Nosotros los Nobles
https://m.imdb.com/title/tt2222394/
Meksika yapımı bir aile filmi. Yeşilçam'ın 70'lerdeki aile saadeti senaryolarına benziyor. Barbara rolündeki Karla Souza'yı çok beğendim.
Yazdırılabilir Görünüm
Nosotros los Nobles
https://m.imdb.com/title/tt2222394/
Meksika yapımı bir aile filmi. Yeşilçam'ın 70'lerdeki aile saadeti senaryolarına benziyor. Barbara rolündeki Karla Souza'yı çok beğendim.
Contagion
https://m.imdb.com/title/tt1598778/
Komplo teorileriyle ilgilenmem. Muhtemelen bugünkü salgını yaşamasaydık, bu tarz bir filmi ütopik bulup seyretmezdim. Fakat neredeyse her şey aynı.
Elizabethtown
https://m.imdb.com/title/tt0368709/
Bugün bir arkadaşımın babası hayatını kaybetti. Aklıma bu film geldi. Favori filmler listemde ilk sıralardadır. Romantik komedi türünün hakkını veren bir yapımdı.
Çok sevdiğim Kirsten Dunst'in bence en iyi oyunu da bu filmdedir.
Nossa Chape
https://m.imdb.com/title/tt7983678/
Chapecoense'nin 2016'da geçirdiği uçak kazasının sonrasında yaşanılanları anlatıyor.
Arkadaşlık seviyesi, hayatını kaybeden oyuncuların eşlerinin yaşadığı dram, hayatta kalan üç futbolcunun oyun tutkusu, onlar üzerinden yürütülen kampanyalar...
Futbolun sadece futbol olmadığının yaşanmış bir örneği olmuş bu film.
Contagion
https://www.imdb.com/title/tt1598778/
Film 2011 yapımı olmasına rağmen, koronanın yarattığı durumdan ötürü bu ara popüler oldu. Günümüzle benzerlikler var. İzlenir.
Welt am Draht-Konuya meraklı olanlar için güzel bir film.13.kat ve Matrix filmlerinin atası niteliğinde,güzel bir film,çocuklar için uygun olmayan sahneler var,izlerken dikkat edilmeli.
https://www.youtube.com/watch?v=TGYQLahJaPg
Exam
https://www.imdb.com/title/tt1258197/
8 aday gizemli ve güçlü bir şirkete girebilmek için bir sınava giriyor. İçlerinden en iyisi sınavı geçerek işe başlayacaktır. Katılımcılar penceresiz bir odaya sokulur. Önlerinde bir kağıt ve kalem bulunan katılımcıların cevaplaması gereken sadece 1 soru vardır. Yönetici tüm kuralları anlattıktan sonra odadan çıkar ve 80 dakikalık sınav süresi başlar. Fakat büyük bir sorun vardır; ortada cevap verilebilecek bir soru yoktur.
Beyin yakıcı film isteyenler için bir İspanyol filmi önereyim; Contratiempo
Suç/polisiye filmi isteyenler için; jack gyllenhaal’in müthiş oyunculuk sergilediği Prisoners
bilim-kurgu/gerilim filmi isteyenler için; open grave
ve abd tarihindeki en büyük krizlerden birinin anlatıldığı; Mark Felt: Beyaz Saray'a Yıkım Getiren Adam
karantina günlerinden öneriler.
Searching
https://www.imdb.com/title/tt7668870/
Öncelikle filmi çok beğendiğimi söylemeliyim. Konusundan çok çok kısaca bahsetmek gerekirse gizemli bir şekilde kaybolan kızını arayan bir babanın filmi diyebiliriz. Hiç sıkılmadan izledim, film sürekli bir merak uyandırıyor ve oldukça sürükleyici. Sadece farklı çekim tarzı ile bile izlenilmeyi hak ediyor.
Şiddetle öneririm.
Man Up
https://www.imdb.com/title/tt3064298/
İngiliz romantik komedi filmlerini genellikle beğenmem. Ama bu film olmuş. Müzikler de iyi... Evde olanlara tavsiye edilir.
Contratiempo
https://www.imdb.com/title/tt4857264/?ref_=nv_sr_srsg_0
Oldukça güzeldi, polisiye kitap/film seven herkese öneririm. Birkaç soru işareti kaldı aklımda filmle alakalı, izleyen olursa tartışırız :)
Why Him
https://www.imdb.com/title/tt4501244/?ref_=nv_sr_srsg_0
Her şeyden önce filmin mekanları süper: Başrol, Detroitli bir ailenin Stanford'da okuyan kızı...
