Erol beye iletilen konular arasında ulaşım mevzusu da var mıydı? Bununla ilgili düşünülen projeler nelerdir biliyor musunuz? Tek bir karayoluyla bu işin olmayacağı aşikar. Bir ara sahil boyuna raylı sistem yapılacak deniyordu bir gelişme var mı bununla ilgili?
şuan ki yola paralel olarak akyazı altından 3+3 yol yapılıyor zaten. bu yol akyazı girişi ve çıkışından kelebek viyadüklerle şimdiki yola yeni yapılan beşirlinin içerisinden şehri doğu batı yönlü kesecek olan kanuni yoluna bağlanacak. toplamda 6+6 ışıksız yolla ulaşım sağlanacak bunun haricinde bir şey düşünülmüyor, ancak belediye ve kulüp metrobüs tarzı farklı bir ulaşım şeklini tartışarak uygulayabilir.
Yahu çok şey istemiyoruz, moloz-akyazı arası çalışacak 4-5 trenli bir monoray hattı yeterli. Kimse bunun ne kadar önemli olduğunu görmüyor mu?
yatırım yapılırken onun getirisine de bakılır. 2 haftada 1 olacak maç için o yatırım yapmanın para harcamanın hesabı yapılır. geri dönüşümün kaç yıl süreceği önemlidir. kaç yolcu bineceği hesaplanır. ha diyeceksin ki Beşirli'den de binen olur. ama olmaz. kimse sahile kadar yürüyüp indikten sonra da meydana yürümez. o proje sadece bir hayaldir. yapılması da sadece şu an için israftır. tramvay hattı her evin altından geçerse o zaman binen olur.
şuan ki yola paralel olarak akyazı altından 3+3 yol yapılıyor zaten. bu yol akyazı girişi ve çıkışından kelebek viyadüklerle şimdiki yola yeni yapılan beşirlinin içerisinden şehri doğu batı yönlü kesecek olan kanuni yoluna bağlanacak. toplamda 6+6 ışıksız yolla ulaşım sağlanacak bunun haricinde bir şey düşünülmüyor, ancak belediye ve kulüp metrobüs tarzı farklı bir ulaşım şeklini tartışarak uygulayabilir.
Bu yollar kaç şeritli olursa olsun gelip tek bir noktada, stadyum girişinde birleşmiyor mu? Orada yaşanacak bir trafiği önlemek için alternatif bir yöntem olması şart, yani stada farklı bir noktadan giriş yapacak, o karayolundan bağımsız bir şey olması gerekli. Bu bir tramvay/monoray hattı, ya da dediğiniz gibi bir metrobüs hattı ile sağlanabilir ancak.
Ayrıca, hazır stadımız denize sıfır iken, bunun avantajını kullanıp feribot seferleri düzenlenemez mi? En ufak bir zorluğu yok ki bunun. Hem akşam maç saatinde ışıklarıyla stada gelen feribotlar, tekneler düşünün, çok renkli, güzel bir görüntü olmaz mı? Şampiyon olduğumuz yıl geceleri denizde şov yapan balıkçı teknelerini hatırlayın.
Ben de sordum, burada birkaç başka arkadaş da sormuş ama kimse şu ısınma ve ulaşım gibi temel iki konuya bir açıklama getirmiyor. (Ya da kimse cevabı bilmiyor)
1-Ulaşım işi ne olacak. Sadece tek bir karayolundan ulaşım var şu an, o yol da tırların bilmem nelerin gittiği transit bir yol. Maç saatinde o yolda yaşanacak trafiğin rahat ilerlemesi mümkün mü? Bir kaza olsa, sel vs gibi bir afet yaşansa, bir yol çalışması olsa, bir yoğunluk olsa bu insanlar stada nasıl gidecek? Raylı sistem yapılacak mı? Feribot seferleri düzenlenecek mi?
2- Deniz kenarındaki bu stadın olduğu alan rüzgarlı bir alan. Soğuk olacak. Stadın dışı ve çatısının daha sağlam daha kapalı bi yapısı olması gerekmez mi? Tribün ısıtması gerekmez mi? Kapanabilir çatı gerekmez mi?
Sen stada insanların rahatça gelip gitmesini, sıcak ve konforlu bir ortamda maç izlemesini sağlayamazsan ister tribünü köstebek gibi del, ister her yere apartman gibi loca dik, istersen hiç tribün yapma millet saha kenarından izlesin, hiçbir fark yok. Bunlar teferruat. Asıl konuları kimse sorgulamıyor.
Olimpiyat stadı da dolduğu zaman müthiş bir atmosfer yaratıyor, müthiş bir maraton tribünü var ama kimse gitmiyor. Sadece iki sebep var: Ulaşım sıkıntısı ve soğuk hava.
