,212 Associação Académica de Coimbra 1 Kupa þampiyonluðu
    Leiria 119,870
    Lisbon 564,657
    Loule 62,295
    Faro 58,305

    EURO 2000 HOLLANDA-BELÇÝKA

    Rotterdam 584.046
    Amsterdam 762,057
    Brüksel 1,080,790
    Bruges 117,224 Club Brugge 13 Þampiyonluk
    Eindhoven 212,141 PSV Eindhoven 21 Þampiyonluk
    Arnhem 146,095 Vitesse
    Liege 187,086 Standard Liege 10 Þampiyonluk
    Charleroi 201,300 R.Charleroi S.C. 1 Þampiyonluk

    EURO 96 ÝNGÝLTERE

    Londra 7,556,900
    Manchester 464,200
    Liverpool 434,900
    Birmingham 1,016,800
    Leeds 770,800
    Sheffield 534,500
    Newcastle 273,600 Newcastle United 6 FA Cup, 1 ICFC (Yeni adý Uefa)
    Nottingham 292,400 Nottingham Forest 1 Lig, 2 Þampiyon Kulüpler Kupasý Þampiyonluðu

    EURO 92 ÝSVEÇ

    Göteborg 502,833
    Solna 61,717 AIK 4 Þampiyonluk
    Malmö 290,078 Malmö FF 18 Þampiyonluk
    Norrköping 83,561 IFK Norrkoping 12 Þampiyonluk
    Konu Selim Turan tarafýndan (12.10.2009 Saat 14:18 ) deðiþtirilmiþtir.

  20. #195
    bordo61 - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24.07.2006
    Nereden
    Kuzey Amerika
    Yaþ
    34
    Mesajlar
    10,431

    Standart

    Böyle bilgili araþtýrmacý arkadaþlarýn iþin rakamýyla cevaplamasýný çok beðeniyorum ve severek okuyorum.

    Tebrikler arkadaþlar
    Biz sevdadýr Trabzon , yorozundan baþlayýp ziganasýnda bitmeyen

  21. #196
    Sefa Murat Dokuz - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05.11.2006
    Nereden
    Belçika
    Yaþ
    33
    Mesajlar
    17,343

    Standart

    Konya mý allah belanýzý versin çok açýk konuþuyorum bilgisiz cahil herifler.
    Eskiþehir þehir olarak geliþmiþtir Trabzon'a göre ama bunun adaylýkla ne alakasý olabilir. Hiç bir etkisi olamaz. Trabzon kültürel olarak geliþmiþliði var ve konaklama olanaklarý çok daha fazla. Uluslarasý bir Havaalaný var. Trabzonspor var. Futbol'un beþiði. Ýnþallah Türkiye ye vermezler. Bu iþin rantýný yiyemezsiniz.
    Konu Sefa Murat Dokuz tarafýndan (12.10.2009 Saat 16:14 ) deðiþtirilmiþtir.
    Ey Türk Gençliði!
    Birinci vazifen, Türk istiklalini, Türk Cumhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafa etmektir.

  22. #197
    Forumdan Uzaklaþtýrýlmýþtýr
    Üyelik tarihi
    11.10.2009
    Yaþ
    39
    Mesajlar
    46

    Standart

    havaalanýnýmý tercih edersin yoksa dip dipe komþu illerimi fedarasyon bunu göz önüne almýþ ve karar almýþ.trabzonda oynanan bi grup maçýndan sonra sadece uçakla yolculuk yeterli deðilidir.ama bursa eskiþehir istanbul konya antalya izmiride ekleyebiliriz buna birbirine paralel ve dikey olarak yakýn illerdir ve ulaþým imkanlarý yeterlidir.yani avrupadan gelenler deðil sadece sorun bunlarýn ülke içindeki þehirler arasýndaki turnuva yolculuklarýdýr.aday illerimiz arasýnda hýzlý tren havaalaný ve yakýn olmasý sebebiyle kara yolu tercihleri mevcuttur.

  23. #198
    bordox - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30.07.2004
    Nereden
    Ýstanbul
    Mesajlar
    2,560

    Standart

    Alýntý eses2688 Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    havaalanýnýmý tercih edersin yoksa dip dipe komþu illerimi fedarasyon bunu göz önüne almýþ ve karar almýþ.trabzonda oynanan bi grup maçýndan sonra sadece uçakla yolculuk yeterli deðilidir.ama bursa eskiþehir istanbul konya antalya izmiride ekleyebiliriz buna birbirine paralel ve dikey olarak yakýn illerdir ve ulaþým imkanlarý yeterlidir.yani avrupadan gelenler deðil sadece sorun bunlarýn ülke içindeki þehirler arasýndaki turnuva yolculuklarýdýr.aday illerimiz arasýnda hýzlý tren havaalaný ve yakýn olmasý sebebiyle kara yolu tercihleri mevcuttur.
    Ülkede her yatýrýmý her ulaþýmý Ýstanbul'a ve Batý'ya göre ayarlarsa yönetenler sonra böyle olur.Ulaþýmýnýz geliþmiþse bu tür organizasyonlar yatýrým yapýlmasý gereken yerlere kaydýrýlýr,alt yapýsýný tamamlarsýn.
    Ülkeyi doðu-batý hattýnda ilerletip kuzey-güney hattýnýda kaderine terkedersen ulaþýmý çözemezsin.
    Seçilen illerin kritelerleri nedir bilmiyorum ama Trabzon,Antep-Diyarbakýr'dan birisi bir þekilde yer almalýydý eðer organizasyona Türkiye adýna katýlým kararý alýnýyorsa,mevcut tercihler Türkiye'yi kapsamýyor.

    Bir deðil iki deðil,her þeyde böyle çok saçma sapan kararlar veriliyor.
    Amatör ruh,profosyonel düþünce
    Ýnsanlarýn yaþamasý için gerekli olan üç þey;Hava,su,DEMOKRASÝ

  24. #199
    doctorsurgeon - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.09.2006
    Nereden
    Ýstanbul
    Yaþ
    48
    Mesajlar
    604

    Standart

    Bu sitede Faruk Özak'ýn dokunulmazlýðýmý var. Benim mesajýmý kim neden sildi acaba?.
    ÝSTANBULU EZE EZE ,
    EL ELE ZÝRVEYE.

  25. #200
    doctorsurgeon - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.09.2006
    Nereden
    Ýstanbul
    Yaþ
    48
    Mesajlar
    604

    Standart

    Faruk Özak'ýn 1996'daki pasifliði bu kente ve takýma o kadar çok þey kaybettirmiþtir ki düþündükçe o günleri yaþayanlarýn içi yanar. Ayný pasiflik, üstelik yetki elindeyken bugün de devam ediyor. Bu mesajda silecek ne vardýr onu da silen dostumuz açýklarsa sevinirim.
    ÝSTANBULU EZE EZE ,
    EL ELE ZÝRVEYE.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanýcýlar

Þu anda 1 kullanýcý bu konuyu görüntülüyor. (0 kayýtlý ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajýnýzý Deðiþtirme Yetkiniz Yok
  •