Filmde sansürlenen çok sayıda kelime var. O nedenle rahatsız edici gelebilir. Fakat mizah düzeyi de duygu boyutu da gayet iyi.
Kisa bir aradan sonra sizlere izledigim filmler hakkinda yorumlarimi paylasmak istedim.
The Invisible Man (2020)
Eklenti 18776
Gone Girl'den sonra izledigim en etkliyeci filmlerden birisiydi. Elisabeth Moss'un oyunculugu olaganüstüydü. Canlandirdigi karakter beni inandirmayi gecin resmen derimin altina kadar nüfuz etti. Bir alkista filmin müziklerini yapan kisiye gitsin. Kulakliklarla izlemek müthis zevk verdi.
Gerildiginiz sahnelerde o gerginlik kat be kat artti. Filmin konusuna bilerek deginmedim zira cok spoilere acik. Gerim gerim gerilmek isteyeceginiz bir film ariyorsaniz iste size tavsiye.
8/10
____________________________________
The Hitman's Bodyguard (2017)
Eklenti 18777
Ryan Reynolds ve Samuel L. Jackson bir araya gelince bu kadar eglenceli bir ikili cikacagini aslinda insan az cok tahmin ediyor. Salt aksiyon filmi arayan herkese tavsiye ederim, ki aksiyon sahneleri cok cok iyi gercekten. Filmde beni tek rahatsiz eden nokta Samuel L. Jackson'in ikide bir motherf... demesi oldu.
Arada bir dersin de bu kadar da abartilmamaliydi. Ben esimle cok keyif aldim filmden. Die Hard tadinda idi.
7,5/10
____________________________________
Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn (2020)
Eklenti 18778
Suicide Squad'i izleyeli cok oldu ama Harley Quinn karakteri Joker ile akilda kalan iki karakterden biriydi. Her hangi bir beklentim yoktu ama filmi idare etti.
Joker'den ayrildiktan sonra basina gelenleri ucuk kacik sekilde gösteriyorlar. Komedi agirlikli idi ve güldürdü de ama öyle aman aman degildi. Umarim ikinci bölümünü cikarmazlar. Gerci Suicide Squad'i da o kadar cok begenmemistim ben.
6/10
____________________________________
Traffic (2000)
Eklenti 18779
Film cikali 20 yil olmus ama ben ancak yeni kesfettim. Taniyanlar vardir eminim. Benicio del Torro'yu Siccario filmlerinden taniyan vardir illaki. O filmlere benzer bir konusu var zaten. Meksika'dan ABD'ye kacirilmaya calisilan uyusuturucularin kimlere kadar ulastigini ve nelere yol actigini cok güzel anlatiyor. Michael Douglas'in hakim/baba rolünü hakkini vererek oynamasini es gecmemek lazim. Keza Benicio del Torro da cok iyi is cikardi. Filmde beni rahatsiz eden iki sey vardi. Meksika'da gecen sahnelerde "sepia" filtresi ve ABD'de gecen sahnelerde ise mavi filtre kullanilmasi. Ne demek istedigimi filmi izleyince anlarsiniz. Gecislerde gözlerimi cok yordu benim.
7/10
____________________________________
Get the Gringo (2012)
Eklenti 18780
Mel Gibson'i cok severim ve bu filmde eski filmlerinde gösterdigi kaliteli oyunculugunu yeniden konusturdu. Caldigi paralarla Meksika'ya kacarken sinirda Meksika polisi tarafindan hapse atilan ve tekrardan kurtulmak icin yaptigi planlari anlatiyor film. Hapishane dediysem bu öyle bildiginiz hapishanelerden degil :) Kücük ama rolüyle büyük isler yapan Kevin Balmore'u es gecmeyelim.
7,5/10
____________________________________
The Passion of the Christ (2004)
Eklenti 18781
Braveheart'tan sonra tekrardan yönetmenlik koltuguna oturdugu ikinci film. Daha önce seyretmedim diye tekrardan baslayip filmin ortalarinda hatirlayinca tekrardan neden sevmedigimi hatirladim. Hristiyanlik ve Islam dininde iki farkli Hz. Isa anlatildigi ve dogal olarak bir müslüman olarak bu film benim hosuma gitmedi. Ama sadece sanatsal acidan bakarsak Mel Gibson özellikle Hristiyanlarin bam teline dokunmayi gectim, tekme atmasini müthis bir sekilde basarmistir. Johannes 2. Paul'un filmi izleyip begenmesi zamaninda infial yaratmisti zira büyük Hristiyan cogunlugu icin bu film bir skandaldi. Bir yandan da haksiz sayilmazlar. Zira Hz. Muhammed (s.a.v.) efendimizin Taif'te taslandigini, Safa tepesinde Kureys'liler tarafindan namaz kilarken basindan asagiya deve diskisi atildigini salt olarak cekip bize izletseler bizim de hosumuza gitmez. Ne var ki bu filmde Hz. Isa'yi her türlü canilikle iskence eden ve daha sonra carmiha geren romali askerleri gösteriyor. Illa ki cekilen aciyi izleyiciye en ince ayrintisina kadar göstermek istedi Mel Gibson ve bunu da basardi bana göre. Simdilerde Hz. Isa'nin dirilisini konu alan film üzerinde calisiyor Mel Gibson. Yine Jim Caviezel'i Hz. Isa olarak oynatacak.