Kardeş bildiğim kadarıyla statın dibine paralel dolgu alanına bir yol yapılıyor ayrıca stat güzergahındaki yolu stat için ayıracaklar ,diğer karayolu araçları ise sahil yolunun arka kısmına paralel açılan boylu boyunca yaklaşık 2 km civarı tünel olacak ve sahilnyolu by pass edilip şehirlerarası ulaşım o yoldan sağlanacak. Tüm bunlar yapılırken gel görki statın ısıtması olmayacak
yatırım yapılırken onun getirisine de bakılır. 2 haftada 1 olacak maç için o yatırım yapmanın para harcamanın hesabı yapılır. geri dönüşümün kaç yıl süreceği önemlidir. kaç yolcu bineceği hesaplanır. ha diyeceksin ki Beşirli'den de binen olur. ama olmaz. kimse sahile kadar yürüyüp indikten sonra da meydana yürümez. o proje sadece bir hayaldir. yapılması da sadece şu an için israftır. tramvay hattı her evin altından geçerse o zaman binen olur.
Molozdan yukarı havadan meydana gelmesi yeterli, herkes de kullanır, maç saati iki saat trafik çekeceğine bunu tercih eder.
Ayrıca sahilden gitmesini kolaylık olsun diye söyledim. Tanjant hattı gibi şehir içinden gelecek olursa zaten Trabzon trafiğine de muazzam kolaylık sağlar.
Kardeş bildiğim kadarıyla statın dibine paralel dolgu alanına bir yol yapılıyor ayrıca stat güzergahındaki yolu stat için ayıracaklar ,diğer karayolu araçları ise sahil yolunun arka kısmına paralel açılan boylu boyunca yaklaşık 2 km civarı tünel olacak ve sahilnyolu by pass edilip şehirlerarası ulaşım o yoldan sağlanacak. Tüm bunlar yapılırken gel görki statın ısıtması olmayacak
Umarım bu yöntemin faydası olur ama Olimpiyat stadının da 4 şeritli yolu vardı , maç çıkışı gıdım gıdım ancak ilerliyorduk, şehir içine kadar trafik bitmiyordu.
O kelebekler yüksek maliyeti nedeniyle danıştay tarafından iptal edildi galiba. Kelebek olmayacak.
iptal edildiği halde yapılan nice projeler var. ayrıca buna kim karar verdi denizli de bi sivil toplum kuruluşu? bu proje gereklidir ve yerinden dolayı da masraflıdır. eğer bu tür projeler masraflı diye yapılmayacaksa ne trabzon gibi iller gelişebilir ne de istanbul ankara gibi büyükşehirler dışında bu tarz projeler görebiliriz.. stad yaplıyorsa bu yonca kavşaklar ne olursa olsun yapılmalıdır yoksa trafik ışıklarının olduğu kavşaklar işkenceden başka bir şey olmaz..
maraton tribünü diyip durduğun yer şeref tribünü ve trabzon ölçeğinde yılda 1 2 kez tam manasıyla dolan bir yer. kapalı olmasına rağmen avni aker de pahalı olduğu için dolmuyor burası düşünün.. ee bize o kısmın birinci katı yeter ikinci katı isterse hep bina olsun ne farkeder zaten dolmuyor.
ayrıca ben sizin trabzonsporlu olduğunuzu da düşünmüyorum. stadı kötülediğinizden değil ısrarla bjk stadını övdüğünüzden dolayı. ayrıca hiç bir inşaat bilgisi de vermediniz herkesin bildiği "700 tv, wifi ağı, localar, akıllı stad, kendi parasıyla yapması" gibi hiç alakasız şeyler söylüyorsunuz. bu dediklerinizi her stada sonradan yapabilirsiniz zaten. ayrıca bursa stadını hiç hesaba katmamanız bile benim gözümde facia. çünkü bursa stadı hem bizim hem de bjk stadından daha güzel içi dışı çevresi(biraz göreceli tabi) hatta burda bjk olduğunuzu ve bursa stadını da bu yüzden beğenmediğinizi düşünüyorum.. neyse bu beni pek de ilgilendirmiyor..
------
2 saat kadar önce erol bey toplantı halindeyiz diye bir mesaj attı twitterda umarım bekir abi de oradadır. şu dediklerimizi umarım yapılır..özellikle ısıtma ve locaların gizlenmesi konuları..
Bu stat ile ilgili yapılan her eleştiriye cevap vermek ,yorum yapmak zorunda mısın?
Kimsenin,kimseyi etiketlemeye,buradan soğutmaya hakkı yok...
Yorum