6/10
____________________________________
The Shallows (2016)
Eklenti 18782
Jaws ve benzeri filmleri seven bu filmi de sevecek mi bilmiyorum zira burada gösterilen köpek baligi asiri akilli ve kinci.
Hayvanlarda bu tür özelliklerin oldugunu biliyoruz lakin burada bence bu cok abartildi. Filmin ilk yarisi cok gerilim dolu ve sürükleyici idi ama ikinci yarisinda bu kadar inat eden bir köpek baligini göstermek pek mantik disi geldi bana. Blake Lively rolünü güzel oynadi ama rol arkadasi olan köpek baligi maalesef cok fazla rol disina cikinca benden tam not alamadi.
5/10
It was amazing movie I watched last night "Janata Garage" lots of action involved in it. Also educative as well.
Novoya Zemlya, 2008 yapımı Rus filmi. Eski filmmiş ama yeni izledim, çok beğendim. 2 saatlik film öyle bir akıp gitti ki hiçbir sahnesinde sıkılmadım.
Ülkede müebbet yemiş suçlular için bir karar çıkıyor ve bunları toplayıp çok uzak bir adaya bırakıyorlar, maksat bunların ada yaşantısı üzerinde kendilerince deney yapmak. Sonra olaylar olaylar... İşin psikoloji kısmına odaklanmışlar.
Issız adada geçen filmlere bayılıyorum, konusu da güzeldi aktı gitti.
Brad'in Durumu: Karışık
https://m.imdb.com/title/tt5884230/
Ben Stiller'in yaşlandığını görmek de varmış. Yaşlılık neyse de komedi harici bir yapımda görmek başta şaşırtıcı geldi.
Oğlunun Harvard'a kabul edilmesinin arifesinde olan Tufts mezunu bir baba, kendi geçmişini sorguluyor. Başarılı olmakla servet sahibi olmanın eş anlamlı olmadığını anlamamıza yardımcı olan güzel bir film bence.
*
Good Will Hunting
https://m.imdb.com/title/tt0119217/
Geçen gün Stanford ve bir üstte Harvard içeren filmlerden bahsetmiştim. Good Will Hunting ise MIT'de geçiyor.
Matt Damon, Ben Affleck, Robin Williams ve Stellan Skalsgard'in "Yıldızlar Savaşı" diyebiliriz. Zor koşullarda büyüyen zeki bir gencin, başarı hikâyesine tanıklık ediyoruz. Onun bu hikayeyi yazması kolay olmuyor. Onu kesfeden profesör, profesörün eski dostu ve gencin yakın arkadaşının mental destekleri Will'in doğruyu bulmasına yardımcı oluyor.
Bazen yeni bir film ararsın isme bakıp,savaş filmi izleriz diye başladık ama konu bambaşka diyarlara çıktı,iyi ki de izlemişim dediğim filmlerden oldu,tavsiye ederim.
Mine 2016 yapımı izlenmeye değer bir filmmiş,öğrenmiş olduk.
https://m.imdb.com/title/tt3707104/?ref_=vp_vi_tt_p
Just Go With It
https://m.imdb.com/title/tt1564367/
1969 Cactus Flower'in yeniden çekimi... Adam Sandler, Jennifer Aniston ve Nicole Kidman oynuyor. Brooklyn Decker diye bir ablayı da tanımamıza vesile oluyor.
Can sıkıntısını gideren, yer yer güldüren türden bir film.
Bel Canto - https://www.imdb.com/title/tt6046314/
Film bir Güney Amerika ülkesinde geçiyor (Filmde net söylenmiyor, Peru olabilir). Sanatsever bir Japon iş adamı ile Chicagolu opera sanatçısının karşılaşmasıyla olaylar patlak veriyor. Bir grup terörist konseri basıyor. Sonrası ise biraz gerçek üstü...
*
Siniri Krizinin Eşiğindeki Kadınlar - https://www.imdb.com/title/tt0095675...nm_flmg_act_94
88 İspanyol yapımı bir film. Banderas'ın karizmasından yoksun gençliğini merak edenler kaçırmasın. Eğlenceli bir kara komedi...
*
Hücre 7 Mucizesi - https://www.imdb.com/title/tt2659414/
Bizdeki filmin orijinali buymuş sanırım. Dram ama öyle söylendiği kadar hüngür hüngür ağlatmıyor. :) Bir çeşit "Pardon" filmi.
Dram filmlerini hiç sevmem ama yoğun istek üzerine ailece oturduk izledik, Kore versiyonu tam not aldı Türk versiyonu hiç beğenilmedi.
Türk olanına sosyal medyada falan herkes salya sümük ağladık diyor ama film bana o duygusallığı aktaramadı, filmde baştan sona kadar askerlere sövme sayma durumu var. Kore versiyonunda tam olarak baba ve kızına odaklanmışlar, babayla kızının çoğu sahnesinde tam kıvamında duygusallık var. Türk olanda o hissi hiç alamadım.
SPOİLER Zaten Türk versiyonunun sonu mutlu bitiyor diyebiliriz, milleti salya sümük ağlatan sahneler var diyorlardı, hiçbir sahnesinde duygulanmadım.
Kore olanında babayla kızının son görüşmesi ve babanın en sonunda ''hata yaptım'' diye ağlaması, etrafından yardım istemesi ama sonucun belli olması, kısaca o sahnelerin aktarılışı çok etkileyiciydi. Filmin son kısmı da gayet güzeldi, kızı yıllar sonra avukat oluyor ve babasının iade i itibarı için mahkeme tekrar kuruluyor, cezaevindeki arkadaşları da orada oluyor... Güzel sahneydi. SPOİLER
Kore versiyonunu izlemeyen varsa tavsiye ederim, Türk olanından kat kat daha iyiydi. Yeşil Yol filmine de benzettim.
Citizenfour
Belgesel / Macera tarzında bir yapım... Ulsal Güvenlik Ajansı'nda çalışan Edward Snowden'ın içeride olan biteni dünyaya nasıl duyurduğunu anlatıyor.
*
Ich und Kaminski
https://m.imdb.com/title/tt1369667/
Genç biyografi yazarı Zollner'in, ressam Manoel Kaminski'nin hayatını yazma yolculuğu anlatılıyor. Takibi zor bir film. Bir iki defa geri sardım. Detaylara, özellikle tablolara dikkat etmenizi öneririm.
Tyler Rake: Extraction (2020)
https://www.imdb.com/title/tt8936646/?ref_=nv_sr_srsg_0
https://m.media-amazon.com/images/M/...82,268_AL_.jpg
Filmi acikcasi begendim. Chris'i Thor'dan sonra baska filmlerde pek fazla izlememistim. Aklimda kalan sadece Hayalet Avcilari, Blackhat, Red Dawn ve The Cabin in the Woods. Saydigim filmlerin icinde sadece The Cabin in the Woods filminde rolünü begenmistim. Extraction filminde Hindistan'da uyusturucu baronunun kacirilan oglunu kurtarmaya calisan parali bir askeri oynuyor. Aksiyon sahneleri bastan sona kadar iyiydi. Tam not verdigim kameranin olaylarin bizi icine cekmesi idi. Kirdigim puanlar daha cok filmin kurgusu ile ilgili. Insan yeni birsey bekliyor ama her hangi bir süpriz yok maalesef. Ego-Shooter oyunu oynuyor gibi hissettirdi. 2. bir filmi cikar mi bilmiyorum. IMDB'de 'announced' yaziyor ama belli olmaz. Aksiyon film arayanlara tavsiye edebilirim.
6/10
Flight
https://m.imdb.com/title/tt1907668/
Denzel Washington'ın tek kişilik gösterisi gibi... Havacılık tekniği bakımından Sully'nin gölgesinde kalır. Ama zaten ana tema havacılık değil alkolle mücadele.
İki Elisabeth Moss filmi... İlki The Square:
https://m.imdb.com/title/tt4995790/
Eşimin ısrarıyla seyrettik. İkimiz de yer yer sıkıldık. Aslında vermek istediği mesajlar fena değil fakat netlik yok. Moss'u çok fazla görmedik.
Goril Adam sahnesi muazzamdı.
İkinci film The One I Love:
https://m.imdb.com/title/tt2756032/
İlginç bir kurgu... İlk on dakikada beş altı alternatif senaryo tahmininde bulundum. İnsanların olduğu hal ile eşlerinin onları nasıl algıladığı (Algılamak istediği) arasındaki yüzleşmeyi seyrediyoruz. Sonu güzeldi.